Završno financijsko izvješće koje je prije svih drugih stranaka koje su ušle u Hrvatski sabor objavila Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS) pokazuje da je SDSS na izbornu promidžbu potrošio 420 tisuća kuna.
Ta se stranka natjecala u 12. izbornoj jedinici, u kojoj svoje zastupnike biraju predstavnici nacionalnih manjina, i izborila sva tri zastupnička mandata koliko ih pripada srpskoj manjini, u Sabor su s liste SDSS-a izabrani Dragana Jeckov, Boris Milošević i Milorad Pupovac.
SDSS-ovi primitci za promidžbu iznosili su 421. 300 kuna, a troškovi tek neznatno manje – 420. 963 kune. Glavinu primitaka, 334. 500 kuna, stranka je osigurala kroz donacije pri čemu je Pupovac uplatio maksimalno mogućih 30 tisuća kuna, Milošević 27. 500, a Jeckov 25 tisuća kuna.
Na grafičke i tiskarske usluge stranka je potrošila više od 150 tisuća kuna, na reprezentaciju 25 tisuća, na oglašavanje na televiziji 45 tisuća, na radiju 7. 300 kuna, na društvenim mrežama 1.800 kuna, a na oglašavanje na portalima skromnih 75 kuna, dok se u tiskanim novinama nije oglašavala.
Budući da u Saboru ima troje zastupnika, a da se za svakoga dobije naknada troškova od 135 tisuća kuna, SDSS će ukupno dobiti 405 tisuća kuna što znači da će dobivenom naknadom uspjeti pokriti glavninu izbornih troškova.
Koliko su u izbornu promidžbu uložile druge stranke koje su ušle Saboru, još nije poznato, krajni rok do kojega moraju podnijeti izvješća je utorak, 4. kolovoza. Dužne su to učiniti unosom završnog financijskog izvješća u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja promidžbe.
Najveći iznos naknade – 8, 9 milijuna – trebao bi dobiti HDZ koji je osvojio 66 mandata, Restart koaliciji trebalo bi pripasti 5,5 milijuna, DP Miroslava Škore 2,2 milijuna kuna, Mostu 1,1 milijun, strankama okupljenim oko platforme Možemo! 945 tisuća kuna, koaliciji SSIP, Fokus i Pametno 405 tisuća kuna.
Naknade za izborne troškove isplaćuju se iz državnog proračuna, najkasnije u roku 75 dana od dana objave konačnih rezultata izbora za Sabor.
Komentari