Na današnji dan, prije 122 godine, pušten je u promet prvi Samoborček
Omiljeni izletnički vlak prvi je put zafućkao 16. siječnja 1901. godine. Popularni Samoborček desetljećima je prevozio putnike i izletnike na relaciji Zagreb – Samobor, a zatim je pruga produljena i do Bregane, a iz njega je uvijek odjekivala pjesma i veselje. Parne lokomotive vukle su otvorene vagone koji su bili pretrpani Zagrepčankama i Zagrepčancima na putu za Samobor ili Breganu.
Stari purgeri pričaju kako su momci skakali iz vagona i utrkivali se s vlakom kako bi zadivili djevojke. S obzirom na to da je Samoborček maksimalno vozio čak 20 kilometara na sat to i nije nemoguće. Klope i cuge u vlaku nije nedostajalo jer je pruga do Samobora ipak iznosila cijelih 19 km. Uvijek je bio pun kao šipak, a atmosfera u starom Samoborčeku najbolje se osjeti u kultnom filmu ‘Tko pjeva zlo ne misli’ kad mali Perica s obitelji krene na nedjeljni izlet.
Nakon parnih lokomotiva 1950-ih uvedene su motorizirane lokomotive. Ovi motorni vlakovi također su dobili svoje ime – Srebrna strijela. Njihova je najveća brzina bila oko 60 km/h. Iako je osnovna namjena ove uskotračne pruge bila prijevoz tereta, dogodovštine povezane sa Samoborčekom i tim vremenima ostale su duboko urezane u zagrebačkim sjećanjima. Nažalost, zbog nedostatka ulaganja i pada prometa donesena je odluka o ukidanju legendarne lokalne trase.
Na Staru godinu 1979. u 20.40 Samoborček je prevezao svoje posljednje putnike.
Komentari