U Brodogradilištu 3. maju u subotu je u more porinut prvi od dva pontona te je položena kobilica za drugi ponton, koji se za dok 11 Brodogradilišta Viktora Lenca gradi u tom riječkom brodogradilištu.
Ponton je dugačak 78 metara, širok 24,4 metara, visine 7,9 metara.
Direktor 3. maja Edi Kučan zahvalio je Vladi i premijeru što su doprinijeli da se brodograđevna djelatnost u 3. maju održi i bude njena budućnost, kao i na potpori Primorsko-goranske županije.
Ocijenio je da porinuće pokazuje da je brodogradnja na tom području itekako razvijena i relevantna te je treba čuvati i jačati.
U razgovoru s novinarima rekao je da su Lenac i 3. maj ostvarili partnerski odnos, u kojemu je Lenac nabavio materijal, a 3. maj napravio posao.
Predsjednica Uprave Brodogradilišta Viktor Lenac Sandra Uzelac naglasila je dobru suradnju s 3. majem.
Porinuće predstavlja još jedan korak do obnove doka 11, koji za Lenac znači održivi razvoj i osiguranje fleksibilnosti dokovskih kapaciteta za klijente, naglasila je.
Po njenim riječima, projekt izgradnje dva pontona vrijedan je oko 17 milijuna eura, a ponosni su što ih Lenac može financirati isključivo vlastitim sredstvima.
Govoreći o poslovanju Viktora Lenca u prvoj polovici godine, rekla je da je zaposlenost dosta dobra, imali su veliku zaposlenost s brodovima Jadrolinije, nastavljena je suradnja s Američkom ratnom mornaricom, itd.
Dok 11 je izvan funkcije već gotovo godinu dana pa je zaposlenost i stoga bila nešto manja, a vraćanjem doka 11 u operativni rad očekujemo i rast zaposlenosti. Čeka nas veliki posao instalacije prvog pontona te dovršetak drugog pontona, istaknula je Uzelac, koja vjeruje da obnova doka 11 neće stati i da će biti posve obnovljen.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je kako je riječ o velikom događaju za oba brodogradilišta, za Rijeku i za Hrvatsku, kako se još jednom pokazala žilavost i otpornost brodograđevne industrije.
Vlade je donosila ispravne odluke, ne samo komunicirajući s Upravom 3. maja, nego je stala iza svih posljednjih događaja u 3. maju, rekao je Butković spomenuvši pritom porinuće broda za prijevoz kanadsku Algomu u veljači ove godine.
Kučan je na upit o završetku samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta (novogradnja 527), čiji je naručitelj kanadska Algoma, rekao da je, iako ranije naručena, iskrcajna ruka kasnila oko godine dana. Sada je u brodogradilištu, ali neopremljena, potrebno ju je kompletirati, montirati na brod i testirati, kazao je.
Inače, sredinom ožujka ove godine objavljen je javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maja – tvrtke 3. maj Rijeka 1905, uz uvjet nastavka brodograđevne djelatnosti, a interes je iskazalo šest europskih brodograđevnih tvrtaka.
Kako se doznaje iz riječkog brodogradilišta, u sljedećoj fazi bit će objavljen javni poziv za dostavu obvezujućih ponuda.
Tvrtka 3. maj Rijeka 1905. osnovana je radi nastavka brodograđevne djelatnosti, a prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost će se bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja obavljati u novoj tvrtki, dokapitaliziranoj operativnom imovinom.
Brodogradilište 3. maj će dovršiti ranije ugovorene poslove, među kojima je i brod za prijevoz rasutog tereta (527) za kanadsku Algomu, dok nove poslove ugovara tvrtka-kćer.
Potkraj siječnja u 3. maju su uvedene mjere kriznog upravljanja, koje su obuhvatile i završetak izgradnje novogradnje 527 najkasnije do sredine lipnja. Njihovo uvođenje bio je uvjet Vlade, koja je lani odobrila državna jamstva za drugi zajam za završetak te novogradnje.
Komentari