Renault Clio 1.5 dCi je imao problema sa sustavom za ubrizgavanje Delphi, pa prvo treba posumnjati na sustav ubrizgavanja, potom na gubitak kompresije i turbopunjač
PITANJE ČITATELJA
Renault Clio 1.5 dCi, 2006., 215.000 km. Motor pri niskim okretajima slabo povuče a u leru radi nemirno i gasi. Pri većem opterećenju i kad se dobro zagrije, vuče solidno. Je li riječ o većem kvaru motora?
ODGOVOR
S obzirom na godine i kilometre te poznate probleme te serije turbodizelskog motora 1.5 dCi, najprije treba provjeriti ispravnost brizgaljki, koje možda propuštaju gorivo (potrebno je provjeriti povratni vod) ili ne ubrizgavaju potrebnu količinu goriva.
Drugi je mogući problem u visokotlačnoj pumpi goriva sustava direktnog ubrizgavanja common-rail. Važno je provjeriti tlak goriva u praznom hod, koji treba biti minimalno 260 bara, a ako je sustav u dobrom stanju, iznosi 280 do 300 bara.
Potom treba provjeriti tlakove kompresije, koji trebaju biti najmanje 27 bara da bi motor dobro radio, a optimalno stanje je kad svi cilindri na kraju drugog takta ostvaruju tlak od 30 do 32 bara. Po tome se vidi stupanj istrošenosti (pohabanosti) motora.
Ispravan turbopunjač četvrti je bitan čimbenik kvalitetnog rada dizelskog motora i tlak na 1500/min treba biti min. 1,2 bara, a pri 2000/min min 2,0 bara. Neučinkovitost turbopunjača može biti posljedica začađenja turbinskog sklopa i EGR ventila, propusnih brtvi, neispravnih ventila te istrošenja ležajeva i gubitka osnosti vratila.
Dakle dijagnostika (provjera stanja pojedinih sklopova) pokazuje kojim redoslijedom treba stvari dovoditi u red, ali, izvjesno je da vašem automobilu treba temeljit pregled i servis.
Komentari