Roboti će najkasnije do 2025. obavljati 52 posto postojećih poslova, gotovo dvostruko više nego danas, pokazalo je u ponedjeljak objavljeno istraživanje Svjetskog ekonomskog foruma (WEF).
Istraživanje se bazira na anketi u kojoj su sudjelovali direktori kadrovskih službi i ostali visoko rangirani čelnici niza kompanija iz cijelog svijeta s udjelom u globalnom BDP-u od 70 posto.
Prema njihovoj će procjeni “strojevi do 2025. godine obavljati više od polovine postojećih zadataka na radnom mjestu dok ih danas obavljaju 29 posto”, pokazuje WEF-ovo izvješće “Budućnost radnih mjeta 2018”, objavljeno u ponedjeljak.
Paralelno bi ljudi mogli dobiti ‘nove uloge’, što će od njih zahtijevati prekvalifikaciju kako bi držali korak sa “seizmičkim promjenama” u radu sa strojevima i kompjutorskim programima, procjenjuju u WEF-u.
Brze promjene strojeva i algoritama, računalnih procesa usmjerenih na rješavanje problema, “mogle bi kreirati 133 milijuna novih uloga koje će zamijeniti 75 milijuna izgledno ugašenih u razdoblju od danas do 2022. godine”, predviđaju u WEF-u.
Sjedište je te organizacije u blizini Ženeve a poznata je po organizaciji godišnjeg neformalnog skupa svjetske političke i ekonomske elite i bogataša u Davosu.
Autori izvješća predviđaju da će roboti brzo zamijeniti ljude u računovodstvu, upravljanju klijentima, te u industrijskom, poštanskom i tajničkom sektoru.
Paralelno bi trebala porasti potražnja za poslovima koji zahtijevaju ‘ljudske vještine’, poput prodaje, marketinga i odnosa s klijentima, te elektroničke trgovine i društvenih medija.
Veliki će izazov biti prekvalifikacija radnika, koji će biti pod pritiskom da usvoje nove vještine, posebno na području “kreativnosti, kritičnog mišljenja i uvjeravanja”, pokazalo je istraživanje.
Do 2022. godine posebno će snažna biti potreba za prekvalifikacijom radnika u zrakoplovstvu, sektoru putovanja i turizma, utvrdili su autori, ističući opći trend kontinuiranog učenja i prilagodbe.
Vladama pak savjetuju da pripreme programe skrbi za radnike i zajednice, ugrožene ‘značajnim promjenama” u kvaliteti i trajnosti novih poslova.
Komentari