Manchester City zaradit će ove sezone 76,7 milijuna eura od aviokompanije Etihad na račun njihova loga na svojim dresovima. Po tome je prvi na listi engleskih klubova po astronomskim zaradama na račun sponzorskih logotipova
Od svih klubova u engleskoj Premier ligi ove sezone, Manchester City ima najlukrativniji sponzorski ugovor kada je logo glavnog sponzora na prsima igrača u pitanju. Naravno, radi se o aviokompaniji Etihad koja već dugi niz godina vrlo blisko surađuje s klubom. Osim što je njihov logo zastupljen na najvidljivijem mjestu na klupskom dresu, njihovo ime također nosi i stadion na kojem klub igra svoje domaće utakmice, a jedan od njihovih Boeinga 787 u potpunosti je vizualno dizajniran u svijetloplavu boju – boju kluba. Ove dvije korporacije blisko surađuju još od 2009. godine kada su prvi put potpisali sponzorski ugovor kojim je definiran logo Etihada na dresovima Cityja, a tada je dogovoreni iznos bio oko 8,3 milijuna eura za cijelu sezonu. Od 2011. do 2017. Etihad je Cityju isplaćivao dogovorenih 22,7 milijuna eura po sezoni, da bi u kasnijim sezonama ti godišnji iznosi konstantno rasli, kako je rasla i popularnost kluba u svijetu. Za ovu sezonu kao i za prethodnu, Etihad se ugovorno obvezao klubu iz Manchestera isplatiti 76,7 milijuna eura, što je uvjerljivo najviše koliko neki klub Premier lige zarađuje samo od istaknutog sponzorskog logotipa na svojim dresovima.
Standard Charterer je konglomerat koji se bavi konzumerističkim, korporativnim i industrijskim bankarstvom, a njegov logo se od 2010. nalazi na dresovima Liverpoola. Prije početka ove sezone Standard Charterer i Liverpool obnovili su sponzorski ugovor za sljedećih sedam godina prema kojemu će bankarska korporacija Liverpoolu po sezoni isplaćivati oko 60 milijuna eura. Iako se na prvi pogled čini da je riječ o astronomskim ciframa, kada se uzme u obzir da je Liverpool peti najvrjedniji nogometni klub na svijetu – vrijednost kluba procijenjena je na 4,6 milijardi eura – te da su od svih klubova svijeta upravo njegovi dresovi na godišnjoj razini najprodavaniji, ne čudi što se jedna velika kompanija kakva je Standard Charterer odlučila biti njegovim glavnim sponzorom u razdoblju od 17 godina.
Tehnološka kompanija TeamViewer plaća Manchester Unitedu 54 milijuna eura po sezoni, ali neće produžiti ugovor jer nema povrata uloženog
Za razliku od Cityja i Liverpoola, drugi klub iz Manchestera od 2026. tražit će novog glavnog sponzora na dresovima. Naime, trenutačni Unitedov sponzor TeamViewer – njemačka međunarodna tehnološka kompanija – odbio je produžiti postojeći ugovor koji je na snazi još sljedeće četiri godine, a prema kojemu tvrtka za svoj logotip na dresovima po sezoni isplaćuje oko 54 milijuna eura. U ožujku prošle godine ove dvije korporacije potpisale su sponzorski ugovor, ali već nakon jedne sezone TeamViewer je odlučio ne produžiti ugovor zbog toga što njihova značajna investicija ne vraća uloženo.
Na prvih se šest mjesta najvrjednijih sponzorskih ugovora nalaze još Tottenham Hotspur, Arsenal i Chelsea koji su sa svojim partnerima za ovu sezonu potpisali ugovore u vrijednosti od oko 45 milijuna eura svaki. Multinacionalna osiguravajuća tvrtka AIA iz Hong Konga s londonskim Spursima surađuje još od 2014. kada su prvi put potpisali sponzorski ugovor vrijedan oko 115 milijuna eura, da bi u ljeto 2019. potpisali novi ugovor u vrijednosti od 400 milijuna eura. Najveća međunarodna aviokompanija u svijetu, Emirates, još od sezone 2006./07. glavni je sponzor kluba iz sjevernog Londona, Arsenala. Po ugovoru koji će ostati na snazi minimalno do kraja sezone 2023./24., Emirates Arsenalu za logo na dresovima isplaćuje oko 45 milijuna eura svake sezone.
Erling Haaland predvodi ove godine sjajni Manchester City pa ne čudi što su njihovi dresovi s logom Etihada tako popularni
U anketi koja je prije par godina provedena među navijačima Premier lige, upravo je Arsenalov sponzor bio označen kao najprepoznatljiviji od ostalih klubova tog natjecanja. U ožujku ove godine telekomunikacijska kompanija Three prekinula je suradnju s londonskim klubom Chelsea nakon što je britanska vlada izdala sankcije protiv njegova vlasnika Romana Abramoviča, premda je do kraja sezone klub nastavio igrati u dresovima s njezinim logotipom. No nakon prodaje kluba američkim novim vlasnicima na kraju sezone, kompanija je odlučila nastaviti suradnju, odnosno ispoštovati ugovor koji je na snazi do početka iduće sezone.
Ljestvicu deset najvrjednijih sponzorskih ugovora kada su u pitanju logotipovi na dresovima nogometnih klubova Premier lige zaključuju West Ham United i Everton (11,5 milijuna), Brighton Hove & Albion (9,5 milijuna) te Aston Villa (oko 7 milijuna eura po sezoni).
Komentari