Uspjesi koje su postigli Renault Megane E-Tech electric, Megane Conquest i Austral ubrzali su ponovno osvajanje C-segmenta, a time i ostvarivanje jednog od glavnih ciljeva strategije Renaultion
Renault tržišnu ofenzivu sada širi i na D-segment! Za početak je obnovila obiteljski automobil Espace, a sada se sprema predstaviti potpuno nov i odvažan model nazvan Rafale. Nakon što je Renault obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu, kucnuo je čas da kupcima predstavi novu perjanicu ponude, stvorenu da pruži nepatvoren užitak u vožnji – novi Renault Rafale.
Francuska riječ rafale aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra. Zrakoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj povijesti: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, samo je jedan od primjera. Novi Renault Rafale prvo je serijsko vozilo koje će u cijelosti biti dizajnirano u skladu s novim vizualnim načelima koja je postavio Gilles Vidal, glavni dizajner marke. Uvodeći nas u novu eru Renaultova dizajna,
Rafale nam pokazuje kako izgleda vizionarski, smjeli i savršeno suvremen automobil, usklađen s dinamičnim vremenom u kojem se sve ubrzano mijenja i u kojem samo avangardni modeli imaju šansu zadržati privlačnost do kraja životnog ciklusa. Novi Renault Rafale upotrebljava reciklirane materijale te je opremljen najsuvremenijim sustavom za povezivanje i učinkovitim, ali ipak štedljivim hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS.
Stvoren da pruži neviđenu razinu užitka u vožnji, novi će se model poboljšavati revolucionarnim tehnološkim inovacijama koje bi ga trebale lansirati u sam vrh automobila visokih performansi. Jedna je od tih inovacija i novi hibridni pogon E-Tech 4×4 300 KS koji će biti dostupan naknadno. Optimalan užitak u vožnji temelj je na kojem Renault gradi svoj DNK. Međutim, taj užitak nije usmjeren samo na vozača, već i na ostale putnike, čime sâm automobil postaje sredstvo za „život i uživanje”.
Užitak za upravljačem svakako je prioritet, no ne nauštrb udobnosti ostalih putnika kojima je na raspolaganju obilje prostora i pogodnosti. Novi Renault Rafale ugodan je SUV coupé dinamičnog izgleda i osjećaja za upravljačem. Prilika je to da zajedno s prijateljima ili djecom, koliko god stara bila, uživate u vožnji koja budi sva osjetila.
Novi Renault Rafale s motorom E-Tech full hybrid snage 200 KS stiže u prodajne salone u proljeće 2024.
VANJSKI DIZAJN: ODVAŽAN I DINAMIČAN COUPÉ SUV
Novi Renault Rafale sazdan je na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo dosad mogli vidjeti na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, odvažnu karoseriju. Taj je pristup rezultirao razvojem novog vizualnog izraza koji utjelovljuje identitet marke i zrači slobodom, snagom i spontanošću.
Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajno crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV coupéova. Silueta vozila istovremeno je dinamična i sportska, dok dugi vodoravni poklopac motora ukazuje na snažne performanse. Na isklesanom luku ispod poklopca smjestila se nova maska hladnjaka i svjetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Cliju. Zahvaljujući izbočenom poklopcu motora i isklesanom prednjem odbojniku, vozilo djeluje kao da stremi prema naprijed.
Naglašena ramena oko stražnjih kotača daju naslutiti snagu koja ga pokreće. Novi Rafale jednostavno izgara od želje za pokretom! Dojmu dinamičnosti pridonosi i stražnja zaštita podvozja koja kao da gura vozilo prema naprijed. Tu je i padajuća krovna linija sa spojlerom koji naglašava brzinu novog modela. Renault Rafale dug je 4,71 m i širok 1,86, zbog čega se svrstava u D-segment. K tome je visok 1,61 m pa se može smatrati tipičnim sportskim SUV-om.
Budući da novi model ima dug međuosovinski razmak (2,74 m, kao i novi Espace) i savršeno zakrivljenu krovnu liniju koja se ne prekida u razini stražnjeg vjetrobranskog stakla, putnici u drugom redu moći će uživati u izdašnom prostoru za glavu.
Nagib stražnjeg vjetrobranskog stakla iznosi 17 °, što je ključno da bi se osigurala aerodinamična učinkovitost. Stražnji je brisač tako postao suvišan, a njegovim uklanjanjem postignut je pročišćen izgled stražnjeg kraja.
Širi trag kotača (+4 cm u odnosu na novi Espace) čvrsto prizemljuje vozilo i maksimalno ističe crne dijelove naplataka, bez obzira na to promatrate li ih iz okomite (naplatci su postavljeni u ravninu s karoserijom) ili vodoravne perspektive (20-inčni naplatci ispunjavaju lukove blatobrana).
„Proporcije novog Rafalea daju nam do znanja da je riječ o statusnom simbolu dinamičnog dizajna i snažnog karaktera. Drugim riječima, ima sve što je potrebno da bi postao nova perjanica marke.” ponosno govori Agneta Dahlgren, voditeljica projekta za dizajn platforme CMF-CD.Dizajn novog Rafalea otkriva novi vizualni izričaj Gillesa Vidala, prvotno predstavljen 2022. na konceptnom Scenicu Vision, a zatim i 2023. na novom Cliju. R
iječ je dizajnerskom kodu koji utjelovljuje DNK marke kroz prepoznatljive isklesane oblike, izdašne obline i bogatstvo tehničkih detalja. Taj je kôd sada upotpunjen zategnutim linijama koje se protežu cijelim automobilom, stvarajući nabore koji se šire i zatim nestaju u obrisima vozila. Kombinacija izdašnih oblina i novih boja karoserije stvara zanimljiv kontrast s upečatljivo dizajniranim i izrazito geometrijskim crnim plohama. Novi Rafale ima novu masku ugrađenu oko prepoznatljiva dijamantnog logotipa. Izrađena je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni učinak oko središnjeg amblema.
Dijamantni uzorak sjajno crne boje posveta je maskama koje su u prošlosti krasile skupocjena vozila. Uzorak je postavljen na površinu plave boje ili sive boje Shale (ovisno o inačici) koja je, po uzoru na optičku umjetnost iz sedamdesetih godina, vidljiva samo onda kada se promatra iz pravog kuta. Riječ je o Renaultovoj posveti Victoru Vasarelyju, znamenitom predstavniku pokreta optičke umjetnosti čije je prezime upisano u Renaultovu povijest: godine 1972., Victorov sin Yvaral dizajnirao je logotip koji je poslužio kao predložak za novi „dinamični” logotip Nouvel’R.
„Maska novog Rafalea pomiče se onako kako se pomiče odjeća koju nosimo; međuigra sjene, odraza i boja udahnjuju joj dinamičnost i živost.” opisuje Alexis Martot, voditelj Odjela za vanjski dizajn, Renault Dizajn maske hladnjaka ima vrlo složenu strukturu, stvorenu uz pomoć umjetne inteligencije i softvera za parametrijsko modeliranje. Ta nam tehnologija omogućuje da izmijenimo dimenzije, kutove, međusobne odnose elemenata i druge parametre te tako testiramo čitav niz uzoraka i njihovih odnosa u prostoru.
Riječ je o softveru koji ima široku primjenu u arhitekturi. Primjerice, korišten je pri dizajniranju Olimpijskog stadiona u Pekingu, poznatijeg kao „Ptičje gnijezdo”. Novi svjetlosni potpis, koji smo već imali prilike vidjeti na novom Cliju, uskoro će krasiti i novi Rafale! Njegov uzorak nedvojbeno ukazuje na to da je riječ o Renaultu: oblikovan poput dijamanta, snažan i robustan, stvoren je da upotpuni vizualni dojam automobila.
„Ima nešto posebno radosno u načinu na koji se obris dijamanta pojavljuje. Naravno, tu je i snažan dojam slobode koji je prisutan u svim aspektima dizajna. Svjetla imaju isti vizualni uzorak kao i naš logotip, a njegove kose linije podsjećaju nas na marku Renault.” govori Agneta Dahlgren, voditeljica projekta za dizajn platforme CMF-CD. Kako bi vozilo djelovalo šire i poprimilo snažan stav, razmak između stražnjih svjetala povećan je do te mjere da djeluju kao da su ugrađena u kutove.
Njihov je oblik nadahnut kineskim slagalicama Tangram (veliki kvadrat podijeljen u pet trokuta, paralelogram i manji kvadrat). Kada su uključena, tehnologija mikrooptičkih vlakana omogućuje im da ožive, dok isključena stvaraju učinak plutajuće kockice leda. Novi Renault Rafale bit će dostupan u pet boja karoserije, uključujući dvije posve nove boje – polusjajna biserno bijela i plava Alpine.
Prva od dvije nove boje osmišljena je da istakne linije vozila. Proizvedena je uz pomoć iste inovativne tehnologije kao i Australova polusjajna siva boja Shale koja svoj polusjajno-matirani izgled duguje isključivo laku i koja je otporna na UV zrake, valjke za pranje automobila i sve ostalo čemu su vozila svakodnevno izložena, a što može oštetiti njihovu boju.
Novi Rafale prvi je Renaultov automobil koji će biti dostupan u plavoj boji Alpine. Riječ je o boji koja se kroz povijest marke iz Dieppea uvijek mijenjala i koja je na novom Rafaleu zaživjela u nešto tamnijoj nijansi od one koja krasi Alpine A 110.
Novi Rafale dostupan je u još tri boje: crvenoj Flame, crnoj Starry i sjajno sivoj Shale.
Novi Renault Rafale sazdan je na Alijansinoj modularnoj platformi CMF-CD koja pruža neusporedive mogućnosti za tehnološki razvoj, počevši od vozne opreme i motora pa sve do tehnološke opreme. Potpuno hibridni benzinski motor E-Tech snage 200 KS kombiniran je s automatskim mjenjačem s više načina rada te jamči jedne od najboljih vrijednosti dosega i emisija CO2 u segmentu. Novi Rafale naknadno će biti dostupan i s nevjerojatno snažnim motorom E-Tech 4×4 od 300 KS.
Šasija: preciznost kao ključ užitka
Užitak u vožnji, jedan od glavnih ciljeva pri razvoju vozne opreme novog Rafalea, dosegao je novi vrhunac u ovom automobilu koji spaja multi-link stražnji ovjes s najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced. Multi-link ovjes omogućuje najučinkovitije prianjanje bez utjecaja na udobnost, kao i učinkovitije prigušivanje buke koja dopire iz podvozja.
Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced značajno poboljšava upravljivost pri manjim brzinama te okretnost i dinamičnost pri srednjim i većim brzinama. Prilikom skretanja u zavoju pri brzini manjoj od 50 km/h, stražnji se kotači blago okreću u smjeru okretanja prednjih kotača (do kuta od jednog stupnja). Na taj se način smanjuje inercija stražnjih kotača i povećava stabilnost vozila. Pri manjim se brzinama stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže nenadmašna okretnost, a krug okretanja skraćuje se na 10,4 m (kao kod gradskih automobila).
U usporedbi s modelima Austral i nedavno predstavljenim Espace , također opremljenima multi-link stražnjim ovjesom i sustavom 4CONTROL Advanced, novi Rafale uključuje i tehnologiju nadzora kretanja vozila VMC 2 – unaprijeđeni elektronički sustav koji upravlja stražnjim kotačima te preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači mogu lakše i brže svladati zavoje te znati da će svi kotači biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim cestama. Novi Rafale ima za 4 cm širi trag kotača od novog Espacea, veće kotače (245 mm) i specifične postavke opruga, amortizera i stabilizatora koje pridonose udobnosti i dinamičnosti.
Na kraju, rad ovjesa (sa sustavom 4CONTROL Advanced ili bez njega) poboljšan je prilagodbom postavki upravljača i njegova krajnje izravnog upravljačkog omjera (13) pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja zavojima.
Motor: hibrid u punom smislu riječi
Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada.
Taj je motor snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv! Nudi najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje na tržištu (4,7 l / 100 km i 105 g CO2 po kilometru – homologacija u tijeku) te doseg zbog kojeg ćete odmah poželjeti sjesti za upravljač i krenuti na put (do 1100 km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sustave MULTI-SENSE uz koje ga možete personalizirati.
Tehnološki napredni mehanizmi
Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu te se sastoji od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora (130 KS / 96 kW, 205 Nm) i dvaju električnih motora. Čak i kad se promatra izdvojeno, termički je motor prava tehnološka poslastica budući da spaja Millerov ciklus izgaranja, niskotlačni sustav recirkulacije ispušnih plinova, turbopunjač varijabilne geometrije i arhitekturu s dugim hodom klipa po uzoru na dizelske motore. Rezultat je nevjerojatan omjer energetske učinkovitosti od 41 %. Glavni električni motor razvija 50 kW (70 KS) i 205 Nm. Pokreće ga litij-ionska baterija od 2 kWh / 400 V koja omogućuje vožnju na 100 % električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW / 50 Nm te omogućuje paljenje motora i promjenu brzina s pomoću dog-clutch mjenjača.
Uz automatsko pokretanje u 100 % električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, E-Tech full hybrid omogućuje vam da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 % u usporedbi s ekvivalentnim termičkim motorom. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez spajanja vozila na punionicu!
Punjenje se odvija automatski uz pomoć pametnog mjenjača koji aktivira termički motor i električne motore kako bi napunili bateriju. Na učinkovitost punjenja može utjecati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču odabere neku od četiri razine prikupljanja energije.
Mjenjač s više načina rada
Automatski mjenjač s više načina rada (dog-clutch mjenjač) nadahnut je uspjesima marke u Formuli 1 te kombinira dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja prijenosa za termički motor. Ukupno omogućuje 15 kombinacija motora, čime značajno smanjuje emisije CO2 i potrošnju te povećava užitak u vožnji.
Pametni mjenjač automatski odabire način rada motora: 100 % električni, 100 % termički, dinamički hibridni (termički motor i električni motori zajedno pokreću kotače), e-drive (električni motor pokreće kotače, a termički motor puni bateriju) ili način prikupljanja energije (električni motor prikuplja kinetičku energiju).
Nova grafika sučelja
Digitalna instrumentna ploča OpenR, predstavljena u Meganeu E-Tech electric i zatim u nešto drugačijoj izvedbi u Australu i novom Espaceu, sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče površine 321 cm2 (1920 x 720 piksela, vodoravni format) te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli, površine 453 cm2 (1250 x 1562 piksela, okomiti format).
Dvostruki zaslon OpenR postavljen je tako da bude lako vidljiv i nadohvat ruke pa vozač ne mora skretati pogled s ceste. Upotreba navigacije poboljšana je zahvaljujući opsežno provjerenom i ispitanom Googleovu ekosustavu koji spada među vodeće na tržištu. Potpuno novo vizualno sučelje usklađeno je s jedinstvenim i senzacionalnim izgledom novog Rafalea te pomaže istaknuti njegov karakter i tehnologiju.
Dizajneri korisničkog sučelja stvorili su nov i revolucionaran vizualni ugođaj. Baš kao dizajn vanjskog i unutarnjeg dijela vozila, taj je ugođaj nadahnut novim amblemom marke te odražava njegovu vizualnu moć. Nenametljivi motiv dijamanta izveden je kao dijagonalni segment koji se uzdiže pod kutom od 28 °. Sveprisutne dijagonalne linije pomažu organizirati i naglasiti informacije prikazane na instrumentnoj ploči i središnjem zaslonu od kojih je sačinjen OpenR.
Na zaslonu instrumentne ploče, standardni kružni mjerač brzine zamijenjen je dijagonalnom linijom postavljenom pod kutom od 28 °. Ta linija upućuje na brzinu motora te mijenja boju svaki put kad se broj okretaja poveća ili vozilo ubrza. Zasloni imaju masno otisnut i plosnat font, savršeno usklađen s najsuvremenijim zaslonima pametnih telefona i laptopa. Boje zaslona preuzete su iz „pop” palete koju Renault posebno voli te su upotpunjene posebno nježnim odrazima koje stvara sjajni dvostruki zaslon OpenR.
Središnji zaslon upotrebljava Googleov sustav za prirodnu, intuitivnu navigaciju koji izgledom i upotrebom podsjeća na sučelje pametnih telefona. Svaka postavka sustava MULTI-SENSE prikazuje se s novim specifičnim uzorcima i bojama, a silueta vozila na zaslonu u unutrašnjosti prikazana je u stvarnoj boji karoserije.
Poboljšani head-up zaslon
Novi Rafale odaje počast svijetu zrakoplovstva svojim novim, poboljšanim i iznimno velikim (9,3 inča) head-up zaslonom. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sustavima za pomoć u vožnji, upozorenja na prekoračenje brzine i navigacijske upute prikazuju se izravno na vjetrobranskom staklu gdje ih vozač može s lakoćom pročitati, bez obzira na situaciju. Vozač je tako u cijelosti usredotočen na cestu, a užitak u vožnji još je izraženiji!
Prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje
Za još bolje iskustvo u unutrašnjosti novog Rafalea, tu su postavke sustava MULTI-SENSE s nizom opcija za stvaranje zabavnog i toplog ugođaja. Primjerice, na raspolaganju su vam različite postavke ambijentalnog LED svjetla Living Lights koje se proteže armaturnom pločom i oblogama vrata.
Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sustav uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava ambijentalno osvjetljenje u skladu s biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijeg osvjetljenja tijekom dana i toplijeg osvjetljenja noću).
POVEZANOST I SIGURNOST:
Novi Renault Rafale dostupan je s bogatom tehnološkom opremom za Alijansinu ultra modernu platformu CMF-CD koju dijeli s Australom i novim Espaceom. Uključuje napredne sustavi za pomoć u vožnji te najintuitivniji multimedijski sustav na tržištu – OpenR Link. OpenR Link dostupan je s nekoliko novih značajki i umjetnom inteligencijom koja pruža nove usluge za vozača i putnike. Riječ je o otvorenom i prilagodljivom sustavu uz koji će vaš automobil uvijek biti tehnološki napredan.
Potpuna povezanost
Novi model u Renault ponudi briše granice između digitalnog života izvan automobila i u njemu, kao i između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava openR Link s ugrađenim Googleovim uslugama.
Sustav uključuje usluge kao su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, ovisno o tržištu i inačici) iz internetske trgovine Google Play. Baš kao na pametnom telefonu! Osim toga, sučelje je u potpunosti prilagodljivo, podržava bežično povezivanje i povezivanje uz pomoć kabela te je kompatibilno sa svim pametnim telefonima s podrškom za Android Auto i Apple Carplay.
Osim novog dizajna, multimedijski sustav OpenR Link temelji se na operativnom sustavu Android Automotive 12 (umjesto na Androidu Automotive 10) koji, među ostalim, olakšava povezivanje uređaja preko Bluetootha i pojednostavnjuje pretraživanje pojedinih izbornika. Poboljšane su i značajke prediktivnog održavanja: vozilo sada obavještava vozača u slučaju da je potrebno balansirati kotače ili servisirati klima-uređaj.
OpenR Link je prilagodljiv i povezuje se s oblakom radi automatskog preuzimanja preporučenih ažuriranja preko interneta (tehnologija FOTA). Uz takvu razinu povezanosti više nećete morati posjećivati radionicu ili koncesiju da biste ažurirali sustav u vozilu.
Praktična umjetna inteligencija
Novi Rafale raspolaže s nekoliko funkcija koje se temelje na umjetnoj inteligenciji i služe za pomoć vozaču i putnicima. Sustav u većini slučajeva aktivno predlaže određene radnje – primjerice da isključite klima-uređaj ako je prozor otvoren ili da ga uključite ako je vanjska temperatura previsoka. Te proaktivne preporuke temelje se na navikama koje sustav umjetne inteligencije s vremenom prepoznaje i analizira.
Dodatna sigurnost uz postojan užitak u vožnji
Kako bi pružio optimalan užitak vožnje bez stresa, novi je Rafale opremljen brojnim naprednim sustavima za pomoć u vožnji, podijeljena u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Sada je dostupan i s inteligentnim upozorenjem na prekoračenje brzine, sustavom koji automatski upozorava vozača u slučaju da vozi brže od propisanog ograničenja.
Za dodatnu bezbrižnost, tu su još i funkcije Safety Score i Safety Coach.
Pametna i učinkovita svjetla
Svjetla novog Rafalea upotrebljavaju tehnologiju koja optimizira njihov rad u svim uvjetima. Sve inačice novog modela imaju tehnologiju LED Adaptative Vision koja, ovisno o uvjetima na cesti, automatski aktivira kratka odnosno duga svjetla. Za još veću vizualnu udobnost, više inačice dostupne su s tehnologijom LED Matrix Vision koja omogućuje upotrebu dugih svjetala tijekom čitave vožnje, bez opasnosti od zasljepljivanja drugih vozača.
Ostali sustavi za pomoć u vožnji
- Vožnja: Tempomat / Adaptivni tempomat (ACC) s funkcijom Stop & Go / Upozorenje na sigurnosni razmak (DW) / Around View Monitor (AVM) s 3D prikazom okruženja od 360 ° / Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA)
- Sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i pomoć pri kočenju u vožnji unatrag uz upozorenje na nadolazeći promet straga / Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (BSW) / Sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku (LKA) / Upozorenje na izlazak iz traka (LDW) / Upozorenje na nenamjernu promjenu traka (LCW) / Sustav za otkrivanje umora vozača (DAA) / Nadzor stabilnosti prikolice (TSA)
- Parkiranje: Prednji, bočni i stražnji parkirni senzori, Upozorenje na nadolazeći promet straga (RCTA) / Sustav za siguran izlazak putnika (OSE)
Novi Rafale proizvodit će se u tvornici u Palenciji u Španjolskoj. Grupa je u ovu tvornicu uložila znatna sredstva kako bi je pripremila za proizvodnju Australa i novog Espacea koji se također temelje na platformi CMF-CD i proizvode u Palenciji. Tim je ulaganjima osigurana vrhunska kvaliteta proizvodnje triju novih modela i njihove opreme, kao i vrhunska operativna kvaliteta. Primjerice, u tvornicu su ugrađene dvije ultra moderne klupe za kalibraciju kako bi se osigurao pravilan rad i pouzdanost tehnološke opreme nove generacije. Očekujemo ga u salonima već krajem ljeta…
Komentari