Renault Megane prvi je u klasi osvojio pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost, mehanika je bolja od elektrike, a uz dizelsko ubrizgavanje i benzinske bobine, najviše je nevolja stvarala kartica za paljenje
Renault Megane druge generacije (2002. – 2008.) je, uz konkurente Volkswagen Golf V i Opel Astra H, najprodavaniji kompakt, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan kao Mazda 3, niti čvrst kao Volkswagen Golf V, premda je jednako siguran u sudaru, a po ugodnosti vožnje je među najboljima. Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i redovito održavan. Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta i zbog toga je preporučljiv temeljit pregled prije kupnje.
Renault Megane je 1995. zamijenio Renault 19. Model druge generacije, predstavljen na jesen 2002., ubrzo je osvojio titulu Europskog automobila 2003. godine. Limuzina Sedan i karavan Grandtour stigli su na jesen 2003., a cijela je ‘obitelj’ povučena u ljeto 2008., dolaskom treće generacije. Model druge generacije je 2002., prvi je u klasi, osvojio pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost što pokazuje solidnost. Limarija je vrlo dobra te ni modeli stari deset godina nemaju problema s hrđanjem.
To je važna vrlina, premda Megane nema ‘miris’ visoke kvalitete i pouzdanosti. Na loš je glas najprije došao zbog elektronike, prvenstveno problema s elektroničkom karticom za paljenje, alternatorom te električnom pumpom i bobinama benzinaca. Benzinski motori rade uglađeno i dobro vuku, a verzija s 1598 ccm i 115 KS pogođenija je od osnovne s 1390 ccm i 98 KS. Bolje ide i manje troši. Veća je razlika među dizelašima: 1.9 dCi sa 120 KS svakako je preporučljiviji od 1.5 dCi. S mjenjačem i spojkom uglavnom nema problema i to je najbolji dio prijenosnog mehanizma.
Karavan Grandtour je ne samo funkcionalnija, nego i stilski uspješnija verzija francuskog kompakta druge generacije, koji je najisplativiji u benzinskoj verziji 1.6 16V. Stanje se može dobro procijeniti po ispušnom sustavu, koji je osrednje izdržljiv, a gumeni su držači osjetljivi. Njihovo pucanje često skrivi veće oštećenje. Učinkovit servouređaj kočnica pojačava subjektivan osjećaj snage kočenja, ali i trošenje diskova, pogotovo prednjih. Stoga treba obvezno pregledati koliko su izbrazdani. Unutrašnjost je udobna, ali i osjetljiva na trošenje, te nije dobar znak ako uočite deformirana sjedala i izlizane komande.
Prije nego pregledate automobil na dizalici, provozite ga preko neravnina, kako biste osjetili ima li zazora u upravljaču i ovjesu te vibrira li prednja armatura. Statistike kvarova i pouzdanosti ne idu u prilog francuskom kompaktu Prema istraživanjima njemačkog TÜV-a iz 2010., među vozilima starim dvije do tri godine, Megane je na 102. mjestu od 125 modela, a među starima četiri do pet i šest do sedam godina na 91. mjestu među 118 vozila.
Dakle, ispod je prosjeka klase, a problema ima s elektrikom i mehanikom. Slično pokazuju i rezultati agencije Dekra. Najbolje su plasirani modeli stari osam do devet godina, dakle posljednje verzije Meganea prve generacije. Dobra je preporuka ispunjena servisna knjižica, jer s redovito održavanim modelima nema puno problema. Cijene su razmjerno povoljne, ali kad ga kupite, trebate računati da ga nećete brzo i lako prodati. Ipak, ako temeljit pregled pokaže dobro stanje, kupnja se isplati. Kod starijih se modela ne treba zalijetati za dizelaše – benzinci su jeftiniji i manje izloženi skupim popravcima. Unutrašnjost je komforna, komande su ugodne, ali ne baš precizne, a tragovi dotrajavanja najprije se uočavaju na oblogama sjedala i volana te povećanju hoda ručice mjenjača.
Premda im potrošnja nije vrlina, a i imali su problema s trajnošću bobina (posljednja generacija Boschovih je znatno otpornija na visoke temperature), benzinci 1.4 16V/98 KS i 1.6 16V/110 KS su poželjna kupnja, iz dva bitna razloga – osjetno su jeftiniji i s, prosječno, upola manje kilometara, a vrlo su trajni i razmjerno pouzdani te osjetno, znatno povoljniji za održavanje. Turbodizelaš obujma 1461 ccm temeljito je usavršavan, te su posljednje serije vrlo dobre ili izvrsne. Zanimljivo: snažnija verzija sa 105 KS pouzdanija je i izdržljivija od osnovne s 86 KS, što je paradoks.
Razlog je u ojačanim vitalnim sklopovima, a sustav ubrizgavanja common-rail je Bosch, dok je kod osnovne verzije Siemens. U početku problematičan, potom dobar, a danas izvrstan turbodizelaš 1.5 dCi s blokom od sivog lijeva izveden je iz 8-ventilske verzije benzinca 1.6. Radi prilagođavanja većem opterećenju provrt mu je smanjen na 76 mm, uz zadržani hod od 80,5 mm. Temeljna je izvedba čvrsta i izdržljiva.
PROBLEMI PRVIH MODELA: turbodizelaš 1.5 dCi je do 2006. imao nepouzdan sustav common-rail Lucas. Problem je bio u bregastom vijencu, koji pokreće klipne sklopove visokotlačne pumpe goriva. Zbog tankog cementiranog sloja trošio se i ljuštio, u pravilu već nakon 50.000 km. Strugotina je najprije oštećivala brizgalice i potom ulazila u motor, a kroz povratni se vod vraćala u spremnik goriva i pumpu, što ju je brzo uništavalo.
OSJETLJIV VOLAN: kod starijih primjeraka provjerite ima li praznog hoda upravljača, a ručica mjenjača i spojka bolje se nose s godinama
UDOBNO I IZDRŽLJIVO: problemi sa škriputanjem plastike u unutrašnjosti riješeni su redizajnom iz 2005. Sjedala su udobna, ali sklona trošenju i deformiranju.
GEPEK OTKRIVA PUNO: izbjegavajte primjerke s izgrebanom podnicom i oblogama prtljažnika, jer je takav je Megane karavan služio kao transporter.
ČVRSTO I BEZ HRĐE: Limarija je solidna i otporna na koroziju, što jamči izdržljivost i sigurnost i starijih primjeraka. Po tome je Megane II među boljima u klasi. Važno je ipak provjeriti je li pretrpio veće oštećenje.
NEPRAVILNO TROŠENJE: guma pokazuje neispravnu geometriju kotača, prvenstveno zbog osjetljivih kuglastih zglobova i selen blokova.
BOBINE SU PROBLEM: benzinaca 1.4 16V i 1.6 16V smještene su duboko u glavi, pa se pojačano zagrijavaju i slabo hlade. Nerijetko otkažu već nakon 50.000 km.
ZUPČASTA LETVA VOLANA: zazor u zupčastoj letvi i kuglastim zglobovima čest je problem starijih modela, zbog kojih se ne prolazi na tehničkom pregledu. Prije kupnje to se jednostavno može utvrditi ‘cimanjem’ kotača, kad je auto na dizalici.
Komentari