Zlatnog medvjeda za najbolji film 68. Berlinalea u subotu je dobio film rumunjski film „Touch me not“ redateljice Adine Pintilie koji je dobio i nagradu za najbolji debitantski film Berlinalea.
„Mi ovo nismo očekivali ali nam je nagrada vrlo važna“, rekla je Pintilie.
Predsjednik ovogodišnjeg žirija, njemački redatelj Tom Tykwer je uoči proglašenja pobjednika izjavio kako žiri ove godine nije proglasio najboljim film “prema aktualnim sineastičkim kriterijima nego prema tome kamo film ide“.
Veliku nagradu žirija dobio je poljski film “Šalica“ redateljice Malgorzate Szumowske. Srebrnog medvjeda za najbolju režiju dobio je američki redatelj Wes Anderson za animirani film “Otok pasa“ a nagradu Alfred Bauer za film koji otvara nove perspektive Macelo Martinessi za film “Nasljednice“.
Srebrnog medvjeda za najbolju mušku ulogu dobio je Anthony Bajon za glavnu ulogu u francuskom filmu „Molitva“ a za najbolju žensku ulogu Ana Brun za paragvajsko-urugvajsku produkciju „Nasljednice“.
Nagradu žirija za najbolji scenarij dobili su Manuel Alcala i Alonso Ruizpalacios za meksički film „Muzej“.
Srebrnog medvjeda za izvanredni umjetnički doprinos dobila je Elena Okopnaja za kostimografiju i produkcijski dizajn rusko-poljsko-srpske produkcije „Dovlatov“.
Odluka glavnog žirija iznenađujuća je i potpuno se razlikuje od odabira filmskih kritičara koji su pratili ovogodišnji Berlinale i čiji favoriti su bili filmovi „Dovlatov“ i njemačka produkcija „Tranzit“ dok je film pobjednik tijekom Berlinalea vrlo negativno ocijenjen između ostalog i zbog čestih i, po ocjeni kritike nepotrebnih, eksplicitnih seksualnih scena.
“Touch me not” prati iskustva jedne žene koja prolazi kroz razne seksualne terapije.
Šezdeset i osmi Berlinale završava u nedjelju danom rezerviranom za široku publiku.
Na ovogodišnjem Berlinaleu prikazano je 400-tinjak filmova u nekoliko glavnih programa.
Hrvatska kinematografija je na Berlinaleu bila prisutna kroz češki dokumentarni film “U slučaju rata“, u kojem se zagrebačka producentska kuća Hulahop pojavljuje u ulozi koproducenta, i koji je djelomice financiran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra. Film je prikazan u sklopu programa Panorama.
Komentari