Iz Jadrolinije su petak izvijestili da je završen redovni pregled broda „Marko Polo“, koji plovi između Splita i Ancone, te je nalaz uredan i bez značajnih primjedbi, dok iz Sindikata pomoraca kažu da je zabilježeno 12 nedostataka i da ima prostora za bolji nadzor sigurnosti plovidbe.
„Završen je redovni pregled Jadrolinijinog broda „Marko Polo“. Sukladno završnom nalazu, možemo izvijestiti kako je pregled prošao uredno, bez značajnih primjedbi, a naročito vezano za točke koje je u svom dopisu naglasio SPH. Bitno je naglasiti da je taj redovni pregled broda u navigaciji najavljen ‘Jadroliniji’ sredinom rujna te ni u kojem smislu nije povezan sa zahtjevom poslanim od strane SPH,“ naveli su iz Jadrolinije.
Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) zatražio je prije nekoliko dana, zbog zaštite pomoraca Jadrolinije, od lučkih vlasti u talijanskoj Anconi inspekcijski nadzor Jadrolinijinog broda „Marko Polo,“ koji plovi na liniji Split – Ancona. Tražili su da se provjeri usklađenost s međunarodnim standardima i konvencijama, pregled brodske opreme i sustava, s naglaskom na moguće rizične sustave te implementacije sustava održavanja i popravaka.
Iz SPH u petak su također izvijestili da je “Marko Polo” prošao inspekciju talijanskog Port State Controla, ali da je zabilježeno 12 nedostataka te da je na brodu bio i hrvatski Flag State inspektor.
„Iako su službeni izvještaji pokazali da brod nije zadržan, detaljniji uvid u nalaze otkriva nekoliko ozbiljnih problema, koji upućuju na potencijalne rizike po sigurnost putnika i posade,“ ističu. Kažu da ih čude neke klasifikacije nedostataka koje su utvrđene tijekom inspekcije. Smatraju da bi, primjerice, neispravnost sustava za javno obavješćivanje trebala biti klasificirana kao ozbiljniji prekršaj, koji bi mogao dovesti do suspenzije Međunarodnog sigurnosnog sustava (ISM koda).
JADROLINIJA ‘Marko Polo prošao redovni pregled, uredno i bez značajnih primjedbi’
„Neispravan sustav za javno obavješćivanje je kritičan za sigurnost putnika i posade u slučaju nužde. Ako se u slučaju požara ili druge opasnosti ne može obavijestiti putnike o potrebnim mjerama, to predstavlja direktnu ugrozu života putnika i posade,“ rekao je koordinator inspektorata Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) Romano Perić.
Kazao je da je inspekcija utvrdila i druge nedostatke koji se odnose na sigurnost plovidbe, kao zastarjelu nautičku dokumentaciju, nedostatke u vezi protupožarne sigurnosti broda i neadekvatnog praćenja plana plovidbe.
“Nalazi pokazuju da postoji prostor za poboljšanje nadzora nad sigurnošću plovidbe i provođenjem međunarodnih konvencija,” zaključio je Perić.
REDOVNA KONTROLA? Trajekt Marko Polo pregledavaju hrvatski i talijanski inspektori
Komentari