Prvi automobil marke Seat, model 1400, sišao je s proizvodne trake u Barceloni u Španjolskoj. Dnevna proizvodnja iznosila je samo 5 automobila, s 925 zaposlenih. Automobil je bio rebrendirani Fiat 1400, prvi Fiat sa samonosećom karoserijom
Seat 1400 bio je licencna verzija modela Fiat 1400, predstavljenog na salonu u Ženevi 1950. Klasičan 3-volumenski sedan dugačak 424 cm, širok 166 cm i visok 153 cm bio je prvi Fiat sa samonosećom karoserijom i prvi s dizelskim motorom (Fiat 1400 D, premda je motor imao 1901 ccm). Dizajnirao ga je Dante Giacosa. Zanimljivo, dvije godine prije nego je proizveden Seat 1400, po istoj licenci, 1953. u Kragujevcu sklopljena je Zastava 1400 BJ, prvi jugoslavenski automobil. Austrijski Steyr-Daimler-Puch AG. ga je od 1953. proizvodio u Grazu, kao Steyr 2000.
Fiat 1400 je imao klasičnu koncepciju, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga. Solidnu izvedbu pokazivala je masa od 1156 kg. Redni 4-cilindraš obujma 1394 ccm, s tri ležaja radilice i OHV razvodom bio je jedan od prvih s kratkohodnom, “superkvadratnom” koncepcijom (82 x 66 mm). Uz kompresijski omjer 6,7:1 razvijao je 45 KS pri 4400/min, što je omogućavalo najveću brzinu veću od 120 km/h (“oltre 120 km/h”) i ubrzanje do stotke za 35 sekundi. Trošio je 10 do 12 l/100 km.
Početkom 1952. uveden je model Fiat 1900 A s 1901 ccm i 70 KS, koji je dobio tada rijedak 5-stupanjski mjenjač sa šaltanjem ručicom uz volan. Dizelska verzija Fiat 1400 D s 1901 cm i 40 KS, koja je mogla potegnuti 105 km/h, uz potrošnju od 8 do 9 litara, predstavljena je 1954. Fiat 1400 se proizvodio od 1950. do 1958., u 198.000 primjeraka. Steyr 2000 od 1953. do 1959., Zastava 1400 BJ od 1954. do 1961, a Seat 1400 od 13. studenoga 1955. do početka 1963. u 100.000 primjeraka.
Fiat 1400 Cabriolet predstavljen je 1952. na salonu u Torinu. Dizajnirao ga je Giovanni Michelotti, a karoseriju proizveo Carrozzeria Vignale. Filmsku je promociju doživio u 1955. u američkom filmu The Racers. Vozio ga je Kirk Douglas.
Komentari