Renault predstavlja električni motor nove generacije, E7A nastaje u suradnji s Valeom

Autor:

Renualt i Valeo razvili su učinkovit elektromotor, koji  poboljšava performanse i povećava doseg, a smanjuje potrebe za rijetkim metalima (mangan, nikal…)

Oslanjajući se na vlastitu stručnost u području kliznokolutnih motora, koje je u automobilski sektor uvela 2012. godine, Renault Grupa poduzela je sljedeći korak i konstruirala novi motor, jedinstven u cijelom svijetu. Taj je motor još snažniji i učinkovitiji te ne upotrebljava rijetke zemne metale. Riječ je o trećoj generaciji elektromotora pod nazivom E7A, razvijenoj u suradnji s tvrtkom Valeo – stručnjakom u području statora. Zasad se još uvijek radi na razvoju prototipa, a službeno predstavljanje očekuje se u 2027.

U budućnosti bi iz Francuske trebao stići snažniji, kompaktniji i čišći električni motor: Renault i Valeo udružili su snage u razvoju nove generacije električnog motora. Stalni dijalog između proizvođača automobila i proizvođača opreme, koji traje od 2021., u kratkom je vremenu prerastao u suradnju na razvoju. Svaka je tvrtka osigurala jedan ključni dio (Renault rotor, a Valeo stator) i stavila na raspolaganje svoju stručnost u području razvoja i proizvodnje. U ovim trenucima Renault i Valeo prilagođavaju tehnološki napredni motor E7A.

Foto: Renault

Ekološki učinkovitiji motor koji ne upotrebljava rijetke zemne metale

Renault je prvi ugrađivao električno pobuđene sinkrone motore (EESM), počevši od ZOEja iz 2012. Zahvaljujući tom znanju i iskustvu, marka je sposobna osigurati arhitekturu za novi motor E7A (da bi ga učinila 30 % kompaktnijim i jednako snažnim u odnosu na motore koji se trenutačno ugrađuju u Megane E-Tech electric i novi Scenic E-Tech electric), kao i tehnologiju rotora koji ne sadržava rijetke zemne metale (čime se ugljični otisak smanjuje za 30 %). Upotrebom rotorskih namota umjesto trajnih magneta, Renault poboljšava snagu motora, osigurava vlastiti opskrbni lanac te smanjuje ovisnost o zemljama koje proizvode rijetke zemne metale i magnete.

Elektromotor E7A “all-in-one”, kompaktniji i lišen rijetkih zemnih metala

Treća generacija motora skratit će vrijeme punjenja baterije, budući da će sustav koji se razvija imati 800 V umjesto sadašnjih 400 V. K tome će stator koji dobavlja Valeo pridonijeti snazi i učinkovitosti motora. Slijedom toga, novi E7A imat će 200 kW i razvijati veću snagu uz manji trošak električne energije. E7A za sastavljanje bakrenih žica upotrebljava tzv. „tehnologiju ukosnica” – specijalnost tvrtke Valeo još od 2010.

Motor se zasad još uvijek razvija, a do početka serijske proizvodnje treba proći još nekoliko faza. Početak serijske proizvodnje motora E7A u Grupinoj tvornici u Cléonu očekuje se krajem 2027.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.