Sve više proizvoda i usluga na tržištu, a sve manje radnika koji ih stvaraju, ekonomska je svakodnevica koja nas već “okupira”, a još sigurnije kroz koju godinu izvjesno čeka. Napredak tehnologije, u prvom redu digitalizacija te robotizacija doveli su do ukidanja brojnih radnih mjesta, ali i stalni pad za angažmanom radne snage.
Automatski upravljani automobili već obavljaju transport putnika bez vozača, dok trgovine s 3D printerima mijenjaju prodavačice, stvarajući personalizirane proizvode po želji kupaca koji ih sami kreiraju…
Futurologinja Sanela Dropulić, voditeljica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra, predviđa kakvo nas društvo čeka kroz prizmu daljnjega razvoja tehnologije.
“U Europskoj Uniji sve je snažnija inicijativa, pod pritiskom smanjenja radne snage u proizvodnim procesima, potrebe uvođenja zajamčenog osobnog dohotka (Universal Basic Income). Globalna ekonomija nezaustavljivo gura naprijed na krilima tehnologije, a sve više ljudi ostajat će bez posla, jer ih proizvodni procesi ne trebaju. Vlade država koje ne žele socijalne nemire morat će osigurati da njihovi građani bez obaveze rada i svi do jednoga, imaju koliko – toliko pristojnu naknadu za život, ali u prvom redu za potrošnjom koja je pokretač svakog gospodarstva. Ta naknada će naravno biti “manje izdašna” nego što će se zarađivati u uobičajenom radnom odnosu, ali još uvijek bolja od socijalne pomoći i pukog preživljavanja nakon što tržište ugasi radna mjesta onih koji se nisu izobrazbom, vještinama i radnim iskustvom prilagodili za ekonomske trendove kadrovskih potencijala”, najavljuje futurologinja Sanela Dropulić.
Zajamčenim osobnim dohotkom države ne bi trebale dopustiti da i jedan njezin građanin ostane na rubu egzistencije, u siromaštvu i bez mogućnosti da se ikada više zaposli i za to bude plaćen. Uz zajamčeni osobni dohodak, bez obzira što radili ili ne radili, države će osiguravati plaću za sve, ali istodobno i socijalni mir.
“Ta kategorija će biti promišljana kod svih razvijenijih svjetskih vlada do 2025. godine, a sigurna sam da će biti i na agendi hrvatske vlasti. Nije to niti proračunski manevar kojim se ljude potiče na ljenost (iako je sigurno da će mnoge ulijeniti), nego prije svega na aktivnu potrošnju koja generira napredak, u trenutku kada napredak tehnologije gasi radna mjesta koja joj ne trebaju”, naglašava direktorica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.
Dodajmo kako je Virtualni ženski poduzetnički centar nedavno predstavio projekt i blog pod nazivom ‘Moja kuća’.
Mladi poduzetnik Filip Višić je potaknut potrebom njegove obitelj za novim domom, odlučio pokrenuti blog o izgradnji kuće, proces dokumentiranja zatečenog stanja i raščišćavanja je počeo još u svibnju, a sad je na redu izgradnja “novog krova nad glavom”.
Ovo je još jedna od inovativnih ideja Virtualnog ženskog poduzetničkog centra koja će zasigurno pomoći mladim poduzetnicima i poduzetnicama u njihovom životu i uspješnoj karijeri.
Komentari