Šefica Europske komisije u BiH otvorila dio koridora 5C koji je izgradio Euroasfalt, koji izvodi i više projekata u Hrvatskoj

Autor:

Klix.ba

Euroasfalt u Hrvatskoj gradi tunel Podmurvice u Rijeci, a sudjeluje i u zahtjevnim projektima u Sloveniji i Rumunjskoj i drugim zemljama u regiji

Ursula Von der Leyen, predsjednica Europske komisije, u susjednoj Bosni i Hercegovini tijekom današnjeg dana svečano je pustila u promet dionicu Koridora 5C Tarčin – Ivan. Radi se o dionici dugoj 6,9 kilometara koja uključuje novi moderni dvocijevni tunel Ivan dužine 1760 metara. Radi se o projektu koji je izvela bosanskohercegovačka tvrtka Euroasfalt, predvođena uspješnim sarajevskim poduzetnikom Hamedom Ramićem, koja tijekom zadnjih nekoliko godina izvodi nekoliko sličnih zahtjevnih građevinskih projekata i u Hrvatskoj.

Prisustvo predsjednice Europske komisije na otvaranju jednog takvog projekta pokazuje koliki je njegov značaj za povezivanje Bosne i Hercegovine, a za tržište BiH značajno je i da je projekt izvela lokalna tvrtka koja je svojom kvalitetom snažno iskoračila u više zemalja EU, uključujući i Hrvatsku.

Uz Ursulu Von der Leyen na otvaranju te dionice koridora 5C, bili su prisutni Johan Sattler, šef delegacije EU u BiH, Hamed Ramić i Jasmin Bućo iz tvrtke Euroasfalt, predsjedavajući vijeća ministara Zoran Tegeltija, ministar komunikacija BiH Vojin Mitrović, premijer FBiH Fadil Novalić, v.d. direktor autocesta FBiH Elmedin Voloder, pomoćnik ministra saobraćaja BiH Nedžad Branković i Denis Lasić, ministar saobraćaja FBiH.

Predsjednica Europske komisije Ursula Von der Leyen i predjedavajući Vijeća ministara Zoran Tegeltija /Photo: Klix.ba

 

Spomenuta dionica duga je 6,9 kilometara i uključuje novi moderni dvocijevni tunel Ivan dužine 1.760 metara. Dionica Tarčin – Ivan podijeljena je na dva dijela. Dužina LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan, je 4,9 km. Trasa prelazi mostom Raštelica 1 i ima 13 raspona. Na dionici se nalazi i odmaralište. Potom se na dionici nalazi most Raštalica koji ima 19 raspona.

Vrijednost Ugovora za izgradnju tog dijela koridora 5C dosegla je 66.584.028,92 eura bez PDV-a. Projekt je financiran sredstvima Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima EU odobrenim od strane WBIF u visini od 11,7 milijuna eura.

Tunel Ivan je dvocijevni sa po dvije trake i prolazi kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721 metara, a lijeve 1761,50 metara. Nalazi se na poziciji ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17.

Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a. Sredstva su osigurale Europska banka za obnovu i razvoj u visini od 50 milijuna eura i Europska unije s 11,4 milijuna bespovratnih eura u kontekstu Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Tvrtka Euroasfalt u Hrvatskoj, među ostalim, izvodi gradnju tunela Podmurvice u sklopu projekta izgradnje državne ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka. Iskop tunela Podmurvice izvodio se primjenom novoaustrijske tunelske metode (NATM).

Hamed Ramić, direktor kompanije Euroasfalt /Photo: Saša Zinaja NFoto

 

Druga faza iskopa tunela, u podnožju tunela, dovršena je u proljeće ove godine.

Državna cesta DC 403 bit će duga 2977 metara, gradi je zajednica izvođača koju čine domaća tvrtka GP Krk, sarajevska građevinska tvrtka Euroasfalt i slovenski Kolektor, a ukupna vrijednost projekta iznosi 520 milijuna kuna (70 milijuna eura) i to je najskuplja do sada ugovorena prometnica u Hrvatskoj. Zbog njezine kompleksnosti, zahtjevnih i kompliciranih radova i činjenice da je najvećim dijelom u objektima, cijena kilometra ove ceste iznosi 152 milijuna kuna, i to bez PDV-a.

Nova državna ceste DC403 znatno će rasteretiti gradske prometnice od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala te će građanima Rijeke donijeti bržu poveznicu između zapadnog dijela centra Rijeke i riječke obilaznice, čime će se isto tako rasteretiti promet u centru grada. Dovršetak svih radova očekuje se do kraja lipnja 2023.godine.

Cilj projekta jest izravno povezivanje novog terminala na europsku autocestovnu mrežu.

Sredinom listopada objavljeno je da će konzorcij u kojemu je i Euro-asfalt u Rumunjskoj graditi autocestu Lugoj – Deva. Vrijednost radova na dionici, koju će graditi Euroasfalt, iznosi 360 milijuna eura.

Euroasfalt će u sklopu tog projekta biti angažiran na gradnji dva tunela, ukupne dužine dva kilometra. Rok za završetak ovoga projekta je kolovoz 2026. Konzorcij UMB – Euro-Asfalt obavezao se da će ga izvršiti za 45 mjeseci, od čega će projektiranje trajati 11, a izvođenje 34 mjeseca.

Euroasfalt izvodi i značajan dio radova na projektu “TIR 2”, koji obuhvaća izgradnju željezničke pruge Divača – Koper u Sloveniji. Ukupna predviđena vrijednost projekta iznosi 811 milijuna eura, a početni udio Euroasfalta u prvoj fazi projekta premašuje iznos od 100 milijuna eura za radove u planiranom trajanju od 40 mjeseci.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.