Na međunarodni natječaj Lučke uprave Rijeka za koncesiju, razvoj i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u riječkoj luci prispjele su dvije ponude, izvijestili su u ponedjeljak, nakon otvaranja ponuda, iz Lučke uprave Rijeka.
Prema podacima iz zapisnika o javnom otvaranju ponuda, ponudu je dostavila zajednica ponuditelja koju čine kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited (sa 70-postotnim udjelom u konzorciju), Tianjin Port Overseas Holding Limited (20 posto) i China Road and Bridge Corporation (10 posto). Taj je konzorcij ponudio stalni dio godišnje koncesijske naknade od 2 milijuna eura, uz obvezu dovršenja radova druge faze u pet godina.
Ponudu je dala i zajednica ponuditelja u kojoj su nizozemska tvrtka APM Terminal BV (51 posto udjela u konzorciju) i hrvatska tvrtka Enna Logic (49 posto), a u njoj je ponuđen stalni dio koncesijske naknade od milijun eura na godinu, uz obvezu dovršetka radova druge faze u 10 godina.
Iz Lučke uprave Rijeka najavljuju da će provesti postupak evaluacije pristiglih ponuda, a nakon odluke o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, potpisati i ugovor o koncesiji.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je, komentirajući otvaranje ponuda, da možemo biti ponosni i zadovoljni. Podsjetio je da je lani završen kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali te da je Vlada, nakon što su osigurana sredstva za izgradnju spojne ceste od Zagrebačke obale do gradske obilaznice (D 403), dala suglasnost Lučkoj upravi da krene u natječaj za odabir koncesionara.
Početni iznos fiksne godišnje koncesijske naknade bio je 300 tisuća eura, podsjetio je Burković, ističući da su ponude veće 6 do 7 puta. “To pokazuje da smo napravili dobar posao za riječku luku, da ju pozicioniramo uz bok svih sjevernojadranskih luka”, izjavio je ministar novinarima u ponedjeljak tijekom posjete Delnicama.
Najavio je da će u četvrtak biti potpisan ugovor o tri milijarde kuna za željezničku prugu Koprivnica – Križevci – mađarska granica, da se raspisuje natječaj za prugu prema Rijeci te da sva ta priča za i oko riječke luke dobiva pozitivne konture.
Inače, prema podacima iz Lučke uprave, poziv za sudjelovanje u natjecanju za koncesiju, razvoj i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom objavljen je 4. ožujka 2019. godine, a zainteresirani su mogli do 3. svibnja 2019. dostaviti zahtjev za sudjelovanje. Prvi krug natječaja završen je 30. lipnja prošle godine, nakon evaluacije pristiglih zahtjeva za sudjelovanje u natjecateljskom dijalogu i sastavljanjem kratke liste kandidata.
Drugi krug natječaja je počeo 1. srpnja 2019. godine, natjecateljski dijalog s kandidatima trajao je od srpnja do studenoga iste godine, a 2. prosinca 2019. Lučka uprava je kandidatima uputila obavijest o zaključenju dijaloga i poziv na dostavu konačne ponude. Rok za predaju ponuda istekao je danas u 12 sati.
Novi kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea je najveći kapitalni projekt koji je realiziran u okviru Rijeka Gateway projekta obnove riječkog prometnog pravca. Nalazi se na zapadnom dijelu riječkog lučkog bazena, dugačak je 400 metara, a konkurentnost mu povećava dubina mora od 20 metara.
Komentari