Ukazuje na nakupljenu vodu u dizelskom filtru goriva, koju treba odmah drenirati iz sustava, jer može doći do problema s radom i oštećenja motora
Paljenje bilo koje signalne lampice na instrumentnoj ploči automobila treba ozbiljno uzeti u obzir, jer ukazuje na neku nepravilnost u radu motora odnosno sustava automobila. Zbog toga, ako ne znate o čemu je riječ, odnosno ne možete sami otkloniti problem, najbolje je odmah otići u servis, ovlašteni, specijalizirani…, a ako ste na putu preporučljivo je otići u prvi legalni automobilski servis. Funkcija signalnih lampica je da vozača pravodobno upozori na nepravilnost te problem nastaje ako se signal upozorenja zanemari.
Na slici je signalna lampica koja se može upaliti kod dizelskog automobila. Ukazuje na nakupljenu vodu u filtru goriva, postupkom separacije tijekom filtriranja od nečistoća. Dizelski automobili, za razliku od benzinskih nemaju svjećice za paljenje goriva na kraju drugog takta nego rade na principu samozapaljenja goriva. Zbog toga se usisani zrak više stlačuje tijekom drugog takta, pričem se zagrijava na 650 Celzijevih stupnjeva te se ubrizgano gorivo samo pali. I tu nastaje potencijalni problem ako se zanemari paljenje signalne lampice na slici.
Naime, da bi se gorivo učinkovito samozapalilo pri ubrizgavanju u gornji dio cilindra treba biti pri visokom tlaku. Dok običan benzinski motor ima tlak goriva u sustavu za ubrizgavanje 1,5 do 6 bara, kod dizelskog je tlak sustava od 250 do 400 bara, a na brizgaljkama i veći od 2000 bara. Prisustvo vode tu može stvoriti velike probleme, od problema s radom motora (manjih ili većih) do otkaza i uništenja vitalnih dijelova motora (u slučaju prodora veće količine goriva u sustav).
Voda u gorivu može otežati samozapaljenje, odnosno pogoršati rad motora ili ga onemogućiti (gašenje motora s nemogućnošću pokretanja). Usto, voda može izazvati koroziju i oštećenje dijelova sustava ubrizgavanja, a budući da je nestlačiva, ako se nađe u smjesi goriva i zraka može izazvati i mehanička oštećenja motora.
Filtar goriva pročišćava gorivo te istodobno odvaja vodu, koja se, gravitacijski, zbog veće gustoće od goriva, nakuplja u malom spremniku na dnu filtra goriva. U slučaju da se napuni (ako su i automobil i gorivo potpuno ispravni to se nikad ne dogodi) senzor razine pali signalnu lampicu. Ako se nakupljena voda ne ukloni iz filtra, preko navojnog čepa na dnu filtra, može doći do problema…
Dakle, ako se upali ova lampica, odmah u servis, jer ne savjetu savjetujemo da sami drenirate vodu na dnu filtra goriva, niti da odgađate rješavanje problema. Tada je preporučljivo izmijeniti filtar goriva te provjeriti moguću propusnost cijevi i spojeva gorivnog sustava.
Zbog toga savjetujemo sljedeće:
1. Redovito servisirajte dizelski automobil prema specifikaciji proizvođača.
2. Na svakom godišnjem servisu izmijenite filtar goriva (čak i ako je propisano da se mijenja svake dvije godine), zbog moguće niže kvalitete goriva na našim crpkama nego u zemljama EU-a.
3. Ugrađujte isključivo originalni filtar goriva ili zamjenski provjerenog brenda (ne najjeftiniji!), jer ima važnu funkciju pročišćavanja goriva i odvajanja vlage.
4. Gorivo punite isključivo na crpkama provjerenih brendova za gorivo.
Komentari