Lamborghini, Porsche, Ferrari… svi su žudjeli za ovom prestižnom titulom, no osamdesetih račune im je nakratko pomrsila mala tvrtka Ruf iz Pfaffenhausena
Ruf CTR, poznat i kao ‘Yellowbird’ jedan je od onih mitskih automobila za koje su svi čuli, no malo tko zna istinitu priču o njima. A ova je počela kada je jedan nespretni vozač modela Porsche 356 izgubio kontrolu pretječući autobus kojim je upravljao Alois Ruf. Ruf je zaustavio autobus, provjerio je li vozač Porschea dobro, dogovorio šlepanje olupine i na kraju je i otkupio.
Tako je započeo posao restauracije i modifikacije modela Porsche 911, a te modifikacije su bile tolike da je Ruf u Njemačkoj zaslužio status samostalnog proizvođača automobila. Zahvaljujući tom statusu njihovi se modeli pojavljuju u seriji Gran Turismo igara, iako tvorci nemaju pravo na korištenje Porscheovog imena.
Najpoznatiji je RUF svakako model CTR, koji je 1987. na stazi Nardo postigao 343 km/h, što ga je uvrstilo u Guinnessovu knjigu rekorda kao tada najbrži automobil na svijetu. Stefan Roser je njim odvezao krug na kultnoj stazi Nürburgring za i danas više no respektabilnih osam minuta i 25 sekundi, a Phil Hill i Paul Frère su oduševljenje modelom nakon testa za američki Road & Track objelodanili svijetu.
I danas ljubitelji automobilizma diljem svijeta s respektom izgovaraju riječ ‘Yellowbird’, iako je taj nadimak rekordnom CTR-u dan zbog žute boje, a model ste mogli kupiti i u drugim bojama, samo ih je sedam ili osam od ukupno 29 proizvedenih bilo žuto.
Komentari