SPORNA KAMPANJA Plavi grad napao Tomaševića da gradskim novcem vodi prikrivenu izbornu promidžbu

Autor:

Ivica Lovrić

Josip Regovic/PIXSELL

Politička stranka Plavi grad uputila je zahtjev Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) da provede nadzor financiranja političkih aktivnosti u Gradu Zagrebu.

Čelnik te stranke Ivica Lovrić, naime, ocjenjuje da se reklamna kampanja Grada Zagreba “Vratimo grad u formu“, koja se financira novcem iz gradskog proračuna, provodi suprotno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.

‘Kampanja se predstavlja kao informativna, ali…’

“Iako se ova kampanja predstavlja kao informativna, odnosno kao projekt informiranja građana kroz ‘pružanje informacija o važnim projektima koji će grad učiniti ljepšim, sigurnijim i funkcionalnijim mjestom za život’, potpuno je jasno da se radi o organiziranoj i planiranoj komunikacijsko-marketinškoj aktivnosti kojoj je cilj osiguranje potpore (dijela) javnosti potrebne za održanje na vlasti, odnosno, osvajanje vlasti na skorim lokalnim izborima. Ova predizborne kampanja ima za cilj primjenom integrirane marketinške komunikacije izgraditi pozitivan stranački i osobni imidž gradonačelnika i gradske uprave kojoj je na čelu, a sve u svrhu uvjeravanja birača da na lokalnim izborima glasuju za njih“, ističe se u dopisu Plavog grada DIP-u, a stoji u priopćenju koje je Plavi grad u četvrtak poslao medijima.

U Plavom gradu podsjećaju kako je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik stranke Možemo te je i javno najavio svoju kandidaturu za gradonačelnika na predstojećim lokalnim izborima.

‘Građani plaćaju prikrivenu izbornu promidžbu’

Ocjenjuju da je ovdje riječ o “prikrivenoj izbornoj promidžbi navedenog izbornog sudionika na način da se za izbornu promidžbu koriste sredstva jedinice lokalne samouprave“.

“Iako su tijela Grada Zagreba dužna informirati javnost o poslovima iz svoga djelokruga, te su o svome radu dužna izvještavati preko sredstava javnog priopćavanja (ili na koji drugi prikladan način), gradska uprava na čelu s gradonačelnikom u protekle tri i pol godine nije koristila tu mogućnost te je znakovit trenutak u kojem to započinje (šest mjeseci prije lokalnih izbora), što je lako dovesti u vezu s predizbornom promidžbom te je potpuno jasno i vidljivo u kontekstu pratećeg teksta uz sporne plakate/vizuale. Sadržaj poruka isticanih na plakatima i u objavama vezanim uz iste ne upućuje isključivo na aktivnosti Grada Zagreba usmjerene svojim sugrađanima i ne može smatrati redovitim informiranjem građana Grada Zagreba o aktivnostima nadležnih tijela Grada Zagreba, već je jasna predizborna poruka potencijalnim biračima na skorim lokalnim izborima, a što predstavlja predizbornu promidžbu financiranu sredstvima jedinice lokalne samouprave“, napominju u Plavom gradu.

Žele da Državna revizija ‘pročešlja’ gradske financije

Inače, kampanja “Vratimo grad u formu“ provodi se od 14. studenoga postavljanjem plakata na oglasnim mjestima tvrtke Zagreb Plakat (City Light, Billboard površine) te na zaštitnim ogradama parcela na kojima se izvode građevinski radovi, kao i na sličnim raspoloživim površinama (govornice za kojima gradonačelnik i njegovi zamjenici predstavljaju gradske projekte). Osim putem plakata, ova se kampanja provodi i putem različitih društvenih mreža i online platformi, upozoravaju u Plavom gradu.

Ivica Lovrić: ‘Kandidirat ću se za gradonačelnika jer Tomašević jednostavno ne zna i ne može’

“Zbog sveg gore navedenog, molimo DIP da, sukladno svojim ovlaštenjima, provede nadzor nad nezakonitim korištenjem proračunskih sredstava Grada Zagreba u cilju promocije samo jedne od političkih opcija, te, ukoliko je potrebno, zatraži i nadzor od Državnog ureda za reviziju“, zaključuje se u priopćenju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.