Renualt i Valeo razvili su učinkovit elektromotor, koji poboljšava performanse i povećava doseg, a smanjuje potrebe za rijetkim metalima (mangan, nikal…)
Oslanjajući se na vlastitu stručnost u području kliznokolutnih motora, koje je u automobilski sektor uvela 2012. godine, Renault Grupa poduzela je sljedeći korak i konstruirala novi motor, jedinstven u cijelom svijetu. Taj je motor još snažniji i učinkovitiji te ne upotrebljava rijetke zemne metale. Riječ je o trećoj generaciji elektromotora pod nazivom E7A, razvijenoj u suradnji s tvrtkom Valeo – stručnjakom u području statora. Zasad se još uvijek radi na razvoju prototipa, a službeno predstavljanje očekuje se u 2027.
U budućnosti bi iz Francuske trebao stići snažniji, kompaktniji i čišći električni motor: Renault i Valeo udružili su snage u razvoju nove generacije električnog motora. Stalni dijalog između proizvođača automobila i proizvođača opreme, koji traje od 2021., u kratkom je vremenu prerastao u suradnju na razvoju. Svaka je tvrtka osigurala jedan ključni dio (Renault rotor, a Valeo stator) i stavila na raspolaganje svoju stručnost u području razvoja i proizvodnje. U ovim trenucima Renault i Valeo prilagođavaju tehnološki napredni motor E7A.
Ekološki učinkovitiji motor koji ne upotrebljava rijetke zemne metale
Renault je prvi ugrađivao električno pobuđene sinkrone motore (EESM), počevši od ZOEja iz 2012. Zahvaljujući tom znanju i iskustvu, marka je sposobna osigurati arhitekturu za novi motor E7A (da bi ga učinila 30 % kompaktnijim i jednako snažnim u odnosu na motore koji se trenutačno ugrađuju u Megane E-Tech electric i novi Scenic E-Tech electric), kao i tehnologiju rotora koji ne sadržava rijetke zemne metale (čime se ugljični otisak smanjuje za 30 %). Upotrebom rotorskih namota umjesto trajnih magneta, Renault poboljšava snagu motora, osigurava vlastiti opskrbni lanac te smanjuje ovisnost o zemljama koje proizvode rijetke zemne metale i magnete.
Elektromotor E7A “all-in-one”, kompaktniji i lišen rijetkih zemnih metala
Treća generacija motora skratit će vrijeme punjenja baterije, budući da će sustav koji se razvija imati 800 V umjesto sadašnjih 400 V. K tome će stator koji dobavlja Valeo pridonijeti snazi i učinkovitosti motora. Slijedom toga, novi E7A imat će 200 kW i razvijati veću snagu uz manji trošak električne energije. E7A za sastavljanje bakrenih žica upotrebljava tzv. „tehnologiju ukosnica” – specijalnost tvrtke Valeo još od 2010.
Motor se zasad još uvijek razvija, a do početka serijske proizvodnje treba proći još nekoliko faza. Početak serijske proizvodnje motora E7A u Grupinoj tvornici u Cléonu očekuje se krajem 2027.
Komentari