Renault 4CV, mali francuski automobil s motorom straga, počeo se proizvoditi 12. kolovoza 1947., a u tajnosti je razvijen još tijekom II. svjetskog rata. To je prvi francuski automobil prodan u više od milijun primjeraka…
Prvi su primjerci bili mahom u blijedo žutoj boji, pa su mediji model Renault 4 CV prozvali ’La motte de beure’ (Hrpa maslaca). Među kupcima brzo postaje omiljen te se nametnuo kao svojevrsni pandan za njemački ‘Narodni automobil’, Volkswagen Buba.
Riječ je o nostalgično dimenzioniranoj maloj limuzini dugačkoj 367, širokoj 143 i visokoj 147 cm. Pokretao se dugohodnim 4-cilindarskim motorom Renault Billancourt, ugrađenim uzdužno straga, s tri ležaja radilice i hodom 80 mm, koji je uz provrt od 55 mm davao obujam 760 ccm.
U prvoj je verziji motor raspolagao sa 17 KS, a u drugoj sa 747 ccm (uz smanjenje provrta s 55 na 54,5 mm, iz fiskalnih razloga) i povećanom kompresijom, pojačan je na 21 KS. To je automobilu mase 560 kg, s 4-stupanjskim mjenjačem (prvi nesinkronizirani) omogućavalo najveću brzinu od 98 km/h, uz prosječnu potrošnju od šest do sedam litara.
Posljednji, 1.105.543. primjerak proizveden je 6. srpnja 1961. te je Renault 4CV prvi francuski automobil proizveden u nakladi većoj od milijun. Zamijenio ga je model Renault 4, legendarna Četvorka, kombilimuzina, s motorom i pogonom sprijeda.
I ‘šećer’ za kraj: ulogu ‘Narodnog automobila’ u bivšoj državi, umjesto Fiće, umalo je preuzeo Renault 4CV!
Komentari