Prema predviđanju međunarodne agencije za sportski marketing Two Circles globalna potrošnja na sportska sponzorstva zbog pandemije koronavirusa smanjiti će se za 17,2 milijarde dolara. S 46,1 milijardu dolara koliko je iznosila u 2019. godini na 28,9 milijardi dolara koliko se predviđa za 2020. godinu, što je pad od 37%.
Istraživanje se temelji na računalnom programu koji mjeri utjecaj, angažman i vrijednost koju za sponzore daje ulaganje u sport.
Skoro svako treće sponzorstvo u sportu u 2019. godini dolazilo je od tvrtki koje pripadaju sektoru financijskih usluga. Dok su u prošloj godini za tu namjenu one izdvojile 12,6 milijardi dolara u ovoj se predviđa pad od 45%, odnosno na 6,9 milijardi dolara.
Za kompanije iz automobilske industrije se predviđa pad ulaganja od 55%, s 5,9 milijardi dolara na 2,7 milijardi dolara. Značajni pad investiranja u sport se očekuje i od strane energetskih poduzeća (44%), proizvođača sokova (39%), maloprodajnih lanaca (37%) i kockarnica odnosno kladionica (31%). Posljednji podatak je značajan za europski nogomet obzirom da su prema podacima UEFA-e kladionice i kockarnice najznačajniji glavni sponzori nogometnih klubova.
Očekivano najznačajniji pad na razini od 61% je predviđen u slučaju avionskih kompanija pa bi one u 2020. godini u sport trebale investirati oko 330 milijuna dolara umjesto 830 milijuna dolara koliko je bilo uloženo u 2019. godini.
Krizu su po ovom pitanju najmanje osjetile tvrtke iz tehnološke i telekom industrije pa se za njih predviđa pad ulaganja u sportu od 18 odnosno 19%, a na istoj razini je očekivani pad sponzorstava od strane proizvođača alkoholnih pića.
– “Pandemija Covid-19 dovela je do većeg broja novih sponzorskih ugovora na čekanju, a mnogi postojeći sporazumi bit će prekinuti kao rezultat provođenja mjere smanjenja troškova ili gašenja poslovanja. Sportska sponzorstva su odlična marketinška platforma jer su ciljana skupina strastvena i emocionalno angažirana publika. Obzirom da se sport na globalnoj razini zaustavio od sredine ožujka ta vrijednost je značajno pala.” – rekao je izvršni direktor Two Circlesa Gareth Balch.
U nedostatku gledatelja na stadionima klubovima se otvara mogućnost za inovacije, naročito u pogledu njihovih digitalnih platformi koje bilježe porast aktivnosti.
– “Iako je svaki aspekt sporta trenutno pogođen krizom, uvjeren sam da će se sponzoriranje sporta dugoročno održati. S krajem recesije kompanije će se pouzdati u one marketinške platforme koje im najviše mogu pomoći u rastu poslovanja. Sportska društva koja se u ovom periodu posvete ulaganju te razvoju digitalnih alata kako bi povećali angažman svoje publike bit će ona koja će najbolje uspjeti nakon okončanja pandemije koronavirusa.” – zaključio je Balch.
Komentari