Škoda Superb (2024.): novi češki hit-model bit će lansiran krajem ožujka 2024. kao karavan, a limuzina će uslijediti nekoliko mjeseci kasnije, kao turbobenzinac, turbodizelaš i plug-in hibrid
Četvrta generacija Škoda Superb četvrte generacije vraća se na tržište u proljeće 2024. kao karavan i limuzina – naravno i dalje s dimenzijama više klase po cijenama srednje. Unutrašnjost i obujam prtljažnika su izdašni. Motori uključuju blage i plug-in hibride.
Što se može očekivati od sljedeće generacije češkog obiteljskog i poslovnog automobila Škoda Superb? Gabaritima državni Čeh se ističe u višoj klasi, no cijena je zasad ostala jasno ispod toga. Brend želi zadržati ovu strategiju, a lansiranje na tržište planirano je za proljeće 2024. Očekuje se da početna cijena četvrte generacije od 39.500 eura za karavan Combi, odnosno 38.500 eura za limuzinu.
Zanimljivo: novi Škoda Superb počet će kao karavan, a limuzina će uslijediti nekoliko mjeseci kasnije. Umjesto u tvornici Kvasiny (Češka), velika Škoda silazi s proizvodne trake u Bratislavi (Slovačka) – rame uz rame s novim modelom Volkswagen Passa. Preseljenjem se želi osloboditi hitno potreban kapacitet u Kvasinyju za oko 150.000 dodatnih Škoda jedinica godišnje.
Jedna od najvažnijih inovacija je racionalizacija asortimana proizvoda. Budući da se u budućnosti planira sve više električnih modela s neovisnom karoserijom, Škoda želi smanjiti složenost, a time i troškove tradicionalne serije modela – to se također odnosi na Škodu Superb (2024.). Novo izdanje ima za cilj impresionirati s više paketa opreme i manje linija opreme. Scout Line ili Sportline tada više neće postojati.
Zauzvrat, nove varijante Essence, Selection i Laurin & Klement zamjenjuju prethodne linije opreme Active, Ambition i Style. Četvrta Škoda Superb (2024.), i kao karavan i kao limuzina, temelji se na dobro poznatom, stalno razvijanom modularnom sustavu Grupe VW (MQB) i, kao i obično, pokreće je motor s unutarnjim izgaranjem. Program počinje s osnovnim benzinskim motorom 1.5 TSI od 150 KS (110 kW), koji je dizajniran kao blagi hibrid. Iznad njega je 2.0 TSI, koji je nadograđen na 204 KS (150 kW) i 265 KS (195 kW).
Turbodizelaš ima 150 KS (110 kW) ili 193 KS (142 kW). I najjači benzinski i dizelski motori standardno imaju pogon na sve kotače. Kao ni kod Volkswagen Passata, u novom Superbu više neće biti ručnih mjenjača. Sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) upravlja promjenama stupnjeva prijenosa. Čisto električna varijanta nije planirana, ali je planiran plug-in hibrid za Combi, u kojem mali električni motor radi zajedno s 1,5-litrenim četverocilindričnim turbo benzinskim motorom i isporučuje 204 KS (150 kW).
Električni domet trebao bi se povećati na preko 100 kilometara. Plug-in Superb dijeli pogon s nadolazećim Passatom GTE. Kupci se mogu veseliti većoj udobnosti s promjenom generacije na novu Škodu Superb (2024.). To je između ostalog osigurano novom adaptivnom kontrolom šasije DCC (Dynamic Chassis Control). Bez obzira na odabrani program vožnje, sustav bi trebao biti u stanju spriječiti njihanje karoserije i također bi trebao biti u stanju reagirati na brze promjene uvjeta na cesti. Ravnoteža između udobnog i sportskog sada bi trebala pokrivati još širi raspon. To su jaki aduti za tržišni uspjeh…
Komentari