Škoda Octavia 1.9 TDI je preporučljivija, ima motor s mehaničkim ubrizgavanjem PDE (pumpa-brizgaljka)…
… jedno bregasto vratilo (SOHC) i osam ventila te je pouzdaniji i izdržljiviji od 2.0 TDI, štedljiviji, a performanse nisu bitno lošije.
PITANJE ČITATELJA
Škoda Octavia druge generacije, serije iz 2008., u ponudi ima dvije turbodizelske verzije – 1.9 TDI PD sa 105 KS i 2.0 TDI CR sa 140 KS. Koja je bolja po pitanju performansi, potrošnje goriva, trajnosti i održavanja, Koju preporučujete?
ODGOVOR DOKTORA
Nemojte se misliti ni trenutka te izaberite 1.9 TDI PD. Ugrađivao se u Škodu Octaviju II do redizajna, od siječnja 2004. do studenoga 2008. Taj turbodizelski motor ima čisto mehaničko ubrizgavanje po sustavu pumpa-brizgaljka PDE (Pumpe-Dϋse-Einheit) te jedno bregasto vratilo i osam ventila. Manje je mehanički napregnut pa je pouzdaniji od 2.0 TDI CR (Common-rail – zajednički vod) s dva bregasta vratila (DOHC) i 16 ventila.
Zbog toga je održavanje jednostavnije i jeftinije, a i potrošnja goriva je od 0,5 do 1 l/100 km niža. U osnovi, 2.0 TDI CR je frizirani 1.9 TDI PD – ima isti donji dio motora s koljenastim vratilom koji daje hod klipova od 95,5 mm, a provrt cilindara i promjer klipova povećan je sa 79,5 mm na 81 mm. Zbog toga su stijenke među cilindrima stanjene za milimetar i pol.
Uz to je ugrađena komplicirana glava te je bilo velikih problema s brizgaljkama Siemens i potrošnjom ulja, a ti su problemi riješeni tek 2008. 1.9 TDI PD je najbolji turbodizelaš kojeg je Volkswagen ikada proizvodio, a od njega su odustali, jer je preskup i nije mogao ispuniti ekološke norme Euro 5.
Jedini osjetljivi sklopovi su mjerač protoka zraka i zamašnjak s dvije mase (ako se često vozi “stani-kreni”). Važno je samo da koristite sintetično motorno ulje viskoznosti 5W-40, po specifikacijama W505.01, koje ima specijalne dodatke za sprječavanje trošenja bregastog vratila i pumpnih elemenata, izloženih vrlo visokim površinskim opterećenjima.
dr. Željko Marušić
Komentari