Renault Clio 1.4 iz 2004. s 214.000 km trza pri dodavanju gasa i ujutro teško pali

Autor:

Renault Clio 1.4: četiri su moguća uzroka slabog rada starog benzinca: mehanička dotrajalost, nedovoljna količina goriva na brizgaljkama, slaba iskra na svjećicama i neispravna lambda sonda

PITANJE ČITATELJA

Renault Clio 1.4 sa 75 KS iz 2002., druge generacije, 214.000 km. Motor je malo oslabio te trza pri dodavanju gasa. Usto teško pali, pogotovo ujutro, odnosno dugo vergla. Prosječno troši osam litara. Što bi mogao biti uzrok?

ODGOVOR DOKTORA

Četiri su moguća uzroka slabog paljenja starog benzinca, mehanička dotrajalost, nedovoljna količina goriva na brizgaljkama, slaba iskra na svjećicama i neispravna lambda sonda.

Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdilo je li došlo  do većeg istrošenja klipnih prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta, koji su uzrok propuštanja i nedovoljnog tlaka kompresije gorivne smjese (donja je granica 8,5 bara). To je manje važno kod benzinskog, nego dizelskog motora.

Potom treba provjeriti ubrizgavanje goriva,  počevši od kontrole ispravnosti električne pumpe goriva, koju je na toj kilometraži preporučljivo izmijeniti i preventivno te očistiti spremnik goriva. Treba provjeriti i regulator tlaka goriva i brizgaljke (preporučljivo je čišćenje).

Sljedeći je korak provjera ispravnosti svjećica. Ako na njima pravodobno ne preskače iskra, potrebno ih je očistiti i podesiti zazor elektroda, odnosno izmijeniti. Ako to ne riješi problem iskre, potrebno je provjeriti ispravnost bobine i visokonaponskih vodova te ih po potrebi izmijeniti.

Uzrok može biti i neispravna lambda sonda, koja osigurava pravilan omjer goriva i zraka. S obzirom na godine i kilometre poželjno je promijeniti, jer će se bolje podešavati smjesa goriva i zraka, što će poboljšati performanse i smanjiti potrošnju, a motor će bolje paliti.

dr. Željko Marušić

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.