Podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most je u četvrtak potpuno spojen i proteže se od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu.
Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Posljednji element koji je postavljen u četvrtak navečer dug je 18 metara. Duljina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2.404 metara, ukupna duljina mosta s upornjacima iznosi 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara.
Most je izgradio kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation. Kinezi su posao dobili na natječaju 2018. godine, ponudivši 2,081 milijarde kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.
Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove. Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.
Hrvatske ceste objavile su snimku sinoćnjeg spajanja Pelješkog mosta iz zraka.
Govoreći tijekom svečanosti na upravo spojenome Pelješkom mostu, premijer Andrej Plenković konstatirao je da je “Hrvatska spojena”. “Ovaj projekt bio je san mnogih u proteklih 25, 30 godina, a mnogi su sanjali o njemu i ranije. Mi smo danas riješili problem koji traje 300 godina. To je fascinantno postignuće hrvatske države, i najbolje potvrđuje tezu u modernom suverenizmu: kako osigurati strateške nacionalne interese, a učiniti to uz osnaženu, oplemenenjenu i puno utjecajniju poziciju Hrvatske u međunarodnoj zajednici, kao članice EU”, kazao je Plenković.
Kazao je da most ne razdvaja Hrvatsku i BiH, nego upravo suprotno: ispunjeni su svi zahtjevi BiH, i njime će mnogi htjeti proći. “Ostat će trajna stečevina svih koji su težili tom cilju. Ovo je veliki svehrvatski projekt, i tako ga trebamo doživljavati”, kazao je Plenković, dodajući da je financiran s 327 milijuna eura bespovratnog novca iz EU.
Komentari