SEAT su 9. svibnja 1950. u Barceloni utemeljili Nacionalni institut za industriju INI (51%), konzorcij šest banaka (42%) i Fiat (7%) koji je dao licencu, a od 1986. u vlasništvu je koncerna Volkswagen
Španjolski je proizvođač nastao po ‘formuli’ kragujevačke Crvene Zastave. Osnovali su ga, uz temeljni kapital od 600 milijuna peseta (današnji ekvivalent 60 milijuna eura), Instituto Nacional de Industria (Nacionalni institute za industriju), uz udio 51 posto, konzorcij šest banaka (42 posto) i Fiat, kao nositelj proizvodne licence, u vrijednosti 7 posto udjela.
Tvrtka je startala u predgrađu Barcelone, Zona Franca. Premda je prvi model bio limuzina Seat 1400, prvi je uspjeh postigao Seat 600, licencna izvedenica modela Fiat 600, čiji je pandan bio Fićo (Zastava 750).
Proizvodili su i druge modele Fiat: 850, 124, 127, 1900… Do 1965., kad proizvode i prvi milijun automobile (na slici) proizvodili su isključivo za domaće tržište. Potom se počinju okretati izvozu i polako osamostaljivati. Od 1986. su u vlasništvu Volkswagen, a uvod je bila suradnja s tvrtkom Porsche, koji je za model Ibiza, blago povećanu i čvršću izvedenicu modela Fiat Uno projektirao motore.
Pod ‘kapom’ tvrtke Volkswagen 1993. je otvoren suvremeni proizvodni kompleks u Martorellu, 35 km od centra Barcelone, gdje je premješteno i sjedište tvrtke. U proteklih sedam desetljeća logo tvrtke je mijenjao izgled:
Komentari