Stabilan rast tvrtke Bosch u Hrvatskoj unatoč izazovima i nesigurnostima na globalnom tržištu

Autor:

Bosch PROMO

  • Bosch Hrvatska bilježi rast od čak 17 posto u odnosu na prethodnu godinu

  • Inovativne tehnologije i rješenja za sigurniji i kvalitetniji život predstavljene na hrvatskom tržištu

  • Bosch Hrvatska pomaže potresom pogođena područja financijskim i donacijama u alatu i tehnologiji za obnovu

  • Društveno odgovorno poslovanje i zaštita okoliša i dalje ostaju u fokusu poslovanja

Bosch, vodeći svjetski dobavljač tehnologije i usluga, završio je fiskalnu 2021. godinu s konsolidiranom prodajom od 552 milijuna HRK (73,6 milijuna eura) u Hrvatskoj, bilježeći time rast od čak 17 posto u odnosu na prethodnu godinu. „Ovaj izuzetan rast postignut je unatoč brojnim izazovima ove godine. „Osim pandemije, suočili smo se s novim poremećajima na svjetskom tržištu, poput povećanja cijena i nedostatka materijala. Zahvaljujući dugoročnom planiranju i ulaganju u razvoj tržišta, kao i dobroj suradnji s poslovnim partnerima, reagirali smo i prilagodili se na vrijeme.“, izjavila je Mirsada Kudrić, generalna direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju. Broj zaposlenih na dan 31. prosinca 2021. godine u tvrtki Bosch u Hrvatskoj bio je 83, uključujući nekonsolidirane subjekte.

Za trenutačnu poslovnu godinu Bosch Hrvatska prognozira usporen rast zbog svjetske pandemije koronavirusa „Suočavamo se danas s novim izazovima, no vjerujem da će Bosch Hrvatska odgovoriti na njih, kao što smo to činili i u prošlosti. Izvrsna suradnja s partnerima i predanost naših djelatnika naša su najveća snaga, posebno u ovakvim okolnostima.  Kao i do sada, na lokalnom tržištu bit ćemo lider  u novim i inovativnim tehnologijama koje život čine kvalitetnijim, a ujedno i štite okoliš “, zaključila je Kudrić.

Društveno odgovorno poslovanje i aktivnosti u fokusu tvrtke Bosch Hrvatska i u 2021. godini

 Nakon jednog od najrazornijih potresa u Hrvatskoj koji je krajem 2020. pogodio Banovinu i ostavio tisuće ljudi bez svega što imaju, a brojne objekte sravnao sa zemljom, obnova tog područja je u tijeku i trajat će još godinama. Ujedinila se tada cijela Hrvatska i već u prvim danima i mjesecima osigurane su osnovne potrepštine i privremeni smještaj, a dio te priče bila je i tvrtka Bosch Hrvatska. Nakon inicijalne pomoći obiteljima, vrtiću i vatrogascima iz Gline odmah nakon potresa, treba spomenuti kako je Bosch Hrvatska i u 2021. nastavila s humanitarnim aktivnostima i donirala alat za vatrogasce iz JVP Petrinja. Nadalje, u srednjoj školi u Petrinji instalirat će se sustav za grijanje i hlađenje, a uz to im je uručena i značajna novčana donacija koja će pomoći dovršetku obnove kako bi prostori opet bili sigurni za učenike i profesore.

Nadalje, baš kao što filozofija kompanije i kaže, našim proizvodima i inovacijama želimo zaštiti okoliš i osigurati bolji i kvalitetniji život, stoga je važno istaknuti i sudjelovanje Bosch Hrvatska u projektu nZEB Roadshow u organizaciji Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a koji je rezultat dobre suradnje brojnih sudionika, među kojima je i Bosch Hrvatska kao zlatni sponzor. U sklopu projekta, izgrađena je kućica imena MUZA, kućica budućnosti koja pokazuje da je moguće graditi objekte nulte energije, čuvati okoliš te ujedno ostvariti značajne uštede, a to je moguće upravo zahvaljujući u najvećoj mjeri Bosch tehnologiji. Posljedice klimatskih promjena uzimaju sve više maha, a Bosch je već prije nekoliko godina započeo svoj put prema klimatski neutralnoj kompaniji te je danas postignut cilj neutralnosti na svih 400 lokacija diljem svijeta. Što se tiče kvalitete ugljične neutralnosti, društvo napreduje bolje od očekivanog te je već ostvarena trećina uštede energije koju je društvo odlučilo ostvariti do kraja desetljeća. Bosch podržava Europski zeleni plan te se klimatske aktivnosti nastavljaju i dalje. Postavljeni su i novi ciljevi te je izrađena strategija Nove dimenzije – održivost 2025. koja uključuje šest dimenzija: klima, energija, voda, urbanizacija, globalizacija i zdravlje, a kojom se definiraju ciljevi u zaštiti okoliša, održivoj proizvodnji i radu kompanije te podizanju kvalitete života naših korisnika i cijele zajednice. Ujedno društvo aktivno radi na uvođenju i prekvalificiranju zaposlenika za nova poslovna područja, poput softvera i elektromobilnosti. „Kada ste među kompanijama koje su lider u novim tehnologijama na tržištu, na vama je i velika odgovornost. Naši klimatski ciljevi postavljeni su visoko i prilikom cijelog poslovanja vodimo se društvenom odgovornošću, kako za zajednicu u kojoj djelujemo, tako i za okoliš, a sve kako bi doprinijeli kvaliteti života svih naših korisnika. Namjera je tako do 2030. godine uložiti preko milijardu eura u razne klimatske aktivnosti, a prema detaljno razrađenom planu koji smo kao kompanija usvojili“, zaključila je Mirsada Kudrić, generalna direktorica Robert Bosch u Hrvatskoj.

Razvoj Boschevih poslovnih područja: sva poslovna područja i ove godine bilježe rast uz razvoj novih proizvoda i brojne promotivne aktivnosti

 U sklopu poslovnog područja Rješenja za mobilnost u 2021. Bosch Car servisna mreža proslavila je velikih 100 godina postojanja.  U 2021., poslovno područje Rješenja za mobilnost uveo je CRM Max – alat za upravljanje odnosima s klijentima baziran na oblaku i opremljen jedinstvenom prilagođenom kontrolnom pločom. Alat je osmišljen tako da se usredotoči na izvrsnost prodaje povećanjem učinkovitosti i produktivnosti prodajnih suradnika na tržištu naknadnog tržišta. Obuka je održana za više od 175 suradnika u prodajnim i radioničkim timovima.

U području Industrijska rješenja zabilježen je rast u svim Rexroth poslovnim područjima automatizacije: Linearne tehnologije, Montažna tehnika i Električna automatizacija. U području Industrijske hidraulike također se bilježi rast, dok je najveći rast zabilježen na polju Mobilne hidraulike, prvenstveno zahvaljujući suradnji s domaćim proizvođačima specijalnih vozila s kojima se surađuje na novim projektima primarno za izvozna tržišta.

Nadalje, u ovim izazovnim vremenima poslovno područje Potrošačka roba i dalje bilježi kontinuirani rast. U 2021. tvrtka je doživjela značajan porast potražnje te je uspjela zadovoljiti očekivanja korisnika zahvaljujući snažnom brendu, inovativnim proizvodima i digitalnim rješenjima. Potražnja za akumulatorskim alatima i dalje je na visokoj razini zbog čega Bosch nastavlja razvoj svojih 18 V akumulatorskih platformi kako u ‘Professional 18V System’ platformi namijenjenoj profesionalnim korisnicima, tako i u ‘Power for All Alliance’ platformi dizajniranoj za “uradi sam” korisnike. U posljednje dvije godine, za profesionalne korisnike, Bosch Professional uveo je više od 60 novih akumulatorskih alata, a do početka 2023. godine asortiman bi se trebao proširiti za još oko 100 novih akumulatorskih alata.

Mirsada Kudrić, generalna direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju. FOTO: Bosch PROMO

Bosch Energetska i Graditeljska tehnologija zabilježio je postojan razvoj zahvaljujući timu stručnjaka koji pružaju precizna, inovativna i pouzdana tehnička rješenja. Bosch Toplinska tehnika odlučno je nastavila u smjeru održivih izvora energije s transformacijom iz pozicije ponuđača opreme za energente na bazi plina, ulja i drva u smjeru električne energije. U protekloj godini u ovom poslovnom području zabilježen je znatan rast prodaje klimatizacijskih uređaja i dizalica topline. S Bosch dizalicom topline koja je ugrađena u nZEB kuću naziva MUZA, u sklopu jednog od važnijih projekata po pitanju promocije održive gradnje, odnosno zgrade gotovo nulte energije (projekt MUZA) jasno je prikazano kako se emisije CO2 mogu značajno smanjiti. Ušteda od 30 posto otprilike je ekvivalentna recikliranju 600 000 plastičnih boca, a krajem 2021. na tržište je plasirana i nova dizalica topline Compress 7400i AW koja ima izuzetno nisku razinu buke. Bosch stručnjaci aktivno prate korisnike na njihovom putu elektrifikacije i digitalizacije procesa u kućanstvu pružajući im sveobuhvatnu podršku te nudeći sustavna rješenja za postojeće zgrade i novogradnju. Bosch Toplinska tehnika zalaže se tako za viša tehnološka rješenja koja usporedno s elektrifikacijom potiču primjenu vodika kao ekološki prihvatljivog izvora energije budućnosti. Sve ove najave tako daju podlogu za optimističan pogled u budućnost.

U sklopu Sigurnosnih sistema u 2021. predstavljeni su noviteti na području video nadzora, kako za javnu, tako i privatnu upotrebu. Riječ je o novim kamerama FLEXIDOME IP starlight 8000i X serije koje nude poboljšanu kvalitetu slike za prilike sa slabim osvjetljenjem i objekte koji se brzo kreću, Kao idealan izbor za podršku prediktivnim rješenjima u primjenama širokih područja poput raskrižja, javnih površina i maloprodaje, tu je najnovija multi-imager kamera FLEXIDOME multi 7000i s četiri neovisna senzora za slike koji pokreću ugrađenu AI te pružaju višesmjerne preglede. S poboljšanom kvalitetom slike, poboljšanim mogućnostima zumiranja i ugrađenim AI, nove kamere pomažu operaterima da poduzmu akciju prije nego što se pojavi potencijalna situacija.

Grupa Bosch: prognoza za 2022. i strateški smjer

Društvo Bosch ostvarilo je znatan rast prodaje i rezultata u 2021. unatoč teškim uvjetima. Prihod od prodaje dobavljača tehnologije i usluga u prvom je tromjesečju 2022. porastao 5,2 posto. Društvo Bosch očekuje da će prodaja za cijelu godinu porasti više od 6 posto i da će ostvariti operativnu maržu u rasponu od 3 do 4 posto unatoč vjerojatnosti znatnih opterećenja, pogotovo zbog rasta cijena energije, sirovina i logistike. „Uspješni ishod poslovne godine 2021. ulijeva nam pouzdanje za suočavanje s izazovnim uvjetima tekuće godine”, rekao je dr. Stefan Hartung, predsjednik Upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. Jedna od znatnih nesigurnosti jest rat u Ukrajini i sve njegove posljedice. Po njegovu mišljenju trenutačna situacija pojačava pritisak na oblikovatelje politika i društvo da postanu manje ovisni o fosilnim gorivima i da snažno provode razvoj novih izvora energije. Rekao je da Grupa Bosch zbog toga sustavno pokušava ublažiti globalno zatopljenje unatoč izazovnim gospodarskim uvjetima. Osim toga, Hartung je najavio da će društvo Bosch u tri godine uložiti otprilike tri milijarde eura u klimatski neutralnu tehnologiju poput elektrifikacije i vodika.

On vjeruje da je elektrifikacija najbrži put do klimatske neutralnosti ako se temelji na zelenoj električnoj energiji. Zbog toga društvo Bosch nastavlja poticati održivu mobilnost: narudžbe društva povezane s elektromobilnošću 2021. godine prvi su put premašile deset milijardi eura.

No Hartung je također naglasio da je potreban i vodik. „Industrijska politika treba se usredotočiti na pripremanje svih sektora gospodarstva na vodik”, rekao je. Radi učinkovite borbe protiv klimatskih promjena društvo Bosch započinje i poslovanje s komponentama za proizvodnju vodika elektrolizom. Društvo namjerava uložiti gotovo 500 milijuna eura u to novo poslovno područje do kraja desetljeća, a polovicu tog iznosa do stavljanja na tržište, koje je planirano za 2025. godinu. U isto vrijeme predsjednik društva Bosch najavio je da će društvo u sljedeće tri godine uložiti još deset milijardi eura u digitalnu transformaciju svojeg poslovanja. „Digitalizacija također igra posebnu ulogu u održivosti – a naša rješenja počinju od te pretpostavke”, rekao je Hartung. Osim toga, društvo Bosch namjerava samo ove godine zaposliti 10 000 novih programskih inženjera diljem svijeta.

FOTO: Bosch PROMO


Od svog osnutka u Zagrebu, 1993. godine, Bosch kontinuirano povećava prodaju u Hrvatskoj, dosegnuvši 2021. godine 73,6 milijuna eura. Bosch je tijekom svog poslovanja uspostavio široku mrežu kupaca koja danas obuhvaća više od 600 lokalnih klijenata u Hrvatskoj. Tvrtka kontinuirano širi svoje poslovne aktivnosti u zemlji, tako je Bosch Hrvatska 2004. godine preuzela vođenje poslovanja u Bosni i Hercegovini, a 2014. u Sloveniji. Slijedom praćenja novih tehnoloških trendova i želje da se tržištu ponudi dodatna vrijednost te probudi entuzijazam za novim tehnologijama, Bosch u Hrvatskoj je otvorio poseban odjel Pametna rješenja 2016. godine. Bosch Hrvatska zapošljava 83 suradnika (od 31.12.2021), uključujući nekonsolidirane subjekte.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 402 600 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2021.). Društvo je ostvarilo prodaju od 78,7 milijardi eura u 2021. godini. Djelatnosti Grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Rješenja za mobilnost, Industrijska tehnologija, Potrošačka roba i Energetska i graditeljska tehnologija. Kao jedan od vodećih pružatelja interneta stvari, Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, Industriju 4.0 i povezanu mobilnost. Bosch teži viziji mobilnosti koja je održiva, sigurna i uzbudljiva. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari kako bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški cilj Grupe Bosch olakšati je povezani život proizvodima i rješenjima koja ili sadržavaju umjetnu inteligenciju (UI) ili su razvijena ili proizvedena s pomoću nje. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje te prodajni i servisni partneri društva Bosch pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. S više od 400 lokacija širom svijeta Grupa Bosch od prvog je tromjesečja 2020. ugljično neutralna. Osnova rasta društva u budućnosti njegova je snaga inovacije. Na 128 lokacija diljem svijeta Bosch zapošljava oko 76 100 zaposlenika u istraživanju i razvoju, od kojih je više od 38 000 programskih inženjera.

Dodatne informacije dostupne su na internetskim stranicama www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

 

 

OZNAKE: bosch

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.