Janina Fialkowska, jedna od najvećih pijanističkih dama svijeta dolazi u Rijeku na pozornicu Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u srijedu,12. listopada, s početkom u 19,30 kako bi svoju virtuoznost predstavila i pred hrvatskom publikom.
Poetični, nježni Četvrti koncert za klavir i orkestar u G-duru Ludwiga van Beethovena izvest će uz Riječki simfonijski orkestar pod ravnanjem šefa dirigenta Valentina Egela.
Prije Beethovena, Riječki simfonijski orkestar izvest će inovativnu fugu Ricercar jednog od najvećih skladatelja kasnobarokne glazbe Johanna Sebastiana Bacha. Njegovu šestoglasnu fugu br. dva iz ‘Glazbene žrtve’ publika će moći čuti u orkestraciji Antona Weberna. Djelo je nastalo na poticaj pruskog kralja Fridrika Velikog koji je od Bacha zatražio razradu kraljeve teme odsvirane na jednom od prvih klavira ikad napravljenih.
Koncertna večer završit će posljednjom simfonijom Beethovenovog nasljednika, uz melankoličnu i katarzičnu Četvrtu simfoniju u e-molu Johannesa Brahmsa. Svoju tehniku doveo je do vrhunca, opsesije jedinstvom, jasnoćom, ravnotežom i proporcijom našle su svoje savršeno mjesto i omjer. Kako se sva trojica skladatelja na ovome koncertu isprepliću, na bečki način u Rijeci, tako je i sa samim finalom Brahmsove simfonije kojim odjekuje Bachova kantata.
“Obožavam kombinirati Bacha, Beethovena i Brahmsa. Oni su takozvana velika B trojica. Spojili smo ih u Beču. Međutim, iako Bach nije bio u Beču, ipak je preko Weberna povezan s tim gradom. Na programu je fantastična glazba! Čini mi se da se ponavljam, ali toliko je teško o takvoj glazbi govoriti ikako drugačije osim u superlativima”, rekao je Valentin Egel.
“Izvanredno je imati pijanisticu Janinu Fialkowsku na Beethovenovom Četvrtom koncertu za klavir! Svirati taj Koncert s njom… nevjerojatno! Fialkowska je bila posljednja učenica velikog Arhura Rubinsteina koji je bio izrazito ponosan na nju. Između ostalog, baš je to Beethovenovo djelo jedno od najprodavanijih ploča i CD-a”, dodao je Egel.
Janina Fialkowska poznata je kanadska pijanistica poljskog podrijetla koja, kako piše Frankfurter Allgemeine, “već pedeset godina očarava publiku i kritiku diljem svijeta. Hvaljena je zbog svog glazbenog integriteta, osvježavajućeg, prirodnog pristupa i jedinstvenog zvuka klavira čime je postala jedna od Grandes Dames pijanistica”.
Nakon što je tijekom obrazovanja iskusila najbolje od francuske i ruske pijanističke tradicije, njezina karijera započinje 1974. kada je legendarni Arthur Rubinstein postao njezin mentor. Prozvao ju je tada “rođenom interpretatoricom Chopina”.
Od tada je nastupala na turnejama s vodećim svjetskim orkestrima pod dirigentskim palicama najvažnijih dirigenata svijeta, dobitnica je niza posebnih priznanja, kao i onih za velika postignuća u klasičnoj glazbi, ima tri počasna doktorata, bila je članica žirija na nekim od najprestižnijih svjetskih pijanističkih natjecanja.
Komentari