Riječka operna predstava ‘Tosca’ je uvrštena među najbolje glazbene događaje 2019. godine prema izboru uredništva specijaliziranog talijanskog web magazina Operaclick.com.
‘Tosca’ je na popis najboljih na svijetu dospjela u konkurenciji s više od 600 glazbenih događaja. Kritičari magazina su pratili glazbena događanja, opere i koncerte, širom svijeta, od Melbourna do Pariza, od Beča i Salzburga sve do Omana.
Zahvaljujući tome, riječki HNK Ivana Pl. Zajca se našao u društvu s produkcijama doista najboljih i najglasovitijih na svijetu kao što su primjerice milanska La Scala ili newyorška Metropolitan Opera.
Jedna od najboljih prošlogodišnjih opernih produkcija u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, a pod ravnanjem maestra Kallea Kuusave, na pozornicu “”Zajca” vraća se uskoro, a izvedbe su na programu 27. i 29. siječnja.
“Tosca iskustvo, to bi mogla biti definicija nove produkcije riječkog HNK Ivana pl. Zajca koje se nije zadovoljilo pukom inscenacijom opere, već publici radije nudi sintezu triju mogućih pristupa, jednog za svaki čin ovog Puccinijevog remek djela. Redatelj Marin Blažević tako polazi od razmatranja povijesti produkcija, predlažući takoreći tri predstave u jednoj. Prvi je čin tradicionalan na granici stereotipa, sa stilskim kostimima i oslikanom pozadinom. Drugi čin upućuje na novije reference i već isprobanu povezanost Scarpijevog svijeta i vremena fašizma, ali izbjegava banalnost jednostavnog efekta dajući određen kontekst… Iz povijesne fantastike prelazi se zatim u treći čin simboličnog, minimalističkog i univerzalnog opernog kazališta 21. stoljeća, kako ga to Blažević vidi, u skladu s novom publikom i novim senzibilitetom”, napisala je kritičarka Rossana Paglia.
Podsjetimo ‘Tosca’ je u sklopu Puccini trilogije, u riječkom “Zajcu“ premijerno izvedena 9. studenoga 2019. godine. Glavni solistički trolist činili su, a činit će i u novim izvedbama koje slijede, dvoje nacionalnih prvaka riječke Opere, Kristina Kolar u naslovnoj ulozi i Giorgio Surian kao Scarpia, a u ulozi Cavaradossija pridružio im se Domagoj Dorotić.
Kostimografiju potpisuje Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević kao i svjetlo s Daliborom Fugošićem.
Komentari