Sociologinja: “Seksualnim obrazovanjem učimo mlade da ulaze u seksualne odnose kad su oni spremni”

Autor:

14.09.2015., Francuska, Lille - Grad Lille domacin je finalnog djela Eurobasketa 2015. Na stadionu Pierre Mauroy na Euru2016 odigrat ce se 6 nogometnih utakmica. 
Lille je grad na sjeveru Francuske, u srcu prostrane ravnice nedaleko od belgijske granice, usred siroke zone urbanih naselja. Trgovacko srediste s mnogo glasovitih tekstilnih tvornica, Lille je i sjediste poznatog sveucilista.
Lille je, sa svojih 226.000 stanovnika, najveci grad u svom okruzju. Njegova aglomeracija ima oko 1,1 milijuna stanovnika.
Njegovo ime je starofrancuskog podrijetla od rijeci L'Isle, kao na flamanskom Ryssel, Rijsel na modernom nizozemskom, sto znaci otok, vjerojatno zbog toga sto je nastao na jednom rijecnom otoku. 
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Igor Kralj/PIXSELL

Sociologinja Paula Brečak u subotu je za N1 televiziju komentirala peticiju koju je pokrenuo portal Reci.hr te objasnila važnost uvođenja seksualnog obrazovanja u škole.

“Sveobuhvatno seksualno obrazovanje koje mi predlažemo uglavnom uključuje tri stavke; pouzdane i znanstveno utemeljene informacije o seksualnom i reproduktivnom zdravlju i pravima, osiguravanju da mladi imaju odgovorno ponašanje, učenje mladih da imaju pozitivan stav prema seksualnosti, rodnoj ravnopravnosti i da uvažavaju različitosti različitih seksualnih orijentacija i rodnih identiteta”, kazala je sociologinja.

Peticiju koju je pokrenuo portal Reci.hr krenula u ponedjeljak, a u pet dana prikupljeno je 11.000 potpisa, pridružilo se 19 udruga i inicijativa koji podržavaju ovu inicijativu.

“Država je dužna djeci i mladima osigurati znanja iz svih znanosti. Dužna im je osigurati i znanja i vještine koji su im potrebni za uspješno snalaženje u njihovom životu, tako i u njihovom seksualnom životu, a to ne čini”, istaknula je Paula Brečak i naglasila da se seksualno obrazovanje bavi važnim dijelom ljudske osobnosti.

Smatra da mladi koji nemaju seksualno obrazovanje reagiraju na pritisak vršnjaka, a to se odnosi i na trenutak ulaska u seksualne odnose, ali i što se tiče odnosa prema seksualnosti.

“Učimo mlade da ulaze u seksualne odnose onda kad su oni spremni. Učimo ih da ne prihvaćaju nasilje nad sobom, ali i da ga ne čine niti drugome”, objasnila je svrhu seksualnog obrazovanje te dodala da istraživanja pokazuju da mladi koji prođu kroz sustav seksualnog obrazovanja kasnije stupaju u odnose, imaju manje partnera i manje odnosa.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.