Volkswagen Passat Formel E s benzincem 1.6 snage 75 KS imao je korektne performanse (14,1 s, 164 km/h) i trošio tada štedljivih 7 do 8 litara
Volkswagen je u ožujku 1981. uveo seriju štedljivih modela, od Polo Formel E do Passat Formel E, s motorima povišenog kompresijskog omjera, sustavom gašenja motora nakon zaustavljanja i manjim prijenosnim omjerom najvišeg stupnja ručnog mjenjača.
Sve više novih auta opremljeno je sustavom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni…) i ponovno paljenje. U klasičnoj se izvedbi motor automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem.
Prvi automobil koji je uveo sustav Start-Stop, doduše poluautomatski, bio je Volkswagen Passat Formel E iz 1981. Pri stajanju vozač je gasio motor pritiskom na gumb na ručici, a motor se palio pritiskom papučice gasa. Zbog predviđenog češćeg paljenja, elektropokretač je bio ojačan, a akumulator povećanog kapaciteta.
Riječ je o modelu Volkswagen Passat druge generacija (B2), uvedenom u listopadu 1980., kao fastback (kombilimuzina s petorim vratima i ukošenim stražnjim dijelom) dužine 4435, širine 1685 i visine 1385 mm te karavan (Variant) dugačak 4540 mm. Poput prvog, Volkswagen Passat B1, koristio je koncepciju modela Audi 80, s motorom uzdužno sprijeda.
Osnovni je model bio s 1272 ccm i 55 KS (60 KS za izvoz) te 1588 cm, sa 75 i 85 KS. Popularna dizelska verzija 1.8 D je iz 1588 ccm razvijala 54 KS. Volkswagen Passat Formel E, s benzincem 1.6 snage i kompresijskog omjera povišenog s 8:1 na 9,7:1 75 KS do stotke je ubrzavao za 14,1 sekundu i postizao 164 km/h. Na testu magazina Auto Motor und Sport trošio 8,65 litara na 100 km, 9,7 posto manje od standardnog.
Koncept Start-Stop se počeo razvijati 1973. u modelu Volkswagen 412, nesuđenom i neuspješnom nasljedniku kultnog modela Volkswagen Buba. Na sljedeći se korak trebalo čekati osam godina, u kojem je periodu Volkswagen napravio revoluciju, prelaskom na Audi/NSU koncepciju s prednjim pogonom, poprečnim i uzdužnim motorom.
Volkswagen Polo, Derby, Golf i Jetta, u verzijama Formel E, imali su 4-stupanjski mjenjač ‘3+E’ (četvrti stupanj produljen 17 posto), a Passat i Santana Formel E 5-stupanjski ‘4+E’ (peti stupanj produljen 25 posto, overdrive). Sljedeći takav sustav ugrađen je 1983., u model Fiat Regata ES. Masovna serijska ugradnja počela je 2000-ih.
Koji je automobil prvi ugradio daljinsko centralno? Renault Fuego iz 1982.!
Koji je prvi automobil s klima uređajem? Packard 180 Touring Sedan iz 1939.!
Koji je prvi automobil s dizelskim motorom? Mercedes-Benz 260 D iz 1936.!
Koji je prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom? Američki Oldsmobile Toronado iz 1973.!
Koji je prvi automobil s disk kočnicama? Američki Tucker 48 iz 1947.
Koji je prvi automobil ugradio sigurnosni pojas? Volvo PV 544 iz 1959.
Koji je automobil prvi imao zupčasti remen? Njemački Glas S 1004 Coupe iz 1962.
Komentari