ŠEHEREZADA & CARMEN ponovo zavode na riječkoj pozornici

Autor:

Dvostruka baletna izvedba „Šeherezada & Carmen“  Baleta HNK Ivana pl. Zajca Rijeka ponovno je na velikoj sceni riječkog Kazališta i to 3, 4, 5 i 6. studenog 2015. u 19.30 sati.

Dvije vječne heroine „Šeherezada“ Nikolaja Rimskog Korsakova u koreografiji Lea Mujića i „Carmen“ Georgea Bizeta u koreografiji Ronalda Savkovića u dvije različite estetike već su oduševile riječku publiku, a ovo je nova prilika da oduševe i vas.

„Šeherezada“ i „Carmen“ dva su proslavljena djela baletne literature koja su oživljena kroz posve nova viđenja, a  scenski i izvedbeno povezana su scenografijom Dalibora Laginje i kostimografijom Aleksandra Nošpala.

Leo Mujić Šeherezadu smješta u Dubai, današnju prijestolnicu financijske moći arapskog svijeta kojem nedostaje umjetnička nadogradnja društva. Iako je bazirana na odnosima među likovima kod kojih dominira po jedna osobina kao što su ironija, strast, ljubav, agresivnost ili mudrost, u prvom planu su glazba i pokret.

Ulogu Šeherezade pleše Marta Kanazir, kralja Šahrijara pleše ravnatelj riječkog Baleta Balazs Baranyai, a ulogu kraljeva brata Šahzemana pleše Svebor Zgurić. Ulogu vezira Džafera pleše Balint Raucher, Sindbada Marta Voinea, a Aladina Ali Tabbouch. Mladu princezu pleše Laura Orlić, a partner joj je Owen Lane. Ulogu sultana Indije tumači Daniele Romeo, princa Huseina tumači Tamara Szilagyi, a princa Alija Sabina Voinea. U  ulozi princa Ahmeda je Anca Zgurić dok princezu Nouronnihar pleše Joseph Cane.

Savković svojom „Carmen“ ulazi u prostor koreodrame u kojoj su ljubav, strast, ljubomorna i smrt prisutni od prve scene.

Naslovnu ulogu pleše Tamara Szilagyi, uz koju nastupaju Owen Lane u ulozi Don Joséa i Daniele Romeo kao Escamillo. U ulozi Madame je Cristina Lukanec, a Makroa pleše Andrei Köteles. Uz članove riječkog baleta u ansambl scenama, u predstavi sudjeluju i hula hop performer Marko Kalc i plesač Roman Vrančić.

Svjetlana Hribar je u „Novom listu“ naglasila da je ovo „ najbolje izdanje riječkog baleta u neoklasičnom stilu koje smo vidjeli posljednje dvije sezone. To se posebno odnosi na Martu Kanazir, koja u ovoj izvedbi plijeni izrazom, blagošću ali i odlučnošću. A Tatjana Petrović Čemeljić  (Radio Rijeka) naglasila je da svaka od ove dvije predstave „ima vlastitu estetiku, ritam, pokret, priču i poetiku, pokušavajući kulturološke ikone dviju slavnih zavodnica postaviti u suvremeni kontekst i nudeći nam njihov suživot, makar samo za jednu noć.“

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)