Nova školska godina donosi šok za roditelje i djecu s teškoćama u razvoju. Resorno ministarstvo odlučilo je promijeniti Pravilnik i vratiti u nastavu staru odluku koja se tiče broja asistenata u razredima s više učenika kojima treba pomoć.
U pitanju je odluku koja nije u primjeni već nekoliko godina. Tako bi od ove školske godine u svakom takvom razredu bio samo jedan asistent.
Odluka je osim roditelja iznenadila i same asistente, no iz ministarstva, među ostalim poručuju, da je cilj da djeca s teškoćama u nastavi budu što samostalnija, izvještava N1.
Mala Lena iz Rugvice ima autizam, a za nju i svu djecu s poteškoćama u tzv. posebnim razredima, pravila su odsad drugačija.
NOVI POREMEĆAJ Zbog prekomjernog gledanja u ekrane djeca razvijaju digitalni autizam
U Leninom su razredu lani bile četiri asistentice, a sad će posao četiri osobe obavljati jedna.
Roditelji se s ovom odlukom ne slažu, kao ni Andrea Lučić, predsjednica udruge raSTEM U SPEKTRU: “Svako dijete ima svoje poteškoće i individualizirane zahtjeve kojima treba pristupiti. Ne može jedan asistent znati potrebe svakog djeteta. Recimo, imamo djecu koja su naslijepa, ne mogu čitati samostalno, imamo djecu koja su verbalna ali ne znaju čitati i pisati. Imamo i djecu koja su neverbalna i asistent je u njihovoj ulozi komunikacije.”
Ovo može samo otežati njihov razvoj, slažu se i udruge roditelja čija djeca imaju slične poteškoće, ali pohađaju redovnu nastavu.
Mladenka Mamuza iz Inicijative roditelja djece s teškoćama smatra nemogućim da njeno dijete dijeli pomoćnika.
Ovo nisu dobre okolnosti rada ni za asistente.
“Na nekoga možda moraš samo paziti. Nekome treba i fizički knjige izvaditi i okrenuti stranicu. Sad će taj pomoćnik morati multitaskati – prebacivati se s teškoće na teškoću, ako smijem tako reći. Mislim da je to općenito loše za djecu”, kaže Nataša Pavičić, predsjednica Hrvatske udruge pomoćnika u nastavi.
Komentari