Posrnula starleta uz svesrdnu pomoć medija već pola godine zabavlja talijansku javnost najavom udaje za, kako se ustanovilo, nepostojećeg poduzetnika Marca Caltagironea. Iza cijele izmišljene priče stoje ljubavne i novčane internetske prevare u organizaciji agencije koja zastupa Pamelu Prati
Je li moguće da sve televizije i novine u jednoj civiliziranoj državi posvete pola godine svojih društvenih kronika liku koji ne postoji? Upravo je tako intenzivnu medijsku promociju dobio “veliki talijanski biznismen” Mark Caltagirone u jednoj od najvećih prijevara ikad plasiranih u medije, koju je talijanska televizija Mediaset iskoristila da bi je pretvorila u sapunicu. Time si je uspjela znatno povećati gledanost kroz proteklih nekoliko mjeseci, a profitirali i su svi ostali mediji, od tjednika koji su povećali prodaju do portala kojima je porasla posjećenost.
GLAVNI LIK OVE PRIČE JE PAMELA PRATI, šezdesetogodišnja starleta koja je, nakon izuzetno uspješne karijere prije nekoliko desetljeća, gotovo pala u zaborav sve dok sa svojim menadžericama, uz tiho odobrenje svih medija, prije pola godine nije najavila dugoočekivani brak. Mjesecima unaprijed planirana strategija nekadašnje zvijezde koja je, poput Glorije Swanson, s „bulevara sumraka“ pompozno najavila povratak nakon što joj se odavno spustio zastor, izmakla je kontroli.
Kad su novinari počeli sumnjati u istinitost priče, Prati i njezin menadžment prekrivali bi svaku otkrivenu laž još većim lažima, da bi u konačnici na vidjelo isplivale uznemirujuće ljubavne i novčane internetske prijevare na koje su nasjele razne talijanske javne osobe te beskrupulozni modus operandi grupe ljudi povezane s Aicos Managementom, tvrtkom koja zastupa Pamelu Prati i kojoj je ona počasna predsjednica. Epilog te degutantne priče bit će u srijedu, no ne na sudu, nego uživo u televizijskom kasnonoćnom showu Barbare D’Urso na Berlusconijevoj televiziji Mediaset. Osoba koja bi javno trebala priznati prijevaru, Pamelina menadžerica Eliana Michelazzo, neće u zatvor, nego bi trebala biti nagrađena odlaskom u kuću Velikog brata, što otvara dodatnu mogućnost da je ta golema obmana javnosti dio marketinške strategije najveće talijanske privatne televizije ili da je, u krajnjem slučaju, Mediaset odlučio iskoristiti priliku za dodatnu besplatnu promociju.
Tu fantomsku ljubavnu priču pratili su svi mediji, uključujući i javnu televiziju, što je gospođi Prati, kako doznaje Nacional, donijelo i po pedeset tisuća eura po pojavljivanju u nekim komercijalnim emisijama. Mark Caltagirone, navodni samozatajni 54-godišnji biznismen rođen u Rimu, kao dvadesetogodišnjak preselio se u SAD, gdje je nakon studija započeo karijeru. Uspjeh je stigao nešto kasnije, gradnjom naftovoda u Libiji te gradilištima na Korzici i u Kini, gdje je sagradio niz bolnica i šoping centara. Proteklih godina najviše je radio u Albaniji, gdje je prije nekoliko mjeseci nagrađen kao biznismen godine, a tom prilikom najavio je i nove velike projekte izgradnje inovativnih rezidencijalnih četvrti u Japanu i Kanadi. Osim toga, suvlasnik je popularnog restorana na rimskom trgu Euclide, ima sina Sebastijana, a s Pamelom Prati udomio je još dvoje djece.
Međutim, Mark Caltagirone zapravo ne postoji.
Otkrili su to novinari portala Dagospia, kojima je bilo čudno što se na internetu ne može pronaći jedna jedina fotografiju tog “poznatog” biznismena, nakon čega su na njegovu profilu na Facebooku odmah osvanule fotografije. Medijima se, međutim, javio odvjetnik sa Sardinije koji je objasnio da je na fotografijama on, da su mu fotografije ukradene s profila na Facebooku. Odvjetnik je objasnio da nema pojma tko je Mark Caltagirone i da ne poznaje Pamelu Prati, ali i da je nekoliko mjeseci prije krađe dobio nekoliko poruka od Aicos Managementa u kojima su mu nudili pozamašno sponzorstvo za mali sportski klub koji vodi na Sardiniji. Dodao je da do sponzorstva nije došlo jer su nakon nekog vremena iz Aicosa prestali odgovarati na njegove poruke.
OSOBA KOJA BI javno trebala priznati prevaru, Pamelina menadžerica Eliana Michelazzo, neće u zatvor nego odlazi u kuću Velikog brata Berlusconijeve TV postaje Mediaset
BUDUĆI DA JOŠ UVIJEK NIJE POSTOJALA prava fotografija Marka Caltagironea, novinari su krenuli u potragu za informacijama o tvrtki Caltagirone Holding i doznali da ta tvrtka ne postoji. Jedna televizijska ekipa poletjela je u Tiranu, gdje im je u obrtničkoj komori rečeno da nikad nisu čuli za Marka Caltagironea, navodnog biznismena godine u Albaniji. Nakon objave tih informacija “Mark Caltagirone” javio se uživo putem telefona u jednoj emisiji televizije Mediaset i objasnio da se ne smije pojavljivati u javnosti do dana svadbe jer je potpisao ugovor ekskluzivnosti za jednu reportažu. Vjenčanje – koje je bilo zakazano za početak svibnja – ipak se nije dogodilo.
Iznajmljena je vila u Toskani, naručeno 30 tisuća eura vrijedno cvijeće iz Nizozemske, ali je Pamela Prati zbog zdravstvenih razloga, navodno stresa, u zadnji tren odlučila odgoditi ceremoniju. Većina ljudi angažiranih za organizaciju vjenčanja nije dobila novac za odrađenu uslugu i kupljene materijale. No što je još čudnije, nijedna javna ličnost u Italiji nije dobila poziv za vjenčanje godine.
NAKON ODGODE VJENČANJA medijima se javila starleta Sara Varone koja je otkrila da je i sama imala fantomskog ljubavnika. Prije nekoliko godina održavala je ljubavnu vezu putem interneta s muškarcem koji se zvao David Lorenzo Coppi i predstavljao se kao sin poznatog odvjetnika Franca Coppija, a upoznali su se posredstvom Eliane Michelazzo, menadžerice Pamele Prati. Bila je ludo zaljubljena u njega, ali kad god bi ga pokušala susresti uživo, dogodilo bi se nešto tragično što bi spriječilo njihov susret. David Lorenzo Coppi izbjegavao je telefonski kontakt s izgovorom da ga zbog oca odvjetnika država prisluškuje. Tek nakon nekoliko mjeseci shvatila je da taj čovjek ne postoji, a Pamela Perricciolo, jedna od menadžerica Pamele Prati, tražila ju je i novac, koji je Varone konačno i isplatila.
Nakon što su mediji optužili Varone da nije vjerojatno da se netko može tako zaljubiti putem interneta te da laže samo da bi dobila medijsku pažnju, javio se Alfonso Signorini, urednik najprodavanijeg talijanskog tjednika Chi, te priznao da je i on neko vrijeme održavao internetsku ljubavnu vezu s jednim gospodinom koji se preziva Coppi, koji mu se javio putem Facebooka. Zvao se Lorenzo i radio je na Haitiju, a Signorini se totalno zaljubio i bio spreman otići na drugi kraj svijeta da bi ga upoznao. Kad ga je prvi put zvao telefonom, prvo mu se javila Pamela Perricciolo, jedna od menadžerica Pamele Prati, te proslijedila poziv drugoj osobi koja je imala ženski glas.
Budući da ispovijest Alfonsa Signorinija nitko nije doveo u pitanje, javile su se druge javne ličnosti. Jedna od njih je i popularna glumica Manuela Arcuri. Suprug menadžerice Eliane Michelazzo, Simone Coppi, s kojim Eliana tvrdi da je u braku već deset godina, u medijima je poznat i kao bivši dečko Manuele Arcuri. Arcuri je sada izjavila da tog čovjeka ne poznaje te da je jednom vodila telefonski razgovor s nekim Simoneom Coppijem, na nagovor menadžerice Pamele Perricciolo, ali da misli da je to izmišljen lik. A čini se da je Manuela Arcuri u pravu, budući da bi Eliana ove srijede na televiziji trebala priznati da je izmislila desetogodišnji brak. Oštećen je i brat Manuele Arcuri, glumac Sergio, koji je prije nekoliko godina vodio event u organizaciji agencije Aicos. U tom slučaju dobio je ček od četiri tisuće eura, ali bez pokrića.
AGENCIJU AICOS KOJA ZASTUPA PAMELU Prati, ali i ostale medijske ličnosti, proteklih tjedana napustilo je niz zastupljenika. Među njima su i Rosa Perrotta, Georgette Polizzi, ali i Emanuele Trimarchi, koji je izjavio da je od Eliane Michelazzo i Pamele Perricciolo doživio takav mobing da je razmišljao o suicidu, budući da su ga izolirale od svijeta i obitelji. Agenciju je napustila i Federica Benincà, nakon što je inzistirala upoznati Marka Caltagironea, ali joj je rečeno da je imao srčani udar u Parizu.
U međuvremenu, u nekim televizijskim emisijama sudski stručnjaci analizirali su glas Marka Caltagironea, ali su o njemu pronađeni i stariji članci na internetu. Novinarka Maria Monsè prije godinu dana pisala je o Caltagironeovu gostovanju na otvorenju jednog restorana u Rimu, detaljno opisujući njegove međunarodne biznise. Naknadno je priznala da je na to otvorenje samo svratila te da je objavila ono što su joj organizatori poslali putem e-maila. Organizatorice eventa bile su Pamela Perricciolo i Eliana Michelazzo.
JEDINI ČOVJEK KOJI JE U MEDIJIMA GARANTIRAO da zaista poznaje Marka Caltagironea je jedan biznismen iz Napulja, poslovni partner Fabrizija Corone, koji je, gle čuda, ovog mjeseca lansirao modni brend Mark Caltagirone. A majice s imenom najtraženijeg čovjeka u Italiji, čije lice nitko nikad nije vidio, čini se, mnogi žele nositi.
OD IZMIŠLJENE SAPUNICE o svadbi Pamele i nepostojećeg bogataša najviše je profitirala televizija bivšeg talijanskog premijera Berlusconija jer je enormno povećala gledanost
No nisu samo televizijske ličnosti upletene u tu priču. Saborska zastupnica Wanda Ferro mjesecima je slovila kao bivša supruga Marka Caltagironea, tako je barem pisalo na njegovu profilu na Facebooku prije godinu i pol. Zastupnica Ferro potvrdila je da je razmijenila nekoliko šaljivih poruka putem interneta s nekim tko se predstavljao kao Mark Caltagirone, ali da ga nikad nije upoznala uživo.
MEDIJI SU POVJEROVALI u postojanje Marka Caltagironea kada se o slučaju oglasio jedan od najuglednijih talijanskih odvjetnika Antonio Taormina, koji zastupa Pamelu Prati i koji je poslao priopćenje u kojem najavljuje niz tužbi za klevetu i povredu privatnosti na račun Pamele Prati.
No da je cijela priča gnjusno isplanirana, potvrđuje i jedna umjetnica iz regije Veneto koju su agentice kontaktirale još prošloga ljeta i zatražile da naslika Marka i Pamelu zajedno, jer je zaljubljeni par navodno htio ukrasiti svoj dvorac umjetničkim portretima njih samih. Umjetnica je prvo inzistirala na tome da joj se pošalje barem jedna zajednička fotografija, što se nije dogodilo. Kad je, pak, završila posao, spojivši dobivenu fotografiju fantomskog Marka s fotografijom Pamele, iz agencije joj se dugo nisu javljali. Nakon što je inzistirala, odgovorili su joj da je Mark u bolnici na kemoterapijama s desetogodišnjim sinom koji se liječi od tumora.
TAKO JE PRIČA O VJENČANJU GODINE, koje se nije dogodilo jer mladoženja ne postoji zbog svega što je isplivalo, prerasla vlastite okvire. Pokazala je kako su dvije djevojke izmislile sistem, gotovo zločinačko udruženje, koji je mnoge oštetio, a drugima donio velike zarade. Taj sistem uključuje krađu fotografija, izradu raznih profila na Facebooku i Instagramu, korištenje imena Pamele Prati (za koju još uvijek nije jasno je li sudionica ili žrtva te goleme prevare) te korištenje važnih prezimena kao što su Coppi i Caltagirone kako bi namamili žrtve, mahom javne ličnosti.
Barbara D’Urso, novinarka koja je raspirivala medijsku vatru da bi priču rastegnula na pola godine, članica je talijanskog udruženja novinara i, gle slučajnosti, voditeljica talijanske inačice „Velikog brata“. Pokaže li se istinitim da će prevarantica Eliana Michelazzo ući u kuću „Velikog brata“, otvara se pitanje kakva se poruka šalje u javnost. Naime, talijanska televizija više puta je dosad zabranila gostovanja osobama koje su imale problema sa zakonom, kao što je Fabrizio Corona.
Osuđene prevarantice Wanna i Stefania Marchi, koje su krajem devedesetih putem televizijskih prodaja oštetile na stotine žrtava za svotu veću od dva milijuna eura, za što su provele po nekoliko godina u zatvoru, prije dvije godine imale su već potpisan ugovor za sudjelovanje u talijanskoj inačici „Celebrity Survivora“. Ugovor im je otkazan jer je talijanska televizija smatrala nemoralnim promovirati nekoga tko je osuđen za takvo kazneno djelo. Nacional je kontaktirao Wannu i Stefaniju Marchi i zatražio komentar slučaja Caltagirone. Majka i kći, koje trenutno u Tirani pokreću ugostiteljski biznis, rekle su za Nacional da se najiskrenije nadaju da je odlazak Eliane Michelazzo u show „Veliki brat“ samo šala, a u slučaju da nije tako, drago im je što su zauvijek napustile Italiju te što više nisu dio talijanske televizije i medija koji su, za porast gledanosti, spremni prijeći sve granice. A jednom kad je granica pređena, postavljaju se novi standardi pa bi takva vrsta „infotainmenta“, osnovana na neprovjerenim informacijama i konstantnim zaokretima dostojnim loše meksičke sapunice, mogla postati normalna.
I DOK SE MEDIJSKA BUDUĆNOST Eliane Michelazzo može predvidjeti, nitko ne zna što će biti s Pamelom Prati, ženom koja si je u šezdesetima uništila reputaciju, upustivši se u priču s izmišljenim likovima, bolestima i kemoterapijama. Zvijezda koja je izgubila sjaj, a pogotovo medijsku pažnju na koju je bila naviknuta, bila je spremna na sve, uvjerena da cilj opravdava sredstva. U posljednjem medijskom pojavljivanju, nakon mjeseci gomilanja honorara, rekla je gledateljima da su glupi. Sada bi bilo vrijeme da vrati novac, barem onaj koji je dobila od javne televizije, donira ga nekoj dječjoj onkološkoj bolnici te da se zastor zauvijek spusti.
Komentari