Slobodan Šijan, srpski filmski redatelj i scenarist, predstavio je svoju knjigu o avangardnom hrvatskom konceptualnom umjetniku Tomu Gotovcu i njegovu umjetničkom utjecaju. Pojasnio je i zašto misli da više neće snimati u Srbiji, iako je autor nekih od najboljih filmova jugoslavenske kinematografije
Slobodan Šijan proslavljeni je srpski filmski redatelj i scenarist čiji su filmovi poput “Tko to tamo peva”, “Maratonci trče počasni krug” i “Balkanski špijun” stekli gotovo kultni status. Šijan je tijekom svoje filmske karijere snimio niz igranih filmova i televizijskih emisija, ali jednako tako i eksperimentalnih filmova te napisao brojne filmske recenzije, teorijske tekstove o filmu, kao i nekoliko knjiga o filmskim redateljima. Početkom 90-ih bio je i direktor Jugoslavenske kinoteke u Beogradu, a neko vrijeme bio je gostujući profesor na filmskoj školi sveučilišta Loyola Marymount u Los Angelesu. Kako je prvo diplomirao na Akademiji likovnih umetnosti, a potom i filmsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, njegovi prvi radovi vezani su uz eksperimentalne filmove i vizualnu umjetnost koja se tada oslanjala na rad hrvatskog konceptualnog umjetnika Tomislava Gotovca. Kako je Gotovac na njega izvršio veliki utjecaj, Šijan je ovih dana predstavio svoju knjigu o Gotovcu i njegovu umjetničkom djelovanju. Ista monografija bit će predstavljena u 24. listopada u New Yorku, na Harriman Institute u sklopu sveučilišta Columbia, dok će dan kasnije 25.10. u jednom od najznačajnijih svjetskih centara avangardnog filma u Anthology Film Archiveu biti prikazani njegovi filmovi…
Komentari