STIŽU HONORARI Domaći autori hitova u prošloj su godini okrenuli 2 milijuna eura više, evo tko su i kako im je to uspjelo

Autor:

Sanjin Strukic/PIXSELL

Izvješće HDS ZAMP-a s detaljnim podacima za 2023. godinu pokazuju da je to bila najuspješnija godina za hrvatske autore do sada, ali i da se ukusi  glazbenih urednika i publike često ne poklapaju pa su se tako na listama top 10 autora s digitalnih servisa i top 10 autora u Hrvatskoj našla posve različita  imena.  

Podatci pokazuju da su prije Baby Lasagne internetom i streamingom vladali Grgo Šipek Grše, Mihovil Šoštarić Lockroom, te Ivo Jagnjić, kojih, međutim, nema na popisu najizvođenijih autora u Hrvatskoj. S druge strane Ante Pecotić, Branimir Mihaljević, Miroslav Buljan i Neno Belan, koji se po podacima HDS ZAMP-a nalaze na popisu najuspješnijih domaćih autora u protekloj godini, nisu ušli među top 10 autora na digitalnim servisima.

HDS ZAMP je ostvario ukupne prihode u iznosu većem od  23 milijuna eura

Protekla je godina za hrvatske autore bila najuspješnija do sad. Od prodaje glazbenih licenci za djela 11 tisuća domaćih i više od 130 tisuća stranih autora, HDS ZAMP je ostvario ukupne prihode u iznosu od 23.834.761,14 eura što predstavlja rast od 8,93 posto ili gotovo 2 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast prihoda autora zabilježen je u kategoriji koncerata (40,3%) i priredbi (24,4%) .

‘DODATNA USLUGA’ Sud EU-a mogao bi prekinuti harač ZAMP-a nad ugostiteljima

Značajan rast od čak 52,85% bilježe i autorski honorari od online i digitalnih prava što je, između ostalog, i rezultat učinkovitog licenciranja te potpisanih ugovora HDS ZAMP-a s gotovo svim značajnim svjetskim glazbenim servisima, Video-on-Demand i UGC platformama koje svoje usluge nude na hrvatskom tržištu.

S druge strane, već uobičajeno, prihodi od prava mehaničke reprodukcije (fizički nosači zvuka, jukebox aparati…) nastavljaju padati.

” ZAMP je opet uspješno odradio svoj poslovni zadatak, kao i svih proteklih godina. Rast je iznad stope inflacije što pokazuje kvalitetu poslovnih odluka, a tu izvrsnost je prepoznala i godišnja skupština koja je, laički rečeno, ‘amenovala‘ poslovnu politiku te izrazila podršku kontinuitetu takvog poslovanja i stabilnosti društva. Iza nas je zbilja sjajna godina”, istaknuo je novi predsjednik HDS-a, autor i producent Miro Buljan.

Povratak na staro nakon pandemije

Dogodio se ‘povratak na staro‘ kojeg smo zazivali tijekom kriznog pandemijskog razdoblja, dapače, ali to ‘staro‘ je u 2023. bilo još bolje i više nego ikad objasnio je zadovoljno Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a,.

Osim uobičajenih popisa najuspješnijih domaćih autora i najemitiranijih pjesama u domaćem radijskom i televizijskom eteru, HDS ZAMP ove godine po prvi put objavljuje i listu top 10 autora i djela na digitalnim servisima na teritoriju Hrvatske. A tu su stvari osjetno drukčije od radijskog i TV etera: triljski (t)reper Grše ima čak tri pjesme na listi top digitalnih djela: uvjerljivo prvo mjesto drži ‘Mamma Mia‘, ‘Sip‘ zauzima treće, dok je ‘Highlife‘ na sedmom – svi nastali u suradnji s hit producentom Mihovilom Šoštarićem Lockroomom.

BIZARNA OBJAŠNJENJA ZAMP-A Presuda Suda EU-a mogla bi konačno prekinuti višegodišnji glazbeni ‘harač’ nad ugostiteljima u Hrvatskoj

Eurovizijski hit “Mama ŠČ!” Leta3 na drugom je mjestu, Vojkova “Mamacita” na četvrtom, a na petom nezaobilazna svadbena himna “Dajem ti rič” Dalmatina (Ivo Jagnjić) čija se “Refužo” također nalazi na listi. Navijačka “Igraj moja Hrvatska” Zaprešić Boysa bila je šesta najtraženija pjesma u državi, hit duet “Trebaš li me” Matije Cveka, Zvonimira Husnjaka i Eni Jurišić je na osmom mjestu, a plasman tri desetljeća stare Oliverove i Gibonnijeve “Cesarice” u top digitalnih 10 i ne treba čuditi s obzirom da je riječ o jednoj od postojano najvoljenijih domaćih pjesama.

Šestoro autora s digitalne liste, Hus, Ninčević, bračni par Huljić, Runjić i Gibonni, nalaze se i na listi najuspješnijih hrvatskih autora po zaradi koju, uz spomenute, zaokružuju, abecednim redom Ante Pecotić, Branimir Mihaljević, Miroslav Buljan i Neno Belan.

Kod televizijskog i radijskog izvođenja manje je novih imena u samih top 10: povratnički singl Parnog valjka ‘Moja glava, moja pravila‘ Huseina Hasanefendića Husa dominirao je eterom u 2023. godini.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.