Švedski maloprodajni lanac H&M izvijestio je u četvrtak o skoku operativne dobiti u prvom poslovnom kvartalu zahvaljujući smanjenim troškovima koji su nadoknadili slabiju prodaju u uvjetima visoke inflacije.
U prvom fiskalnom tromjesečju koje je završilo u veljači operativna dobit dosegnula je 725 milijuna švedskih kruna (69,73 milijuna dolara) i bila je za gotovo 60 posto veća nego u istom razdoblju prošle fiskalne godine.
Marža operativne dobiti istodobno je porasla s 0,9 na 1,3 posto, izvijestila je švedska tvrtka.
Neto prihod iskazan u domaćoj valuti porastao je za 12 posto, na 54,87 milijardi kruna. Iskazan u lokalnim valutama bio je veći za tri posto.
Ako se izuzmu Rusija, Bjelorusija i Ukrajina, povećanje je iznosilo 16 posto u krunama i sedam posto u lokalnim valutama, navodi se u poslovnom izvješću.
“Početak godine pokazuje da smo poduzeli daljnje korake prema cilju postizanja operativne marže od 10 posto već iduće godine”, rekla je izvršna direktorica Helena Helmersson, prema priopćenju.
Tvrtka je objavila i da je nova procjena njezina većinskog udjela u platformi za rabljenu odjeću Sellpy povećala zaradu grupe za oko milijardu kruna.
Sellpy, u kojem još uvijek ima 79,84 posto udjela, sada je dio grupe, navodi se u priopćenju.
Upravni odbor zatražio je dozvolu dioničara za otkup dionica u vrijednosti do tri milijarde kruna, naznačivši ipak da planira prvo analizirati razvoj poslovanja i tek tada odlučiti hoće li je iskoristiti.
“Vanjski čimbenici koji utječu na troškove nabave kontinuirano se poboljšavaju, rad na programu troškova i učinkovitosti odvija se punom parom, a mnoge naše promjene iz proteklih godina počinju donositi rezultate”, rekla je Helmersson.
H&M je pokazao da troškove polako stavlja pod kontrolu, no i dalje muku muči s konkurencijom, uključujući glavnog rivala Inditexa, vlasnika Zare,, i rastuće online trgovce kao što su SHEIN i Temu, primjećuje Reuters.
Komentari