Renault Clio treće generacije prostraniji je i ima znatno solidniju limariju od prethodnog modela…
… benzincima su osjetljivi elektromotorni ventili ler-gasa i elektroničke bobine, a štedljivi turbodizelaš 1.5 dCi do 2007. je imao problema s visokotlačnom pumpom goriva Valeo. Renault Clio je jedan od najmasovnijih auta na našem tržištu rabljenih. Još uvijek aktualni model pete generacije jedan je od najpopularnijih novih modela niže klase.
Na tržištu rabljenih ba cijeni je model treće generacije, koji se proizvodio od 2005. do 2012. Neuvjerljiv, bezličan dizajn, u sinergiji s krizom, dodatno mu je umanjio vrijednost te se za razmjerno mali novac može dobiti solidan, prostran i kvalitetan auto niže klase.
Za razliku od prvog modela Renault Clio, predstavljenog na jesen 1990., koji je osvojio titulu ‘Europskog auta 1991. godine’ i sljedećeg Renault Clio II, koji je stigao 1998. i redizajniran 2001., te se kao model Storia proizvodio do 2012. Clio III je teška kategorija. Masom od 1,1 do 1,2 tone, međuosnim razmakom modela Volkswagen Golf VI, u nepunih četiri metra dužine, poseban je.
Solidan i kvalitetan, nažalost ne i uspješan, iz gore navedenih razloga. Stoga je rabljeni Clio treće generacije isplativ, po mjeri naših kupaca, cijena se na tržištu rabljenih kreće od 2000 do 4000 eura. Još od vremena legendarnog modela 4, koji se proizvodio od 1961. do 1992., Renaulti su bili poznati kao iznimno funkcionalni auti velikih mogućnosti, ali s karoserijom ‘od papira’. A prije samo deset godina malo je tko vjerovao da će Renault proizvoditi najsolidnije i najteže modele u klasi.
Renault Clio III stigao je u vrijeme prije ‘downsizinga’ i, mora se priznati, Francuzi su napravili kvalitetan automobil niže klase. Uvjerljivo je osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica, a najvišu ocjenu zaslužuje i za limariju, vrlo otpornu na koroziju. Podvozje je za mjerila niže klase masivno, a istodobno francuski udobno. Kuglasti zglobovi i amortizeri su izdržljivi, a osjetljivi su jedino gumeni oslonci stražnjeg ovjesa,
Snažan servouređaj kočnica olakšava upravljanje i povećava sigurnost, ali kod temperamentne vožnje ubrzava trošenje disk pločica. Na dulji je rok posljedica i brže trošenje prednjih diskova Temeljito je složena i unutrašnjost, s materijalima ugodnim na dodir, koji se ne sreću često u nižoj klasi.
Većina modela na tržištu rabljenih opremljena je osnovnim 16-ventilskim benzincem, obujma 1149 ccm i snage 75 KS, koji je i najisplativiji. Pouzdan je i razmjerno štedljiv, cijenom najpovoljniji, a rizik vraćene kilometraže je minimalan. Ne može se to reći za 1.5 dCi, turbodizelaša kojeg mnogi žele pod svaku cijenu, jer dobro ide i malo troši. A na kraju se nerijetko pokaju.
Naime, prva serija turbodizelaša 1.5 dCi sa 68 i 85 KS imala je problem s visokotlačnom pumpom Valeo, sklonom trošenju i stvaranju strugotine, koja je uništavala brizgaljke i štetila motoru. Stoga takav rabljeni model, često s upitnom kilometražom i visokom cijenom, može biti ‘mačak u vreći’. Turbodizelaš obujma 1461 ccm od proljeća 2007. detaljno je unaprijeđen te postao izvrstan. Prepoznaje se po snazi od 75, 88 i 106 KS, ali rijetko će ga tko prodati dok je u dobrom stanju.
Vrijedi to i za ‘downsizing’ benzinca 1.2 TCe, koji je isplativ kao nov, ali zbog opterećenosti i turbopunjača nešto manje kao rabljeni. S atmosferskim benzincima ima najmanje problema, premda imaju osjetljive bobine i elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu. Većina modela na tržištu rabljenih je s petorim vratima, a izdržljiv i isplativ je i karavanski model Grandtour.
Ovo su nedostaci i mane riješeni kroz standardne servisne akcije, tijekom ‘životnog vijeka’:
PROBLEM
Gubitak snage motora, zatajenje motora.
UZROK
Ventil zaklopke se ne otvara ili zatvara ispravno zbog nagomilanih naslaga u tijelu zaklopke.
POPRAVAK
Skinuti tijelo zaklopke i očistite naslage s unutarnje strane zaklopke.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora, gubitak snage motora, slab rad motora.
UZROK
Greška softvera računala motora.
POPRAVAK
Ponovno programirati računalo motora s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Kontrolna lampica alternatora svijetli, buka iz motora, jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Provjerite je li se oštetila remenica alternatora, zamijenite ako je potrebno. Provjerite je li alternator oštećen. Zamijeniti ako je potrebno.
PROBLEM
Motor teško starta, gubi snagu i isključuje se, nepravilno radi u praznom hodu.
UZROK
Greška softvera računala motora.
POPRAVAK
Ponovno programirati računalo motora s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Greška pri startanju.
UZROK
Utjecanje vode u kutiju s osiguračima/pločicu releja u prostoru motora. Korozija.
POPRAVAK
Staviti zaštitni pokrov (160 mm) i traku (130 mm) na sklop električnih instalacija kutije s osiguračima/ploče s relejima u prostoru motora. Provjeriti stanje kutije s osiguračima/pločice releja te po potrebi obaviti izmjene. Provjeriti relej kontrole motora te ga izmijeniti ako je potrebno. Staviti ljepljivu traku na rub kutije s osiguračima u prostoru motora/poklopca ploče s relejima.
PROBLEM
Nije moguće startati nakon izmjene zupčastog remena.
UZROK
Faza ventila neispravno podešena nakon izmjene zupčastog remena, neispravno podešena faza ventila zbog greške remenice bregastog vratila.
POPRAVAK
Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja, zamijenite dijelove ako je potrebno.
PROBLEM
Periodična greška pri startanju. Motor se ponekad gasi.
UZROK
Neispravan davač položaja radilice.
POPRAVAK
Zamijenite davač položaja radilice.
PROBLEM
Curenje ulja iz mjenjača, teško mijenjanje stupnjeva prijenosa.
UZROK
Oštećeno brtvilo mehanizma za šaltanje.
POPRAVAK
Izmijeniti brtvilo selektora.
POVIJEST MODELA
Srpanj 2005. – predstavlje
Siječanj 2006. – 2.0 16V Proactive
Ožujak 2006. – RS 2.0 16V s 200 KS
Svibanj 2007. – motor 1.2 TCe sa 100 KS
Prosinac 2007. – karavan Grandtour
Svibanj 2009. – redizajn
Listopad 2012. – predstavljen Clio IV
Komentari