Glumci Ryan Reynolds i Rob McElhenney za dva milijuna funti postali su vlasnici Wrexhama, najstarijeg nogometnog kluba u Walesu. Ulaznice su rasprodane, navijači očekuju brzi ulazak u četvrtu ligu
Wrexham, nogometni klub iz Walesa koji se natječe u Nacionalnoj ligi, petom stupnju engleskog nogometa, u veljači je dobio nove vlasnike. Preuzeli su ga glumac Ryan Reynolds i njegov poslovni partner, glumac i producent Rob McElhenney, što je izazvalo senzaciju u ovom trgovačkom gradu s oko 65 tisuća ljudi. Sezonske su karte – rasprodane.
Wrexham, osnovan 1864. godine, najstariji je nogometni klub u Walesu i treći najstariji na svijetu. Čak 87 sezona zaredom proveli su u Engleskoj ligi, a onda su 2008. ispali u Nacionalnu ligu, u kojoj su i danas. Klub je od 2011. bio u vlasništvu navijača, a njihov Wrexham Supporters Trust Board izglasao je da glumački dvojac preuzme klub. Od dvije tisuće glasača samo je njih 26 bilo protiv, dok su devetorica bila suzdržana.
“Hvala što imate vjere i povjerenja u nas”, izjavio je McElhenney, a Reynolds je dodao da su ‘’ponizni i spremni uhvatiti se posla’’. “Sranje, ovo se doista događa”, rekao je Reynolds. Novi su vlasnici naglasili da je njihov cilj vratiti momčad u Englesku ligu uz pune tribine obnovljenog stadiona, a istovremeno pozitivno utjecati na zajednicu. Reynolds i McElhenney u ponudi su naveli da će u klub ‘‘ubrizgati’’ najmanje dva milijuna funti te ga pretvoriti u ‘’globalnu silu’’. Obećali su i da će uvijek pobjeđivati najvećeg rivala Chester FC.
“Zašto Wrexham? Zašto ne?” odgovarao je McElhenney na brojna, većinom identična novinarska pitanja jer njihovo preuzimanje velškog kluba zvučalo je prilično nevjerojatno.
Glasine o preuzimanju potvrdio je Reynolds, odgovarajući na tvit star osam godina u kojem se korisnica Shannon May iz Wrexhama požalila svojoj prijateljici o neuglednom modelu na tečaju crtanja, poručivši: “Nikad ne znaš kad će se Ryan Reynolds pojaviti u Wrexhamu”. “Tako je, nikad ne znaš”, odgovorio je glumac i dodao da je osam godina čekao da odgovori na tu objavu.
Reynolds i McElhenney rade i na dokumentarnoj seriji ‘Welcome to Wrexham’. U seriji slave radničku klasu grada Wrexhama i nogometni klub
Zanimljivo, Reynolds i McElhenney su dobri prijatelji, no kupili su klub bez da su se upoznali ‘’licem u lice’’. McElhenney se sjeća da mu se Reynolds prvi put javio nakon finala 13. sezone serije ‘’Uvijek je sunčano u Philadelphiji’’ i poručio da se uvijek divio njegovoj kreativnosti. Poslao mu je i paket gina Aviation, čiji je vlasnik od 2018. godine. Rob je sa suprugom bio u Meksiku i uživao u tekili, a s ginom je stigla i Ryanova poruka: “Prestani piti to sranje”. Od tog trenutka, čuli su se svakodnevno.
McElhenney je na ideju o kupnji kluba došao gledajući dokumentarac ‘’Sunderland ‘Til I Die’’. Svjestan da si klubove poput Liverpoola, Manchester Uniteda ili Sunderlanda ne može priuštiti, birao je među niželigašima, od kojih je većina bila u problemima zbog pandemije. U samo dvadeset minuta odlučio je kupiti klub, a zatim je ideju predstavio Reynoldsu koji je odmah pristao. Posao s Wrexhamom finaliziran je u veljači, a potom su se, snimajući promotivni materijal za klub, napokon i upoznali ‘‘uživo’’ u travnju.
“Kako bih ja, Amerikanac rođen 1977. godine mogao biti vlasnikom kluba koji je rođen sredinom 1800-ih godina u Walesu? To nema nimalo smisla”, objašnjava McElhenney i dodaje da su oni upravitelji kluba, a vlasnik je grad.
Preuzimanje Wrexhama za ove je glumce ‘’uloga života’’, a svjestan razlike u nazivu za nogomet u britanskom i američkom engleskom (football/soccer), Reynolds je ‘‘svečano’’ obećao da neće koristiti termin ‘’soccer’’. “Ne bih se usudio. Brinem previše za svoju dobrobit”, poručio je i dodao da su mu nogometne vještine OK, ali ni blizu onima koje ima ‘’prosječan čovjek u Walesu’.
Reynolds i McElhenney rade i na dokumentarnoj seriji ‘’Welcome to Wrexham’’. “Nogomet je utkan u tkivo sporta. Zajednica Wrexhama nevjerojatno je dinamična i puna podrške”, rekao je Reynolds. U seriji slave radničku klasu grada Wrexhama i nogometni klub, a njihovo preuzimanje kluba bit će detaljno prikazano. Dokumentarac o ‘’Crvenim zmajevima’’, u produkciji FX Entertainmenta, imat će dvije sezone, no još uvijek nema datum premijere.
U kratkom vremenu Wrexham je dobio i neke velike sponzore. Prvi je Reynoldsov Aviation Gin, čiji logo je istaknut na rukavima igrača. Reklama će biti na dresovima muške i ženske momčadi, ali ne i juniora. Izdana je i specijalna boca gina, s bojama i grbom kluba, kako bi se obilježilo glumčevo preuzimanje Wrexhama.
Tu je i TikTok, globalni sponzor nedavno završenog Eura. Iz TikToka su najavili da će ovo partnerstvo biti ‘’jedno od najinovativnijih u zabavi i nogometu’’. Sredinom kolovoza Wrexham je dobio još jedno filmsko obilježje. Na brdu iznad ceste koja vodi u grad osvanuo je natpis Wrexham po uzoru na jedno od najpoznatijih znamenitosti Los Angelesa – znak Hollywood. Znak je postao atrakcija, a mnogi su na društvenim mrežama nagađali da bi u sve mogao biti umiješan Reynolds, inače veliki šaljivac. No to ipak nije bilo njegovo maslo. “Volio bih da sam se toga dosjetio”, napisao je na Twitteru. Znak je postavila tvrtka za najam automobila Vanarama, sponzor Nacionalne lige. Bio je to sjajan marketinški potez koji je učvrstio status Wrexhama kao ‘’europskog Hollywooda’’.
Komentari