Svatko tko pretpostavlja da je Smart svojim prestrojavanjem izgubio iz vida korijene marke nije u pravu: nasljednik modela Fortwo pod nazivom Smart #2 već se planira i trebao bi doći na tržište 2026.
Smart Fortwo, lansiran 1998. kao Smart City Coupé, imao je trajan utjecaj na marku i ono što ona predstavlja: posebno malen, stoga manevriran i štedi prostor – idealan automobil za gradsko središte. Ali vremena su se promijenila: iako su hitnije nego ikad prije potrebni zbog prenapučenih gradskih središta, nisu u modi mali automobili poput Fortwoa, već kompaktni SUV-ovi i crossoveri. Pogotovo jer se s jeftinim početnim modelima teško (još uvijek) može zaraditi.
To je također zbog sve viših emisija i sigurnosnih standarda, kao i promjene prema elektromobilnosti. Vizualno, pridošlica će zasigurno usvojiti dizajn Mercedes-Benz koji već imaju njegova dva nova sestrinska modela. Dimenzije od trenutno 2,7 m dužine, 1,66 m širine i 1,56 m visine teško da bi trebale rasti – želi li Smart #2 (2026) ravnopravno naslijediti Smart Fortwo. Četvrti Smart proizvodit će se u Kini nakon također novog Smarta #5, zamjene za Mercedes-Benz A-klase. Što bi trebalo smanjiti otkupnu cijenu i konačno dovesti sitnicu u zonu ekonomskog uspjeha.
Svakako bi se moglo opisati kao “šok” kada se saznalo da Smart ukida Fortwo i umjesto njega proizvodi teške SUV-ove i crossovere. Razumljivo za ekonomski uspjeh, ali samo Smart #2 vraća srž marke. Koncept koji je i danas bez premca, uskoro dobiva novo izdanje, ali s električnim pogonom.
Komentari