Atlantic Grupa je u 2018. ostvarila rekordne prodajne rezultate na svim glavnim tržištima, ali i rekordnu tržišnu kapitalizaciju te najnižu zaduženost još od 2010., objavili su u četvrtak iz te kompanije, napominjući kako neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 244 milijuna kuna.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) korigirana za jednokratne stavke iznosi 566 milijuna kuna i veća je za 9,3 posto.
Jednokratne stavke imale su negativan utjecaj od 20 milijuna kuna, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 65 milijuna kuna.
Atlantic Grupa je u 2018. ostvarila prihode od prodaje od 5,3 milijarde kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja organski rast od 4,2 posto, dok je nominalni rast od 0,3 posto, kako navode, rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s time povezanih prihoda od uslužne proizvodnje.
Na ukupan rast prihoda od prodaje, kako se ističe, najviše su utjecala strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 12,4 posto, Pića s rastom od 7,5 i Kava s rastom od 3,5 posto.
Kava se također s 21,4 posto udjela i 1,12 milijardi kuna prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima.
Najznačajniji rast u distribucijskom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 12,4 posto, Srbije s rastom od 5,3 posto te Slovenija koja je “rasla” 4,1 posto.
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 66,9 posto, brendovi principala u distribuciji 25,2 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje sa 7,9 posto.
“Atlantic Grupa je 2018. godinu završila izuzetno uspješno, jednako s aspekta ostvarenih poslovnih rezultata i po osvojenim priznanjima. Lani smo kao prvi izdavatelj uvršteni u Vodeće tržište Zagrebačke burze, dobili smo prvu nagradu za najbolje odnose s investitorima, ali i za najveći godišnji rast cijene dionice od čak 34,5 posto, što se što reflektiralo u najvišoj razini tržišne kapitalizacije otkad se Atlanticovom dionicom trguje na Zagrebačkoj burzi”, istaknuo je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.
Naveo je i kako su u 2018. ostvareni povijesno najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, snažan novčani tijek iz poslovnih aktivnosti omogućio je nastavak razduživanja, a značajan rast profitabilnosti pruža snažno uporište za budući rast.
“U 2019. godinu ulazimo s čvrstom financijskom pozicijom, najnižim omjerom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinske uz omjer od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udjelima naših glavnih brendova. Nastavljamo s fokusom na ključne vlastite brendove i jačanje distribucijskog portfelja, kao i na razvoj različitih digitalnih rješenja u poslovanju“, kazao je Tedeschi.
Komentari