Retrospektivna izložba dubrovačkog kipara Asima Hebiba bit će otvorena u dubrovačkoj Galeriji Dulčić Masle Pulitika do 3. ožujka. Na izložbi su predstavljeni najznačajniji ciklusi autorova kiparskog stvaralaštva od početaka 1960-ih godina do danas. Izbor sadrži 36 skulptura iz 11 najznačajnijih ciklusa od figuracije do suvremene forme na temu Dubrovnika, obitelji, baštine i Mediterana. Izbor iz njegova rada također će biti predstavljen zagrebačkoj publici, u Muzeju Mimara, od 4. srpnja do 25. kolovoza.
Asim Hebib rođen je 1940. u Cernici. Prve smjernice iz kiparstva dao mu je profesor likovnog u osnovnoj školi, akademski kipar Ivan Mitrović, dok se od 1957. do 1960. školovao kod talijanskog akademskog kipara Giovannija Colonne u Dubrovniku. Bavi se i dekorativnim klesarstvom i crtežom te piše poeziju. Radovi mu se nalaze na javnim površinama i u brojnim privatnim i javnim zbirkama umjetnina. Između ostalog, sudjelovao je na projektu Spomen–groblja u Mostaru arhitekta Bogdana Bogdanovića. Asim Hebib u Dubrovniku stvara više od pola stoljeća. Povjesničarka umjetnosti Anita Ruso, koja je uz povjesničara umjetnosti Milana Bešlića kustosica izložbe, istaknula je da je u radu Asima Hebiba stalna njegova posvećenost kamenu, kao i drugim materijalima u kojima radi kao što su drvo, terakota, bronca ili gips: “Od ciklusa do ciklusa razlikuje se njegov pristup pojedinom materijalu. U Ritmovima života to je jedan reljefan pristup u kojem na elegantnim stupićima kleše niske reljefe, u Formama u žalu od bogatih komada kamena izrađuje putene oblike, bogate, glatke kao staklo, dok u posljednjem svom ciklusu Novi pogledi na posve drugačiji način pristupa materijalu. Rezultati grube obrade podsjećaju na izričaj koji priziva romaničko kiparstvo.”
Ističe da odabiri njegovih motiva i materijala odgovaraju mediteranskom senzibilitetu i da se posebno ističe kvarcni kamen koji je vrlo težak za obradu, ali ga umjetnik na poseban način doživljava i oblikuje. Po njezinom ga mišljenju teme obitelji, krajolika, zavičaja i baštine također čine kiparom koji je duboko ukorijenjen u dubrovačku sredinu i podneblje: “Zahvaljujući njegovom istaknutom umijeću kojim oblikuje forme možemo ga uvrstiti u pregled dubrovačkog, hrvatskog, pa i šireg geografskog konteksta koji itekako zaslužuje mjesto među istaknutim kiparskim osobnostima. Na koncu, kiparstvo Asima Hebiba posve je ispravno shvatiti kao ostvarenja njegovog sublimiranog intimnog dnevnika koji se ovom prilikom velikodušno i nepretenciozno otvorio svojoj staroj i što je još važnije – novoj publici”.
Komentari