Socijaldemokrati su u nedjelju izrazili zabrinutost da bi projekt željezničke pruge Dugo Selo-Novska mogao podijeliti sudbinu pruge Dugo Selo-Križevci, gdje se neće moći povući sva europska sredstva, pa će država morati plaćati njen završetak.
“Zbog dugotrajnosti postupka prikupljanja pravnog interesa i administrativnih postupaka, veliki broj građevinskih dozvola za prugu Dugo Selo-Novska, još nije ishođen“, upozorila je predsjednica saborskog Kluba Socijaldemokrata Ivana Posavec Krivec.
Kaže da je to posebice zabrinjavajuće za dionicu Kutina-Novska koja se financira sredstvima NPOO u iznosu od 141 milijun eura, no problematične su i dionice Ivanić Grad-Popovača i Popovača- Kutina, koje bi se trebale financirati iz CEF fonda, no sredstva još nisu osigurana jer se na fond apliciralo tek početkom ove godine.
Trenutno je temeljem dokumentacije, najspremnija dionica Dugo Selo-Ivanić Grad, ali radovi još uvijek nisu počeli i pitanje je kada će, navodi zastupnica.
Prvi projekti unapređenja dionice Dugo Selo-Novska, podsjeća, krenuli su 2010./11., 2016. se apliciralo za prva EU sredstva da bi u svibnju ove godine Ministarstvo prometa i infrastrukture izjavilo da bi ta dionica trebala biti gotova tek 2029. godine.
„Riječ je o najprometnijoj željezničkoj trasi u Hrvatskoj, kojom se prometuje 80 kilometara na sat, a na relaciji Dugo Selo-Novoselec tek 40 kilometara“, upozorava Posavec Krivec.
Ukupna vrijednost investicije je 670 milijuna eura, djelomično će se financirati EU sredstvima iz NPOO i CEF fonda.
Brinemo se da će sve završiti kao projekt pruge Dugo Selo – Križevci, navodi zastupnica i apelira da se „prioritet politike vrati na razvoj i izgradnju željezničke infrastrukture“, ubrza ishođenje relevantne dokumentacije, poveća razina sigurnosti, riješe imovinsko pravni odnosi i konačno realiziraju ti bitni projekti.
Mediji su nedavno pisali da Hrvatska do kraja godine neće uspjeti povući sva odobrena sredstva EU za gradnju pruge Dugo Selo-Križevci te će iz državnog proračuna za njen dovršetak morati platiti oko 40 milijuna eura.
Pruga se gradi od srpnja 2016. godine, a završetak se ne nazire. Prema dostupnim informacijama, u ovom trenutku dovršeno je oko 75 posto radova.
Komentari