Škoda Superb 4. generacije postaje Über-Passat i pravi premium, startat će s blago-hibridnim turbobenzincem 1.5 TSI/150 KS i ‘izbrušenim’ turbodizelašem 2.0 TDI/163 KS, glavna uzdanica koncerna iz Wolfsburga
Divan, krasan, sjajan veličanstven…, prevodi su engleske riječi ‘superb’, koja označava i najveći model brenda Škoda, čija je aktualna verzija realno treća, a stvarno četvrta generacija najvećeg češkog modela. Naime, prvi i izvorni model Škode Superb proizvodio se od 1934. do 1942. i mjerio s najboljima na tržištu (čak i s mdelima Mercedes-Benz), a karijeru mu je ‘ubio’ početak II svjetskog rata.
Reinkarnirani model, ‘pod kapom’ koncerna Volkswagen, službeno prvi novi Škoda Superb, serije 3U došao je 2001., kao 10 cm rastegnuta verzija modela Volkswagen Passat. Dobio je sve njegove vrline, a riješio najveću manu – prednje kuglaste zglobove. Drugi je model (3T) stigao kao povećana redizajnirana verzija modela Volkswagen Passat B6 (skladniji kao limuzina, nego kao karavan, a treći, još uvijek aktualni model 3V, prvi je na rastegnutoj MQB platformi i izvedenica je aktualnog modela Volkswagen Passat B8. Uskoro stiže redizajnirana verzija aktualnog Superba.
‘Kuru Botoxa’ 2021. dobio i Volkswagen Passat B8. To je priprema za dolazak potpuno novog modela Volkswagen Passat B9, početkom 2021., a krajem 2022. (za sezonu 2023.) upoznat ćemo i Škodu Superb četvrte generacije. Nastaje na unaprijeđenoj MQB L (produženoj) platformi s povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke (UHTS) čvrstoće, bit će obogaćena svim hi-tech gadgetima, a kako će dužina porasti na 4.9 m i službeno će ući u visoku srednju klasu.
Paletu motora otvatat će novi turbobenzinac 1.5 TSI, u blagoj hibridnim verzijama sa 150 i 180 KS, a bitnu ulogu imat će i novi turbodizelaš 2.0 TDI, koji če u Volkswagen koncernu ostati najmanje do 2027. Oba će motora biti usklađena s normama EU6d, koje stupaju na snagu 2021. Snažniji benzinci bit će 2.0 TSI, dostupni, u rasponu snage do 280 KS. Sve verzije osim baznih imati će automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, a najsnažnije će se verzije opremati pogonom 4×4 s Haldex spojkom.
Pored limuzinskog modela, u ponudi će biti i karavan Combi, s rekordnim gepekom u klasi. I, da, briljirat će na Euro-NCAP testu. Dakle, bit će odlikaš u svemu, neće biti Škoda, nego Škodilak.
Komentari