U remontnom brodogradilištu NCP-a u Šibeniku u tijeku je podizanje megajahte teške 500 tona koja na pokvarenom sinkro-liftu stoji od 20 siječnja.
Kako bi jahta bila sigurno vraćena u more, u nedjelju je u šibensku luku iz Palerma uplovila golema ploveća dizalica koju je naručila jedna osiguravajuća kuća.
Predsjednik Uprave NCP grupe Roko Vuletić rekao je da zbog ugovorne obveze s operaterom ne smije davati informacije o postupku dok se megadizalica ‘Taklifit-7’ nalazi u remontnom brodogradilištu.
Dizalica koju je remorker “Megra” iz Palerma doteglio kroz šibenski kanal, nije bila prvi izbor za spašavanje jahte koja je na suhom još od kraja siječnja. Kako neslužbeno doznajemo, prvo su je planirali vratiti u more uz pomoć dvije kopnene i jedne morske dizalice, ali je osiguravajuće društvo, koje snosi sve troškove popravljanja jahte, procijenilo da je za taj postupak sigurnije dotegliti dizalicu sa Sicilije.
Cijena čitavog manevra je, navodno, višemilijunska, a šteta na sinkro-liftu iznosi milijun kuna.
Vuletić je u subotu rekao kako je najvažnije da nema nikakve štete na velikoj jahti. Veći problem u brodogradilištu bio je to što, otkad se pokvario sinkro-lift, nisu mogli raditi punim kapacitetom.
Nakon što megajahta bude vraćena u more, trebali bi početi radovi na popravku brodskog lifta koji od 2007., kad je bila zadnja nezgoda, radi punim kapacitetom. Procjenjuje se da bi lift mogao proraditi za mjesec dana, a na njega već čeka tridesetak brodova, što dovoljno govori koliko u NCP-u imaju posla.
Inače, pristajanje megadizalice na vez u Šibeniku u nedjelju dovršeno je za samo sat vremena. “Velom Joži”, koji je do 2010. bio najveća i najsnažnija dizalica na Jadranu, za isti taj manevar trebalo bi i više od jednog dana. Veli Jože, sagrađen je 1941. u Hamburgu, a nakon nekoliko desetljeća rada, završio je u rezalištu Remontnog brodogradilišta u Šibeniku. Brod tonaže od 792 tone, dužine 41 i širine 18 metara, mogao je podići čak 350 tona tereta na visinu od 35 metara.
Usporedbe radi, dizalica ‘Taklift 7’ stara je točno 40 godina, duga je 72 metra, široka 30, a nosivosti je čak 800 tona, više nego dvostruko veće od nekadašnjeg Velog Jože.
Teren su pripremili stručnjaci iz nizozemske tvrtke koji su dopremili potrebne alate i dijelove te pripremili megajahtu za dizalicu, koja je zahvaljujući satelitskoj navigaciji i modernim tehnologijama u remontu privezana kao da manevriraju kaićem od tri metra, a ne teškom grdosijom, kazao je jedan djelatnik NCP-a.
Komentari