Servovolan ‘zapinje’ i otežava se? Odmah u servis, evo i zašto:

Autor:

Autoportal.hr

Hidraulički servouređaj volana znatno smanjuje otpor upravljanja, posebice pri malim brzinama, ali ako iznenada otkaže, tada se otpor okretanja povećava iznad razine normalnog upravljanja

Autor: Željko Marušić

Upravljanje se tada naglo otežava te može iznenaditi vozača i dovesti ga u opasnost. Hidraulički servouređaj volana u osnovi je hidrostatski motor koji se sastoji od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom te hidrauličkog upravljačkog mehanizma. Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju.

Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. Mnogi ne vode računa o tom sklopu, sve dok ne počnu problemi, koji mogu ugroziti pouzdanost automobila i sigurnost vožnje.

Uzrok je često u neredovitoj izmjeni hidrauličkog ulja, a njegovom izmjenom nakon tri godine ili 60.000 km znatno produljuje trajnost servouređaja volana. S vremenom u njemu se nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam.

Prilikom servisiranja servouređaja volana mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju. Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.