Koliko je taj brzinski rekord, postignut na prvoj dionici njemačkog Autobahna, značajan pokazuje činjenica da je izdržao čak 79 godina…
Rudolf Caracciola, na autocesti Frankfurt – Darmstadt, aerodinamički ‘ispeglanim’ bolidom Mercedes-Benz W125, postigao brzinu od 432,7 km/h, koju je oborio tek 5. studenog 2017. Niklas Lilja, u bolidu Koenigsegg Agera RS, na zatvorenoj autocesti u Nevadi, s 447,2 km/h.
Činjenica da je taj rekord (432,7 km/h), ostvaren na autocesti, održao gotovo osam desetljeća, dovoljno govori o tehnološkoj naprednosti i snazi aerodinamički optimiziranog bolida Mercedes-Benz s kraja 1930-ih, dugačkog 6250 mm, širokog 1850 mm i visokog 1150 mm, senzacionalnog koeficijenta otpora zraka od 0,16.
Pokretao se benzinskim motorom V12 obujma 5577 ccm, s četiri ventila po cilindru i dva kompresora Roots, što mu je snagu nabilo na 736 KS pri 5800/min. Ručni mjenjač bio je 4-stupanjski, a zanimljivo, sustav za tekućinsko hlađenje imao je spremnik s ledom! Razlog: usisnici za rashladni zrak bili su minimalni, kako ne bi remetili aerodinamiku.
Hladnog zimskog jutra, 28. siječnja 1938., za ekstremne brzine posebno aerodinamički ‘ispeglani’ bolidi tvrtki Mercedes-Benz i Auto Union, bili su toliko izjednačeni, da je Bernd Rosemeyer odlučio pokušati još jednu vožnju, dok se Rudolf Caracciola spremao na doručak.
Njegov je Auto Union iz V16 motora izvukao snage za brzinu od 432 km/h, toliko blizu da je vrijedilo pokušati još jednom, premda je već bilo dosta kasno. I u tim se krajevima, kao i recimo tijekom skijaških letova na Planici, vjetar pojačava kako dan odmiče, pa valja napadati rekorde ujutro čim ranije. Nekoliko minuta kasnije, Caracciola bio je sit, a Rosemeyer mrtav.
Jedan od najvećih vozača svih vremena gotovo osam desetljeća držao je apsolutni brzinski rekord na autocesti. Oboren je tek 5. studenog 2017., kad je Niklas Lilja, bolidom Koenigsegg Agera RS, na zatvorenoj autocesti Nevada State Route 160 u dužini 11 milja, između Las Vegasa i mjesta Pahrump, u dvije vožnje postigao 447,23 km/h. To je prosjek dviju vožnji brzinama 436,45 km/h i 457,53 km/h, a najbrži kilometar prošao je s 445,54 km/h što je novi svjetski rekord.
Autor: Dino Milić-Jakovlić
Komentari