SLUČAJ JADROLINIJA Tri sindikata, tri mišljenja; ‘Ispada da država radi protiv državne kompanije’

Autor:

Predstavnici triju sindikata koji djeluju u Jadroliniji u petak su se razišli u ocjenama priopćenja Jadrolinije, koje Nacrt izvještaja o istrazi pomorske nesreće broda Lastovo proglašava neobjektivnim i opasnim po hrvatske brodare i sustav Hrvatskog registra brodova (HRB).

Čelnik većinskog Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske Nediljko Bulić rekao je da autentičnost Nacrta još nije potvrđena, pa je sada teško ulaziti u rasprave koje se tiču Jadrolinije i HRB-a.

“Ako Ministarstvo potvrdi Nacrt, onda će biti dosta toga za reći. Kao pomorac se ne bih složio da se sada ispituje sigurnost svih brodova i posada jer smatram da su, ako je i bilo problema, to izdvojeni slučajevi, a ne pravilo“, rekao je.

Smeta mu što se sada u javnosti priča “kao da Jadrolinija nije ozbiljna pomorska tvrtka”, no ako se potvrdi autentičnost Nacrta, očito je da postoje propusti i nepravilnosti koje treba ispraviti.

“Dio koji se odnosi na HNB ne bih komentirao, postoje službe i institucije koje trebaju utvrditi ako nešto nije kako treba, a kao sindikalca veseli me da se skida odgovornost s naših pomoraca i radnika“, dodao je.

JADROLINIJA NE DA SOPTU ‘Ovo je udar na hrvatske brodare i pokušaj destabilizacije’

Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan smatra da je u priopćenju Jadrolinije riječ o “tragičnom pokušaju spuštanja cijelog sustava na razinu Uprave Jadrolinije”.

“Znači li to da će Uprava Jadrolinije postavljati standarde, a ne Ministarstvo mora? Nije Nacrt doveo u problem čitav sustav, uključujući i HRB, već Uprava Jadrolinije svojim neznanjem i ignoriranjem upozorenja“, ustvrdio je.

Zašto bi netko iz Ministarstva destabilizirao državnu tvrtku?

Njegov sindikat podržava sve što je izneseno u Nacrtu i tvrdi da je napisan stručno, s očitim razumijevanjem materije i događaja te, što se i potvrdilo, s velikom dozom osobne hrabrosti.

“Uradak Jadrolinije toliko je pun nebuloza i neznanja da se teško očitovati”, kaže Melvan.

Predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić ističe da mu je drago što je predsjednik Uprave David Sopta priznao da nije samo on odgovoran.

Pozvao ga je da pokaže internu istragu Jadrolinije, da javnost sazna kakvu je vrstu istrage kompanija provela i što je poduzeto.

Također je pozvao Soptu da odgovori tko bi još osim njega trebao biti odgovoran za tragediju na brodu Lastovo dodajući kako bi ozbiljna kompanija napravila akcijski plan da se to ne ponavlja.

“Zašto bi netko iz Ministarstva destabilizirao Jadroliniju, državnu tvrtku, radi li se o unutarnjim međusobnim sukobima? Stručne službe Ministarstva, tj, tročlani tim, imenom i prezimenom su potpisali Nacrt, za razliku od stručnih službi Jadrolinije, koje nisu potpisale svoju analizu”, istaknuo je.

“Ispada da država radi protiv državne kompanije”, kaže Srzentić i naglašava kako je očito da su činjenice u Nacrtu utvrđene te da se samo mogu proširivati.

RAVNO U GLAVU Za tragediju na Lastovu odgovoran je šef Jadrolinije

Nacional upozoravao da Jadrolinija kupuje stare i islužene brodove

Nacional je u više navrata pisao o Sopti i Jadroliniji te je upozoravao na loše stanje njene flote.

Tako je u veljači objavio da je zaprimio službeni odgovor Hrvatskog registra brodova (HRB), nadležne javne ustanove koja obavlja poslove od posebnog interesa za Hrvatsku, iz kojega je vidljivo da je HRB na vrijeme – dakle, prije kupovine trajekta Glykofilousa IV od grčkog brodovlasnika – obavijestio Upravu Jadrolinije da taj brod ne udovoljava elementarnim kriterijima za plovidbu Jadranom, čak ni najzaštićenijim morskim područjem “klase D” – od Splita do Supetra na otoku Braču.

Time je potvrđeno sve na što je Nacional u nekoliko navrata od ljeta prošle godine upozoravao – da Uprava Jadrolinije svoju flotu “obnavlja” kupovinom starih, isluženih i skupo plaćenih trajekata grčkih brodovlasnika, od kojih su neki prema Direktivi EU, nepodobni za plovidbu nacionalnim vodama Hrvatske.

“Nadam se da ćemo jednom dobiti odgovor na pitanje što je toliko začudnoga bilo u trajektu Glykofilousa IV, koji je plovio na kratkoj 1,5 nautičkih milja dugoj liniji unutar luke grčkog Perama, i zašto je Uprava Jadrolinije baš njega kupila za 7,7 milijuna eura, skupo ga platila, pa će u dogradnju i preinake Sv. Duje uložiti oko 5,5 milijuna eura“, upozorio je tada za sugovornik Nacionala.

Iako je Nacional odgovore tražio i od Uprave Jadrolinije, nije ih dobio.

Predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije tražio od Butkovića da ga razriješi s te funkcije

Damir Zec, predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije, 5. srpnja 2024. uputio je Butkoviću, predsjedniku Skupštine Jadrolinije i ministru mora, prometa i infrastrukture, dramatično pismo u kojem ga moli da ga razriješi s te funkcije.

Zec je dugogodišnji profesor na Pomorskom fakultetu u Rijeci i predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije od 2017. godine, od vremena kada je glavni direktor bio Alan Klanac, protiv čijih je poslovnih odluka u nekoliko navrata protestirao, pisao je tijekom ljeta Nacional.

Upozoravao na loše poslovne odluke Soptine Uprave

Zec je Butkoviću tada rekao da poslovna politika Jadrolinije, koju u proteklih godinu, dvije provodi postojeća uprava na čelu sa Soptom, u značajnoj mjeri odstupa od njegova viđenja rukovođenja, upravljanja i razvoja tom tvrtkom.

“Poimence, sav napor Uprave svodi se na nabavku brodova i to bez temeljite pripreme, kako u pogledu provjere brodova koji se kupuju, njihove cijene (koja se nerijetko čini neopravdano visokom), troškova prilagođavanja i tako dalje. Posljedica je da većina nabavljenih brodova provodi mjesece u brodogradilištima prije nego što krenu u redovne linije, a ukupne nabavne cijene ne odražavaju njihovu tržišnu vrijednost”, napisao je Zec u pismu Butkoviću.

ŽELJKO MARUŠIĆ: Nakon teškog incidenta na trajektu Supetar treba odmah smijeniti upravu Jadrolinije i uvesti prinudnu, a istragu preuzeti DORH!

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.