Bio je to utorak, 3. ožujka 1998., na salonu u Ženevi, Škoda je predstavila novi karavan, koji je u mnogočemu premašio granice kompaktne klase. Octavia Combi i priča o uspjehu…
Tijekom proteklih 25 godina, popularni model postao je jedan od najuspješnijih karavana u svojoj kategoriji u mnogim zemljama. Trenutna četvrta generacija također danas nudi niz pogonskih verzija: plug-in hibridni pogon u Škoda Octavia Combi iV i Octavia Combi e-TEC s blagom hibridnom tehnologijom. Neke od tradicionalnih prednosti praktične Škoda Octavia Combi uključuju odličan omjer cijene i performansi, širok izbor sustava pomoći i vrhunsku razinu aktivne i pasivne sigurnosti.
To su još jednom potvrdili u prosincu 2022. najzahtjevniji Euro NCAP testovi, koji vrijede do 2028. Već od 1959. godine Octavia serija predstavlja prekretnicu u više od 127 godina dugoj povijesti marke Škoda. Još praktičnija verzija, Octavia Combi, s prostranom i varijabilnom “kombiniranom karoserijom” koja nudi i prednosti osobnih i lakih gospodarskih vozila, lansirana je 11. rujna 1960. S duljinom od samo 4065 mm, širinom od 1600 mm i visine 1430 mm.
Škoda Octavia Combi je uz pet putnika mogla prevesti 690 litara prtljage, a na dva sjedala čak do 1050 litara. Postojao je i raspored spavača i niz drugih praktičnih značajki opreme. Između 1961. i 1971. 54.100 ovih automobila napustilo je tvornicu u Kvasinyju. Kao temelj za Octaviju, Škoda je koristila tradicionalni koncept s okvirom šasije okosnice i sprijeda postavljenim četverocilindričnim benzinskim motorom koji pokreće stražnje kotače. Robusna konstrukcija u kombinaciji s razmakom od tla od 175 mm dokazala se čak i u zahtjevnim uvjetima rada.
Drugo i još uspješnije poglavlje započelo je 1992. godine, ubrzo nakon integracije proizvođača češkog automobila u Volkswagen grupu. Novorazvijena Octavia bila je prva Škoda zasnovana na grupi A4 platforma, a dizajnerski tim koji je vodio Dirk Van Braeckel već je radio u digitalnom CAD okruženju. Proizvodnja Škoda Octavia, u početku s tijelom za lift, započela je u rujnu 1996. u potpuno novom proizvodnom pogonu u Mladá Boleslav, jednoj od najmodernijih u Europi.
Proizvodnja je započela u veljači malo prije službene svjetske premijere u utorak 3. ožujka 1998. na prestižnom međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Prvi su kupci preuzeli isporuku već u svibnju 1998. godine. Karavan od četiri i pol metra imao je međuosovinsko rastojanje od 2512 mm, uz prtljažnik od 548 do 1.512 litara prostora, te je bio među najvećim u klasi. U 2001. postotak je već porastao do 40,5 posto. Tijekom svoje 13-godišnje karijere izgrađeno je 470.600 automobila.
Od ljeta 2004. godine, druga generacija Octavia Combi proizvedena je s prvom modernom generacijom (interno nazvana A4). Moderne oblike nastavljaju se kroz Octavia A5, koju je dizajnirao tim dizajnera koji je vodio Thomas Ingenlath. Do 2013. godine 881.200 kupaca odlučilo se za imanje, što čini 33% globalne prodaje modela.
Treća generacija Octavia Combi (A7), lansirana 7. ožujka 2013., bila je još uspješnija. Raspon se postupno proširio na Octavia Scout, vanjsku verziju s naprednim pogonom 4 × 4, automatskim prijenosom i mnogim drugim modernim značajkama. Između 2012. i 2020. godine, 1.195.500 jedinica treće generacije Octavia Combi napustilo je proizvodne pogone Škode.
Pokrenuta u studenom 2019. godine, četvrta generacija je Škoda prvi serijski model proizvodnje s blagim hibridnim i E-TEC tehnologijom. Škoda Octavia Combi četvrte generacije u protekle tri godine je nastavila tržišni uspjeh. Prvi put ikad, Škoda također nudi hibridni Octavia Combi IV koji je dostupan i u sportskom Octavia kombiniranju IV. Četvrta moderna generacija bestselera marke nadmašila je četvrt milijuna jedinica isporučenih kupcima.
Škoda Octavia Combi tako je dosegla više od 2,8 milijuna kupaca ukupno u posljednjih četvrt stoljeća. Od 1. ožujka do 17. svibnja, Octavia Combi priča bit će izložena u muzeju Škoda u Mladá Boleslav.
Komentari