Jean-Michel Bernard nagrađivani je francuski pijanist i skladatelj. Počeo je svirati klavir već u dobi od dvije godine, a nakon diplome na pariškom Ecole Normale de Musique afirmirao je karijeru u jazzu nastupajući i surađujući s poznatim umjetnicima kao što su Eddie Davis ili Ray Charles, koji je za Jean-Michela Bernarda rekao da je genij. Bernard će 20. studenog u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, u sklopu programa Hollywood Film Music, u vokalnoj pratnji Nine Kraljić i Kimiko Ono izvesti najpoznatije glazbene teme iz filmova kao što su „Forrest Gump“, „Schindlerova lista“, „Jurassic Park“, „Mission Impossible“, „E.T.“ i mnogi drugi, ali i neke virtuoznosti iz suradnje s Rayom Charlesom i Lalom Schifrinom.
NACIONAL: Nastupit ćete u Zagrebu, što publika može očekivati?
Publika koja će doći na moj koncert imat će tri koncerta u jednom! Filmska glazba, naravno, klasična glazba i improvizacija s jazzom i bluesom u počast Rayu Charlesu. A sve to pomiješano u velikim temama koje su poznate svima, ali na neočekivan način. To nazivamo crossover, danas ljudi koji dolaze na koncert vole biti iznenađeni, mislim da će to biti slučaj. Chopin se dobro slaže sa „Schindlerovom listom“, „E.T.-jem“, „Pink Pantherom“… Moj koncertni program pun je iznenađenja i nadam da nikada neće biti dosadan jer puno improviziram i volim uključiti javnost. Mislim da će svi biti oduševljeni čuti kako Nina i Kimiko pjevaju glazbene teme svjetski poznatih filmova.
NACIONAL: Zašto ste se počeli baviti filmskom glazbom?
Počeo sam pisati glazbu sa 16, a kasnije sam sudjelovao u prestižnim filmskim projektima, surađujući s Ennijem Morriconeom ili pišući za redatelja Claudea Chabrola, moja je glazba osvojila nekoliko nagrada, uključujući i nagradu na Filmskom festivalu u Cannesu, i pokrenula mi je karijeru na međunarodnoj razini.
NACIONAL: Za koji ste film napisali najljepšu glazbu, prema svom mišljenju?
Sigurno “Znanost spavanja” jer sam imao priliku učiniti ono što sam osjećao, redatelj mi je vjerovao ono što nije uvijek očito.
NACIONAL: Tko je najveći umjetnik s kojim ste surađivali?
Naravno, Martin Scorsese. On je vrlo izbirljiv u svemu, zna točno što želi, čak i za pjesmu koja se jedva čula, brinuo se o tome kao da je to generički James Bond.
NACIONAL: Izvodit ćete glazbu najpoznatijih holivudskih filmova. Što mislite o filmskoj industriji i gdje je tu glazba?
Hollywood je mnogima san, a prvenstveno skladateljima iz cijeloga svijeta koji se nadaju da će baš oni postati novi John Williams, ali stvarnost ih često demantira. To je vrlo težak posao, ali tehnologija danas može lakše sakriti nedostatke. Ipak, moramo priznati da Amerikanci znaju napraviti veliki show čak i ako neki film ne postane blockbuster. Netflix i Amazon počinju grickati i televizija je već vrlo prisutna u tekućim produkcijama, ali kino ostaje kino. Nezavisna kinematografija koja se više temelji na New Yorku proizvodi čuda na festivalu Sundance kao što je to napravio film „Mala Miss Amerike“. Rad s holivudskim studijima ponekad je podvig, a morate imati čvrsta ramena, ostaviti svoj ego i prihvatiti ono što se nudi.
NACIONAL: Kakvi su vam planovi?
Upravo sam završio gorko-slatku komediju, kako kažemo u Francuskoj, koja će biti objavljena 2019., a ja ću započeti film grčkog redatelja Yannisa Economidesa, crnu priču, malo nasilnu. Volim to! Naravno, nastavljam i svoje svjetske turneje s koncertima, klavirskim recitalima ili programom svog prijatelja Lala Schifrina.
Komentari