Šćuric: “Kontrolori leta imaju plaću 50.000 kuna, to je zaista težak posao”

Autor:

13.03.2014., Zagreb -  Hrvatska kontrola zracne plovidbe. Kontrolori leta na radarima prate zracni promet u regiji.rPhoto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Zrakopolovni stručnjak Alen Šćuric u srijedu je u ‘Novom danu’ N1 televizije komentirao najavljeni štrajk kontrolora leta o kojemu će danas odlučiti – sud.

“Kontrolori će prva dva dana štrajkati tako da smanje količinu letova. Tu imamo dva problema. Hrvatska je jedna od rijetkih destinacija iznad kojih možete letjeti na putu za Bliski istok, Australiju… Preko Rusije nije moguće letjeti, a nisam siguran da bi kontrola uspjela hendlati sve te avione nekom drugom rutom, preko Bugarske, Italije… To znači i abnormalno velik gubitak novca za Hrvatsku, govorimo o milijunima”, rekao je Šćuric.

Pojasnio je i kako se financira kontrola leta u Hrvatskoj. “Oni se financiraju iz svojih novaca, iz onoga što aviokompanije uplate za prelet ili slijetanje u Hrvatsku. To su pusti milijuni koji se uplaćuju svake godine. Iz toga se plaćaju plaće kontrolora leta, koje su stvarno visoke. Ti ljudi su tako plaćeni i drugdje, to je zaista težak posao. Njihove plaće su i do 50 tisuća kuna mjesečno. Oni od subote kane, ako ništa ne dogovore s menadžmentom, smanjiti količinu letova u Hrvatskoj za 50 posto. Ako se to dogodi, to će biti kaos. Ovo je top sezona, ako pola letova ne odradite, putnici neće imati kako doći. Avioni su puni 90 posto. Vi možete 10-ak posto putnika prebaciti u drugi avion… Ljeti to nije moguće, dobar dio putnika neće onda ni doći u Hrvatsku. Mi govorimo o sezoni, problemima koje imaju zračne luke. Oni imaju problem s velikim brojem štrajkova, ali i s manjkom zaposlenih na aerodromima. Mi već sada imamo otkazivanje letova, ako sad stavimo da pola letova neće funkcionirati, to će biti istinski kaos i za putnike i za zračne luke”, rekao je za N1.

Smatra da Uprava ne može učiniti ništa. “Kad su štrajkali kontrolori leta u Parizu, bio sam tamo i ne bih nikada više to htio doživjeti. Kompanija tu ne može ništa. Mi ovdje ne o govorimo o jednoj kompaniji, mi govorimo o štrajku koji se direktno odnosi na sve kompanije. Italija je odlučila imati vojne kontrolore letova da spriječi taj problem. Vojska ne može štrajkati pa oni taj problem nemaju. Oni jedini u Europi uspijevaju kontrolirati svoje nebo, svi koji to imaju komercijalno imaju problema. Sjetite se SAD-a, Reagan je svima podijelio otkaze, zaposlio nove kontrolore i riješio problem, ali ne možete taj problem riješiti tako. Kontrolora leta nema, oni su svjesni da mogu ucijeniti i državi u menadžment i oni to čine”, rekao je i dodao da alternative – nema.

“Kontrolori leta su dobili ogromno povećanje plaća prije covida. To su vrlo visoke plaće, ali to je ekstremno težek, stresan posao. Od 10.000 kandidata vi možete jednog iskoristiti da se školuje za kontrolora. To nije sporno. Tu ima i drugih problema, pisao sam o tome. Tu se radi o drugim stvarima, da si ljudi ne mogu organizirati život. Jesu li oni razmaženi ili nisu, to nije ni na meni ni na vama da procijenimo. Ja bih za 50.000 kuna kuna radio dan i noć, ali ovo jesu neki legitimni zahtjevi. Ono što znamo je da ova situacija nije dobra i svi trebaju skočiti da se ovo ne desi. Nadam se da će doći do nekog kompromisa”, dodao je.

Uprava je objavila da je prihvatila 33 zahtjeva sindikata, a Šćuric kaže kako bi, ako to zaista jest tako, trebali biti malo fleksibilniji “Ako nema novaca, tko će i njima davati plaću”, zaključio je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.